1
Vraag
2
Reageer en help mee
Weijenbarg

Level 2
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes

Film1 en problemen met de activeringscode op de Mediabox XL

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag/klacht waar ik mij eigenlijk al een tijd aan stoor. Wij kijken doordeweeks regelmatig films en series via Film1 On Demand via de Ziggo Horizonbox, en meerdere keren in de week moeten wij de activeringscode van de Film1 applicatie invoeren om Film1 weer te ontgrendelen.

Een keer in de zoveel tijd kan ik wel begrijpen dat je die code moet invoeren, maar als je Film1 constant op dezelfde apparaat en locatie kijkt snap ik niet waarom je nog constant die code moet invoeren.

Ik begrijp dat dit voor de beveiliging belangrijk is, om te voorkomen dat meerdere mensen gebruik maken van hetzelfde account, en dat niet meerdere mensen tegelijkertijd kijken, maar dan nog vind ik het niet nodig dat we zo vaak die activeringscode moeten invoeren.

Maar oké, dat is meer een persoonlijke klacht, maar als na dit alles dan ook nog een keer de website van Film1 niet werkt waardoor je de activeringscode niet kan invoeren, en dus daarom ook niet gebruik kan maken van de applicatie... dat werkt gewoon niet.

Is het niet mogelijk om de vraag naar de activeringscode te verminderen of uit te schakelen, of in ieder geval een alternatieve manier toe te voegen waarbij je de activeringscode kan invoeren voor wanneer de website van Film1 zelf niet goed werkt?
12 Reacties 12
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Weijenbarg Ik denk toch dat dit toch met film 1 zelf te maken heeft. Ziggo bied alleen de app aan. en internet signaal voor bv ander apparatuur. Verder hoeveel apparaten geactiveerd) De app op de horizonbox ( mediabox xl) functioneert voor de rest goed. ( dit zo mijn gedachten) Verder kan je ook kijken naar film 1 in het ondemand menu in het menu aanbieders tav mediabox . Een voordeel hierbij is dat als je een versterker/reciever gebruikt die dolby 5.1 ondersteunt daadwerkelijk dolby ontvangt, en de app slechts stereo is.
Weijenbarg
Topicstarter
Level 2
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Het probleem ligt dus tussen de afspraken die gemaakt zijn tussen Film1 en Ziggo met betrekking tot hoe de applicatie wordt aangeboden op de Horizon mediabox. Ik weet dat Ziggo hier niet direct wat aan kan veranderen, maar zou het mogelijk zijn voor Ziggo om hier met Film1 over in discussie te gaan, of kan ik met dit probleem alleen puur bij Film1
aankloppen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Dat is een vreemd fenomeen, ik heb in de Horizon box maar 1 keer de code in moeten voeren.
Ik denk dat de toestemming uit de Horizon box zijn geheugen valt.

Even een blinde gok: haal de Mediabox XL eens 30 seconden van de stroom, dit lost vaak vreemde issues op.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Toen ik nog film 1 had, Moest ik ook vaak de activatie code opnieuw invoeren. Met name als ik op een andere apparaat ook geactiveerd had. Ik denk dat meerdere apparaten juist het probleem kan geven.... Maar dat is natuurlijk ook een beetje gissen, mocht dit zo spelen.. De gedachte van Be rt lijkt mij ook wel ok. En zeker met name de tip om uit te proberen de box even van het stroom te halen.
Weijenbarg
Topicstarter
Level 2
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Ik kan het weleens proberen om de box uit te zetten en even van de stroom af te halen. Dit probleem hebben wij al best wel lang, en sinds die tijd is de box al meerdere malen van achteren uit gezet, maar niet compleet van de stroom.

Het is best een irritant probleem, vooral omdat wij gisteravond een film wouden gaan kijken bij Film1, maar dat was dus niet mogelijk. We probeerde wel bij Film1 de code in te voeren op verschillende apparaten en browsers, maar de website van Film1 wou dat gedeelte maar niet laden.

In het begin hoefde je eigenlijk nooit een code in te voeren, wat natuurlijk perfect was, maar op van de één op de andere dag moesten we dat wel gaan doen, en sindsdien moeten wij dat nu meerdere malen per week doen. 1 keer in de maand kan ik nog wel begrijpen, maar meerdere keren in de week...

We kijken ook weleens Film1 via een computer als we op vakantie zijn, maar dat is maar een paar keer per jaar. Verder gebruiken wij Film1 eigenlijk nergens anders.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17421Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Of nogmaals kijk ook eens in ondemand bij aanbieders op de mbxl mocht het activeren eens een keer niet lukken.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Weijenbarg, welkom op onze Community.

Film1 was eerder van ons, een uitbreiding binnen onze eigen On Demand techniek. Dan hoefde je niet in te loggen, toegang werd op een andere manier geregeld. Film1 is nu een externe app op de mediabox, vergelijkbaar met Netflix. Wij hebben geen invloed op de werking van het inlogproces, maar natuurlijk zijn ook wij aanspreek punt als dit niet lekker gaat. 1 ding is zeker; als je meerdere keren in de week moet inloggen dan is dat niet hoe Film1 het bedoeld heeft.

Hoeveel apparaten en mediaboxen heb je gekoppeld? Als je inlogt op de Film1 website kun je dat zien. Misschien maakt Film1 een login ongedaan als er teveel devices zijn aangemeld.

Bij problemen met externe apps raden wij aan om een reset naar de fabrieksinstellingen uit te voeren.

Ik hoop dat je hier een stapje verder mee komt!
Weijenbarg
Topicstarter
Level 2
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 13Likes
Als ik op de website van Film1 kijk, dan zie ik maar 1 gekoppeld apparaat staan, en dat is dan de computer die we gebruiken op vakantie om Film1 te kijken. Je kunt 4 apparaten tegelijk gekoppeld hebben, en wij hebben er dus maar 1 in de lijst staan, dus daar zou het niet aan kunnen liggen.

We hebben op aanraden van andere leden de mediabox al een keer van achteren uitgezet en afgekoppeld van de stroom, en dat lijkt tot zover te hebben geholpen. Als het probleem weer terug begint te komen dan zullen we de fabrieksinstellingen proberen te resetten om te zien of dat heeft helpt.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Weijenbarg wrote:
Als ik op de website van Film1 kijk, dan zie ik maar 1 gekoppeld apparaat staan, en dat is dan de computer die we gebruiken op vakantie om Film1 te kijken. Je kunt 4 apparaten tegelijk gekoppeld hebben, en wij hebben er dus maar 1 in de lijst staan, dus daar zou het niet aan kunnen liggen.
Dat klopt helemaal!

Weijenbarg wrote:
We hebben op aanraden van andere leden de mediabox al een keer van achteren uitgezet en afgekoppeld van de stroom, en dat lijkt tot zover te hebben geholpen. Als het probleem weer terug begint te komen dan zullen we de fabrieksinstellingen proberen te resetten om te zien of dat heeft helpt.
Helemaal goed! 🙂 Ik laat je topic nog een weekje open staan.
Johan21

Level 6
  • 189Posts
  • 0Oplossingen
  • 42Likes
Issue: Film1 vraagt AcfivatieCode.

Heb al meer dan 10jr een abo op Film1.
En nu met de nieuwe Box dit opgezegd.
( Zou onderdeel zijn vd test account ).

Film1 vraagt om een AciveringsCode.
Op de website : moet je een UserID / PW ingeven.

Hier begint voor mij probleem1.
Ik heb uiteraard mijn UserID maar weet het WW ( waarmee ik indertijd op dit forum ooo ben ingelogd ) niet meer.

En dus kan ik niet inloggen.

Ik heb vorig jaar een NVidia Shield gekocht.
Perfecte MediaBox.
Speciaal om 4K series te kunnen kijken via mijn abo’s op Netflix en Amazon Prime.

Ook Film1 via deze Shield werkte perfect.

Probleem2:
Nu dat ik bij Ziggo mijn abo op Film1 heb opgezegd en dezelfde een abo gestart ben rechstsreeks bij Film1 werkt de app op mijn Shield niet.
Foutcode : Apparaat is al aangemeld op ander account ( Moet dus zijn het vervallen account via Ziggo wat ik dus jaren gebruikte ).
Status:
1e Lijn support Film1 lost dit probleem niet op.
2e Lijn Support ook niet.
3e Lijn Support is er nu mee bezig.
Maar ik raak het vertrouwen kwijt.

Conclusie :
a. Weer een bewijs dat als heb ergens mee stopt ( Film1 via Ziggo abo ) je data dus niet echt helemaal worden gereset.
b. Per saldo dus geen Film1.
Erg jammer.
Support voor iemand die ap zo lang abo heeft is slecht.
Johan21

Level 6
  • 189Posts
  • 0Oplossingen
  • 42Likes
Ref.: PW

Dus waar / hoe kan ik het PW voor mijn UserID vh Nieuwe MediaBox forum resetten ?

Want de stroom enkele minuten vd MediaBox verandert niks.
Geen Film1.
en dus activeren kan ik ook niet.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Johan21,

Je test account heeft een ander klantnummer. Je moet zelf een nieuw Mijn Ziggo account aanmaken met dit nieuwe klantnummer. Die nieuwe Mijn Ziggo login gebruik je dan ook voor de app (verdere vragen over tests mag je alleen in het besloten forum bespreken).

Ben je het wachtwoord voor Mijn Ziggo kwijt? Je kan een wachtwoord vergeten procedure uitvoeren natuurlijk 😉

Wanneer de Film1 app op een Shield verkeerdere of niet-meer-bestaande login gegevens onthoud dan moet dat op de Shield opgelost worden. Misschien helpt verwijderen van de Film1 app, of mogelijk een fabrieksreset van de hele Shield? Misschien hebben anderen op de community hier ervaring mee.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic