1
Vraag
2
Reageer en help mee
PvdG

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Film1 wel geluid - geen dialoog… (NEXT box)

Wij hebben sinds kort Film1. Als we de app opstarten en een on-demand film kijken, hebben we wel geluid - maar we horen geen dialoog.

Het is heel raar, het lijkt wel alsof alleen de surround geluiden oh omgevings geluiden worden doorgegeven maar niet de dialoog die door de center-speaker zou gaan…. Ik heb het ook geprobeerd met alleen TV geluid (niet via AV versterker) en ook dan missen we het “praten”. 

iemand een idee hoe dit kan?

Uitgelicht
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Reacties
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

We hebben van Film1 te horen gekregen dat dit probleem opgelost moet zijn sinds begin mei. Klopt dat of horen jullie nu nog steeds geen dialoog bij sommige films (zo ja welke dan)?

 

Edit: het is blijkbaar nog niet opgelost, nieuwe meldingen blijven gewenst zodat we die titels door kunnen geven aan Film1!

27 Reacties 27
PvdG
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hmmm. Vreemd, het lijkt niet bij alle films hetzelfde, maar toevallig wel bij 2 die ik als eerste gekozen had…

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Hi @PvdG! Wat een gek probleem, goed dat je hier om hulp vraagt! Je hoort dus wel geluid, maar dit beperkt zich tot omgevingsgeluiden als ik het goed begrijp? In je tweede bericht lees ik dat je dit niet bij iedere film ervaart, met welke titel(s) liep je tegen dit probleem aan? Dan ga ik eens verder op onderzoek uit. 

PvdG
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dag Monica,

 

bedankt voor je reactie. 

de 2 films waar het sowieso was zijn Michiel de Ruyter en Monte Carlo. Bij Michiel de Ruyter is het zo dat je in de openings scène waar Maarten Tromp sterft, je de kanonnen hoort en de gevechtsgeluiden goed hoorbaar zijn maar je niks hoort van de dialoog. Ik heb dit met verschillende settings geprobeerd. Via gewoon TV geluid met stereo output en via de AV versterker met zowel dolby digital/DTS/stereo - het blijft steeds hetzelfde. Het is net alsof het midden kanaal van een 5.1/7.1 systeem ontbreekt. 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Bedankt nog voor je terugkoppeling, @PvdG! We hebben het hier ook getest en komen tot de volgende conclusie:

 

- Michiel de Ruyter: Hierbij is omgevingsgeluid én dialoog te horen, maar wel super zacht. 

- Monte Carlo: Wel omgevingsgeluid maar géén dialoog te horen.

 

De films staan overigens ook op Ziggo Movies en Series, daar is het geluid bij beide films wel prima in orde. Het lijkt daarom fout te gaan bij het aanbod door Film1. Intern ga ik daar melding van maken.

Spaarpott

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@PvdG

Heb inderdaad hier hetzelfde probleem, maar ik kwam achter nog een probleem, ff voor de zekerheid in een aparte thread gezet: https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Mediabox-XL-op-Dolby-Digital-werkt-niet-goed-samen-met-Samsun...

 

Werkt bij jullie de "Dolby Digital" ingeschakeld wel naar behoren, bij een film als John Wick of Bus 657.

Ervan uitgaande dat jullie een 5.1 systeem hebben.

 

Alvast bedankt!

Hanev

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier precies hetzelfde probleem. Maakt niet uit welke film we selecteren. We hebben gewoon geluid!! Je hoort het geraas van auto’s, muziek, het vallen van regen etc etc, maar geen dialoog. Kortom je hoort geen spraak. De ondertiteling loopt wel gelijk met de lipbewegingen..alleen ik kan niet liplezen.😃

Kortom op deze manier film kijken is onmogelijk.

ik heb vorige week 2x telefonisch overleg gehad met de klantenservice van Ziggo, daarbij hebben we het modem en de nextbox een reset gegeven, zonder resultaat.

Dat was ook wel te verwachten want bij elke andere zender heb ik dit probleem niet. Niet bij Netflix, niet bij Videoland, Niet bij Prime video, en ook niet bij Films en Series.

Volgens de klantenservice zou het probleem bij Film1 kunnen liggen. Die heb ik gisteren en vandaag het probleem voorgelegd. Het zou daar intern worden besproken en worden teruggekoppeld naar Ziggo.

Vandaag ook nog een fijn gesprek gehad met een medewerker van Ziggo. Hij heeft ook nog even gekeken naar een film waar ik o.a problemen mee had “Wildling” en hij had dezelfde ervaring. Wel geluid…Géén dialoog.

Wat is het probleem en hoe lossen we het op. Waarschijnlijk communiceert de App niet goed?? Wat ik wel weet dat het zo geen kijken is en tevens behoorlijk frustrerend.🤨  Reacties zijn welkom. Mvg.

Klimmie

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

ik heb hetzelfde, maar het probleem ligt bij Film1 wordt door de klantenservice van Ziggo aangegeven. Lekker dan.

Klimmie

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Is hier al een oplossing voor in zicht? Ik heb niet voor niets een Film1 abonnement, zonde van het geld als het onbruikbaar is.

Hanev

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Zojuist wederom “fijn” contact gehad met de Ziggo klantenservice. Het probleem ligt toch wel bij Film1. Eigenlijk ook wel logisch omdat..bij mij…dit probleem bij alle andere filmaanbieders zich niet voordoet. 
intussen ben ik er achter dat er wel films zijn die wel dialoog hebben, maar…heel raar, de ondertiteling een vertraging heeft van wel 5 seconden of zo.

echt super irritant. Ik hoef niet uit te leggen dat het zo geen film kijken is. Heb dus aan Film1 helemaal niks, onbegrijpelijk dan ook dat ze toch proberen om met de vinger richting Ziggo te wijzen.

schijnbaar, volgens de Medewerker van Ziggo’s klantenservice, speelt dit probleem al langer, want hij had het anderhalf jaar geleden ook al..
Ik hoop dat Ziggo hier ook op inhaakt, en misschien wat druk uit kan oefenen op Film1? We wachten af…anders is het weggegooid geld.😡

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1320Posts
  • 203Oplossingen
  • 664Likes

Een lastige probleem met Film1 op de box zo te lezen. Het probleem met de Film1 app hebben we in onderzoek. 
Ik hoop met jullie mee dat het snel duidelijk wordt waar dit vandaan komt en opgelost wordt. @Kimmie 

@Hanev ook nog eens de ondertiteling out of sync, is dat bij iedere film gelijk? Mocht je een voorbeeld hebben, deel hier de titel. 
 

Klimmie

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ondertiteling en achtergrondgeluiden zijn er, maar geen dialoog te horen.

 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1320Posts
  • 203Oplossingen
  • 664Likes

@Klimmie, dank voor je aanvulling. Het probleem is hier nu bekend en zo te zien is het echt een probleem vanuit de app Film1. Dat wordt onderzocht hoe dat opgelost moet worden. 
Het bijzondere is dat wanneer je dezelfde film start vanuit het On Demand menu het probleemloos werkt: Movies & Series --> Aanbieders --> Film1
Tot het opgelost wordt door Film1 is dit de tijdelijke omweg om probleemloos te kunnen kijken. 

Dickkos

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde probleem

Dickkos

Hanev

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heee Jos, voorbeelden te over. Maar om er alvast één te noemen..”Mary”.

Ik kan verder melden dat bij het gros van alle films die worden aangeboden er soortgelijke problemen zijn. Echt niet leuk meer. Als je werkt via de omweg movies en series zoals hier aangedragen kom ik echt niet hetzelfde aanbod van films tegen. Dus is dat eigenlijk geen optie. Film 1 moet gewoon werken.

Hier is het zo dat we bijna voornemens zijn om Film 1 over te slaan in een zoektocht naar een film. Gewoon omdat je vaak lang zoekt om een film te vinden die je leuk lijkt..en dan..eenmaal gevonden…verdorie weer hetzelfde probleem.

* Hummingbird…geen dialoog

* Wind River…Geen dialoog

* Vanguard…Geen dialoog

* We were never really here….Geen dialoog + sync.

Dit is maar een klein deel van wat we hebben geprobeerd. 
Tijd dus voor Film1 om actie te ondernemen met die app. Hier heeft niemand niks aan zo..alleen ergernis. Mvg.

Hanev

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Erg zo hé.🙁

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

He allemaal, 

Bedankt @Hanev voor het doorgeven van voorbeelden. 

Het probleem is bij Film1 zelf in onderzoek, we hebben op dit moment geen update of verwachte oplostermijn helaas, wel komen we natuurlijk in de lucht zodra wij een update ontvangen!

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

Hey @Hanev, @Dickkos, @Klimmie, @Spaarpott, @PvdG,

 

Alle films die jullie hebben gemeld zijn inmiddels niet meer beschikbaar in het aanbod van Film1. Ik heb zelf een paar films aangezet via de Film1 app op onze Mediabox Next, maar allemaal hebben ze gewoon geluid inclusief dialoog. De ene film is wat zachter dan de ander, maar geen verschil tussen achtergrond geluid en stemmen gemerkt.

 

Hebben jullie nog voorbeelden van films die nog wel in de app beschikbaar zijn? Dan geven we die door aan de onderzoekers.

Spaarpott

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Omdat mijn geluid zowieso raar is op dit moment, kunnen de anderen beter antwoorden.

Zie link. Er staat wel bij opgelost, maar ik moet wachten op de volgende firmware.

Dickkos

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Agatha and de truth of murder gaf geen dialoog nu na kijken hard storingsgeluid.

Film staat on demand daar wel goed.

The death of Stalin zelfde verhaal maar als ik hem ondemand zoek en afspeel via film 1 dan wel goed.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic