1
Vraag
2
Reacties
sly

Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes

Film1 Apple tv

Sinds kort is Film1 ook te bekijken op de Apple tv maar niet alles gaat goed.

Bij sommigen films o.a. The Expendables hoor je niet de stemmen alleen de muziek daar gaat wat fout,

het is bij en paar films zo niet allemaal.Ik heb inmiddels film1 gemaild maar daar geen antwoord opgekregen.

Ik log in met de apple tv via ziggo.

En het geluid is voor zo een streamingdienst niet goed het is namelijk mono kwaliteit  is wel goed ook het beeld.

Bij een kennis met de nvidia shield gekeken (android) precies het zelfde zowel geen stemmen als mono.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
sly
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes

Mariska heb inmiddels een mail gehad ze liggen het neer bij de techneuten.

Het is niet alleen met de Apple tv op de web pagina is het ook net zoals bij een kennis met Android tv het probleem ligt bij film1.

 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Goedemorgen @sly 

Kijk je via Apple TV Film1 via een app of via de Ziggo Go TV-app?

sly
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes

Ik kijk met de Apple Tv Ik denk dat het geluid niet goed wordt gecodeerd het is namelijk ook bij een kennis met de nvidia shield .Het geluid is wel goed maar mono als je een trailer bekijkt van de film waar de klacht is is de trailer wel goed ,je hoort dan wel de stemmen .Wat betreft de stemmen je hoort ze op de achtergrond de stemmen klinken dan erg hol .Ik denk dat bij sommige films het niet goed worden gecodeerd ,film1 is de enige app met deze klacht .De app opnieuw installeren maakte niet uit.

sly
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes

Wim  ik kijk met een app op de apple tv .

Inmiddels nog even bij twee kennissen gekeken die ook Film1 en apple tv hebben en ook via app hetzelfde probleem.

Ook als je streamt naar de apple tv is dit probleem er ook.

 

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@slyonze AppleTV staat in de slaapkamer en ik heb daar dus geen dolby surround 5.1 zoals in de woonkamer, maar een gewone TV.  Ik heb Film1 nog niet geprobeerd, maar ik ga straks even doen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@sly  schreef:

Wim  ik kijk met een app op de apple tv .

Inmiddels nog even bij twee kennissen gekeken die ook Film1 en apple tv hebben en ook via app hetzelfde probleem.

Ook als je streamt naar de apple tv is dit probleem er ook.

 

 


Dat probleem zal je dan toch bij Film 1 of Apple neer moeten leggen als je de app van Film 1 zelf bedoelt. Als het niet over de Ziggo Go app gaat staat Ziggo hier buiten. 

 

Ps hoe bedoel je het inloggen via Ziggo, je neemt Fim1 af als extra pakket via Ziggo neem ik aan?

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@sly ik heb net mijn (gratis 😎) Film1-account op m'n Apple TV geactiveerd. Ik heb het rare geluid op Apple TV alleen geconstateerd op kanaal 102. De andere kanalen van Film1 geven wèl normaal geluid. Overigens via de Mediabox Next geeft kanaal 102 wèl normaal geluid. En datzelfde kanaal heb ik ook bekeken via de Ziggo Go TV-app en daar werkt het ook normaal.
Blijkbaar gaat er iets mis met de codec tussen de Film1-app en Apple TV en ik weet niet of het die ene film is waar het misgaat of dat het geldt voor alle films op kanaal 102. 

sly
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes

RoWi het is niet een apple tv klacht de nvidia shield heeft het ook. En ik heb extra pakket film1 van ziggo.

En inloggen via ziggo.

 

Wim C. het licht dus degelijk wel aan Film1 ook gekeken bij een kennis met een smart tv precies het zelfde.

Wacht nu op antwoord van Film1?

Vind ook dat de live kanalen op de app niet zo heel mooi beeld geven klein beetje korrelig .

En wat ik al zei mono dat kan toch niet meer in deze tijd,als ik met de humax kijk naar film1 dan mooi beeld en dolby digital.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5736Posts
  • 596Oplossingen
  • 3325Likes

Hey @sly 🙂 

 

Wat rot dat het nog steeds niet helemaal gaat zoals het hoort als je via je Apple TV naar Film1 wilt kijken. Heb je intussen al contact gehad met Film1 of Apple? We zijn benieuwd naar een update. 

sly
Topicstarter
Level 6
  • 85Posts
  • 3Oplossingen
  • 20Likes

Mariska heb inmiddels een mail gehad ze liggen het neer bij de techneuten.

Het is niet alleen met de Apple tv op de web pagina is het ook net zoals bij een kennis met Android tv het probleem ligt bij film1.

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5787Posts
  • 685Oplossingen
  • 2411Likes

Goedemiddag @sly

 

Heel fijn om te weten dat het probleem bij Film1 zelf ligt. Nog fijner zou zijn als ze het ook snel fixen.

Ik sluit in ieder geval het topic hier, omdat support vanuit onze gebruikers niet nodig is.

Voor nu een fijn weekend gewenst.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic