1
Vraag
2
Reageer en help mee
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Film1 stopt lineair en gaat online verder.

Het toenemend online kijkgedrag van Nederlanders zorgt ervoor dat Film1 stopt met het aanbieden van lineaire kanalen en video on demand-diensten bij alle Nederlandse distributeurs.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/film1-stopt-lineair-bij-distributeurs-en-gaat-online-verder/
14 Reacties 14
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Had ik ook gelezen en vroeg me af of Film1 dan met de huidige APP in de Mediabox Next (XL) te zien blijft bij Ziggo of stopt Ziggo hier dan ook mee?
John1971

Level 8
  • 226Posts
  • 0Oplossingen
  • 73Likes
film 1 trekt de stekker er helemaal uit https://www.totaaltv.nl/nieuws/film1-stopt-op-1-augustus-ook-online/#articlereactionformcontainer
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Zozo, dat is een flinke stap opeens.
Gek hoor!
Patsi32

Level 6
  • 86Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes
Idd een radicale beslissing.
Weijenbarg

Level 2
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Dit is echt zwaar balen voor ons, want wij keken deze zenders veel van Film1.
Het was al flink door de zure appel bijten toen HBO ermee stopte in Nederland, en nu valt dus ook het doek voor Film1.

Heeft Ziggo eventueel plannen om zelf iets van een soortgelijke filmzender weer op te zetten, of misschien toch weer verder te gaan met HBO als zender?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
EnergieBoy wrote:
Zozo, dat is een flinke stap opeens.
Gek hoor!


Waarschijnlijk wil Sony zijn eigen streamingdienst uitbreiden en zal Film1 (onder een andere naam) wel verschijnen. Sony is nl eigenaar van Film 1.
John1971

Level 8
  • 226Posts
  • 0Oplossingen
  • 73Likes
Gouden kans voor ziggo om een 4K films kanaal in de markt te zetten.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Dat klinkt makkelijker dan het is. Je kunt wel een 4k kanaal willen opzetten, maar hebt dan wel content nodig. En dat is nou net waar het mis gaat. Contentproviders houden die content nl liever zelf voor hun eigen kanaal (Sony, Netflix, Disney etc) en gaan die niet even leuk aan de concurrent aanbieden. Dus tenzij Ziggo zelf eigen producties gaat maken, zal dat er niet snel van komen.
(dan hadden ze Film1 net zo goed zelf kunnen houden in plaats van aan Sony te verkopen)
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Laatste tijd was het toch al bagger hoor
Als ik eerlijk mag zijn 😉
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
EnergieBoy wrote:
Laatste tijd was het toch al bagger hoor
Als ik eerlijk mag zijn 😉

Het feit dat als je op hun website op "Nieuw" klikt bij films en vervolgens films van 2004 en 2013 ertussen ziet staan, zegt inderdaad genoeg...
Andre Verbeek

Level 9
  • 296Posts
  • 21Oplossingen
  • 96Likes
Lineaire tv is sowieso bagger. Weinig nieuwe dingen en bomvol herhalingen. Sinds kort tv abo opgezegd. Nu kijk ik via apple tv heerlijk naar netflix en videoland. De publieke omroep van belgie en nederland kijk ik ook via een app. Een hele verbetering vind ikzelf omdat er nu gekeken word zonder herhalingen en reclame. De meeste content kijk ik in 4k en iedere keer is het prachtig. Het lineaire had ik veel eerder op moeten zeggen.
Steefb
Topicstarter
Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

https://www.totaaltv.nl/nieuws/onduidelijkheid-over-online-toekomst-film1/



Maar wat na 1 augustus met het OTT-abonnement gebeurt, is onduidelijk. Nederlands Medianieuws meldt dat Film1 alle activiteiten, inclusief het eigen OTT-abonnement, in Nederland stopt. Aan Nu.nl meldt Film1 weer dat het OTT-abonnement blijft bestaan. Mogelijk de verwarring is ontstaan door het door elkaar halen van het video on demand- en het OTT-platform.
Hanno

Level 6
  • 86Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes
Ik ben benieuwd of Ziggo een mooi alternatief voor de huidige Film1 abonnees zou kunnen aanbieden. Of dat er nog meer streamingdiensten naast Netflix (denk aan Amazon Prime) aangeboden kunnen worden.
Daarnaast vallen er 4 hd zenders weg uit het digitale aanbod wat weer meer ruimte biedt voor andere zenders.
REINER08

Level 4
  • 29Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dat fim 1 stopt bij alle aanbieders is wel jammer maar steeds hetzelfde op alle filmzenders is het geld niet meer waard.Ik heb liever meer Duitse in hd of 4k.Inplaats de andere troep maar iedereen zijn eigen voorkeur en veel te veel sportzender die mogen van mij verdwijnen eigen mening.De muziek zenders in stereo niet meer van deze tijd Hd en Dolby 5.1 vindt ik belangrijk
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic