Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Als ik op mijn Next de Film1 of NPO app wil starten dan wordt het scherm zwart en na een aantal seconden kom ik weer terug op het app scherm. Dit gebeurt soms ook met de Videoland app. Wat kan ik hier aan doen?
Ik hoop niet dat ik iedere keer de Next van de stroom moet halen om dit op te lossen want dan lijkt dit op een geheugenmanagement probleem in de software.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Je kan 2 dingen doen:
1: De Next en de TV even van de stroom na een paar minuten weer opnieuw opstarten. (dat is niet je favoriet)
2: Je kan ook even op de Home Knop drukken, dan naar Apps gaan en de Videoland en NPO vanuit de Appstore benaderen, elke App even apart. Dan zou probleem op kanaal 151 en 153 moeten zijn opgelost.
Andere vraag hoe is het Modem verbonden, met Wifi of bekabeld. Als hij op wifi is verbonden, herstart je modem ook even.
@Sjaool en @Dave! ik heb eerder hetzelfde probleem gehad; NPO bleef zwart. Ik heb toen de Mediabox Next teruggezet naar de fabrieksinstellingen en daarna werkte alles weer. Omdat bewaarde opnames bewaard blijven in de cloud van Ziggo, hoef je je daarover geen zorgen te make. Wél moet je jezelf opnieuw inloggen bij de verschillende apps.
Laat maar weten of het werkt.
Je kan 2 dingen doen:
1: De Next en de TV even van de stroom na een paar minuten weer opnieuw opstarten. (dat is niet je favoriet)
2: Je kan ook even op de Home Knop drukken, dan naar Apps gaan en de Videoland en NPO vanuit de Appstore benaderen, elke App even apart. Dan zou probleem op kanaal 151 en 153 moeten zijn opgelost.
Andere vraag hoe is het Modem verbonden, met Wifi of bekabeld. Als hij op wifi is verbonden, herstart je modem ook even.
@Sjaool en @Dave! ik heb eerder hetzelfde probleem gehad; NPO bleef zwart. Ik heb toen de Mediabox Next teruggezet naar de fabrieksinstellingen en daarna werkte alles weer. Omdat bewaarde opnames bewaard blijven in de cloud van Ziggo, hoef je je daarover geen zorgen te make. Wél moet je jezelf opnieuw inloggen bij de verschillende apps.
Laat maar weten of het werkt.
Naar fabrieksinstellingen zetten is wel wat vreemd aangezien ik heb net van Ziggo binnen heb gekregen maar ik zal het eens proberen. Inloggen bij de verschillende apps is tegenwoordig gelukkig niet zo'n groot probleem meer.
Dank voor de hulp.
Ik ben bekabeld verbonden en start dus juist de apps uit de App store. Via de genoemde kanalen werkt het dus wel. Maar ik zal deze tip ook eens proberen. Van de stroom halen als oplossing lijkt naar mijn mening dus een heugen management probleem in de firmware. Maar het valt te proberen.
Dank voor de hulp.
Klopt alle apps dien je opnieuw in te loggen, maar als dit te vaak gebeurt, dan klopt er iets niet in de verbinding, nu hoorde ik wel dat er dit weekend sommige media boxen een storing hebben gehad, misschien zou het probleem nu wellicht over zijn.
@Sjaool Ik hoop dat de problemen zijn opgelost laat het anders even weten.
@Sjaool en @Dave! dingen gebeuren; het is ook maar een apparaat. Meestal is een simpele herstart (stroom eraf) een prima middel om zo’n Mediabox weer met een frisse blik z’n ding te laten doen. Maar soms is een herstart niet genoeg. Het is vast geen garantie dat de problemen verholpen zijn, maar bij mij heeft het gewerkt.
Net maar even de eenvoudigste oplossing geprobeerd en de Next even helemaal van de stroom gehad. Nu werkt alles zoals het zou moeten. Wel vreemd omdat ik de Next nog niet eens zo vaak had gebruikt. Maar goed het blijft natuurlijk min of meer een computer.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...