1
Vraag
2
Reacties
Sjaool

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Film1 en NPO app werken niet op de Next

Als ik op mijn Next de Film1 of NPO app wil starten dan wordt het scherm zwart en na een aantal seconden kom ik weer terug op het app scherm. Dit gebeurt soms ook met de Videoland app. Wat kan ik hier aan doen?

 

Ik hoop niet dat ik iedere keer de Next van de stroom moet halen om dit op te lossen want dan lijkt dit op een geheugenmanagement probleem in de software.

 

 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Je kan 2 dingen doen: 

 

1: De Next en de TV even van de stroom na een paar minuten weer opnieuw opstarten. (dat is niet je favoriet)

 

2: Je kan ook even op de Home Knop drukken, dan naar Apps gaan en de Videoland en NPO vanuit de Appstore benaderen, elke App even apart. Dan zou probleem op kanaal 151 en 153 moeten zijn opgelost.

 

Andere vraag hoe is het Modem verbonden, met Wifi of bekabeld. Als hij op wifi is verbonden, herstart je modem ook even.

Bekijk in context

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Sjaool en @Dave! ik heb eerder hetzelfde probleem gehad; NPO bleef zwart. Ik heb toen de Mediabox Next teruggezet naar de fabrieksinstellingen en daarna werkte alles weer. Omdat bewaarde opnames bewaard blijven in de cloud van Ziggo, hoef je je daarover geen zorgen te make. Wél moet je jezelf opnieuw inloggen bij de verschillende apps.

Laat maar weten of het werkt.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Je kan 2 dingen doen: 

 

1: De Next en de TV even van de stroom na een paar minuten weer opnieuw opstarten. (dat is niet je favoriet)

 

2: Je kan ook even op de Home Knop drukken, dan naar Apps gaan en de Videoland en NPO vanuit de Appstore benaderen, elke App even apart. Dan zou probleem op kanaal 151 en 153 moeten zijn opgelost.

 

Andere vraag hoe is het Modem verbonden, met Wifi of bekabeld. Als hij op wifi is verbonden, herstart je modem ook even.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Sjaool en @Dave! ik heb eerder hetzelfde probleem gehad; NPO bleef zwart. Ik heb toen de Mediabox Next teruggezet naar de fabrieksinstellingen en daarna werkte alles weer. Omdat bewaarde opnames bewaard blijven in de cloud van Ziggo, hoef je je daarover geen zorgen te make. Wél moet je jezelf opnieuw inloggen bij de verschillende apps.

Laat maar weten of het werkt.

Sjaool
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Naar fabrieksinstellingen zetten is wel wat vreemd aangezien ik heb net van Ziggo binnen heb gekregen maar ik zal het eens proberen. Inloggen bij de verschillende apps is tegenwoordig gelukkig niet zo'n groot probleem meer.

 

Dank voor de hulp.

Sjaool
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik ben bekabeld verbonden en start dus juist de apps uit de App store. Via de genoemde kanalen werkt het dus wel. Maar ik zal deze tip ook eens proberen. Van de stroom halen als oplossing lijkt naar mijn mening dus een heugen management probleem in de firmware. Maar het valt te proberen. 

 

Dank voor de hulp.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Wim C. 

Klopt alle apps dien je opnieuw in te loggen, maar als dit te vaak gebeurt, dan klopt er iets niet in de verbinding, nu hoorde ik wel dat er dit weekend sommige media boxen een storing hebben gehad, misschien zou het probleem nu wellicht over zijn.

 

@Sjaool  Ik hoop dat de problemen zijn opgelost laat het anders even weten.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Sjaool en @Dave! dingen gebeuren; het is ook maar een apparaat. Meestal is een simpele herstart (stroom eraf) een prima middel om zo’n Mediabox weer met een frisse blik z’n ding te laten doen. Maar soms is een herstart niet genoeg. Het is vast geen garantie dat de problemen verholpen zijn, maar bij mij heeft het gewerkt.

Sjaool
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Net maar even de eenvoudigste oplossing geprobeerd en de Next even helemaal van de stroom gehad. Nu werkt alles zoals het zou moeten. Wel vreemd omdat ik de Next nog niet eens zo vaak had gebruikt. Maar goed het blijft natuurlijk min of meer een computer.

 

Bedankt @Wim C. en @Dave! voor de hulp en het meedenk

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic