Vraag
Reacties
rvelding
Level 1

Film/serie toevoegen aan kijklijst werkt regelmatig niet

Ik heb het probleem dat ik soms geen films of serie toe kan voegen aan mijn kijklijst. Het kan dan zijn dat het de volgende dag dan wel lukt. Ook komt het voor dat de kijklijst soms weer helemaal leeg is. In de ziggo go app en op de decoder Next mini gebruik ik het zelfde account terwijl de kijklijst soms afwijkend is, heel raar. De opgenomen series en film blijven er wel op staan. Waar zit het probleem, ziggo weet het niet.

Is het ook zo dat de films/serie/tv programma's die in je kijklijst staan automatisch opgenomen worden zo gauw ze op tv komen?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
11 Reacties 11
panda_snorkel
Level 10

Goedemorgen,

Het eerste wat ik wil vragen is, ziet u de menu selectie optie staan voeg toe aan kijklijst? Is deze optie selecteerbaar en te activeren of wordt dit helemaal niet weergegeven?

Ik heb uw probleem proberen te reproduceren en tot nu toe kan ik gewoon series en programma's toevoegen aan mijn kijklijsten en kan ik deze series en programma's ook terug zien in mijn kijklijst. Ik zal morgen inspecteren of deze programma's nog in de Kijklijst staan weergegeven. Ik merk bijvoorbeeld wel dat ik het natuurprogramma met gebarentolk genaamd Winterwatch S13, afl. 2 op BBC TWO niet kan toevoegen aan mijn kijklijst. De optie Voeg toe aan mijn kijklijst is niet zichtbaar. 

Ondertussen ga ik wel verder kijken of het ook mogelijk is met films of dat omdat een film uitgezonden wordt en dus tijdelijk wordt uitgezonden dat het dan niet mogeljik is om deze toe te voegen aan de kijklijst. 

Ik zal voor u in het Ziggo Archief ook even rondkijken of ik soortgelijke probleemonderwerpen eerder al zijn opgelost. De bevindingen zal ik hier delen. 

0 Kudos
panda_snorkel
Level 10

De kijklijst is een lijst waarin u kunt bepalen wat u wilt kijken en/of interessant vind. Als u het programma hebt opgenomen, dan blijft die een jaar erop staan. Is het een programma wat afgelopen week is geweest? Dan is het 7 dagen terug te kijken via Replay TV (als dit programma beschikbaar is voor ReplayTV). Gaat het om een film of serie via Movies&Series? Dan is het maar net hoelang die film of serie beschikbaar is. Dus het is niet zo dat de kijklijst iets aparts is, dat is meer een handige lijst voor u zelf wat u nog wilt kijken en hangt dus af van bovenstaande factoren. 

0 Kudos
rvelding
Level 1
Topicstarter

De optie "voeg toe aan kijklijst" staat bij de serie of film wat ik toe wil voegen. Als ik daar op klik slaat hij hem normaal gesproken op in mijn kijklijst. 8 van de 10 keer gaat dat goed maar 2 van de 10 keer slaat hij hem niet op of is hij de volgende dag er weer uit.

Vorige week was mijn kijklijst plots helemaal leeg. Vervolgend wil ik mijn series of films er weer inzetten en als ik er dan weer een aantal in heb gezet wil het gewoon niet meer, dan krijg ik er geen serie of film meer in. Als ik dan geluk heb lukt het de volgende weer wel. Ik kan er geen duidelijkheid in krijgen wanneer het wel lukt of niet lukt en waarom de kijklijst soms zo uit het niets weer leef is

0 Kudos
rvelding
Level 1
Topicstarter

Bij mij zijn het 2 verschillende mappen en zit ook op een andere plek in het menu. Maar soms neemt hij uit zich zelf series op die ik in het verleden ook heb op genomen. En ik denk dat hij dat doet omdat die bewuste series in mijn kijklijst staan

0 Kudos
panda_snorkel
Level 10

Goedemorgen rvelding, 

Dit volgende stukje geschreven tekst komt niet van mij, dit stuk tekst heb ik gevonden in een ander soortgelijk artikel en was voor een klant die dit zelfde probleem al eerder ervaren de geschikte en juiste oplossing. Ik weet niet of maar misschien dat dit voor u ook als oplossing werkt: 

De oplossing is eenvoudig maar niet gebruiksvriendelijk: U moet alle items uit de kijklijst weggooien en daarna kan u als het goed is alle programma's,s series en films weer toevoegen aan uw kijklijst. 

Met vriendelijke groet, 

panda_snorkel

0 Kudos
rvelding
Level 1
Topicstarter

Ik zal het eens proberen

0 Kudos
rvelding
Level 1
Topicstarter

Goedenavond, 

Hier heb ik een tv programma toegevoegd aan mijn kijklijst

20250302_215248.jpg

0 Kudos
rvelding
Level 1
Topicstarter

20250302_215257.jpg

Vervolgens kijk ik weer of hij in de kijklijst staat en zie ik staan "voeg toe aan kijklijst" 

Dus hij slaat het programma gewoon niet op. Heel vreemd

0 Kudos
panda_snorkel
Level 10

Misschien weten deze meer technisch onderlegde heren wel het antwoord @Bert @Dave @Steefb @tobiastheebe 

0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Dit probleem had ik gister ook @rvelding  met ander programma wat niet in de replay was en ik wilde deze terug kijken op die dag, kon niet, maar wat je zou kunnen doen even de media box van stroom halen, en dan na een 30 seconde weer kijken of ie het doet, als dan niet doet, dan denk ik dat er of het programma geen toestemming heeft, of het is een bug die er in zit, of de backend bij Ziggo Test ligt er uit.

Meestal moet als je toevoegd aan je kijklijst na een paar seconde aan de kijklijst zijn toegevoegd in de regel kijklijst boven aan. 

Anders wordt dit topic vast opgepakt door medewerker en die kan dit doorzetten.

Jos
Community Moderator
Community Moderator

Dit een scenario die wij ook op de radar hebben en helaas niet een nieuwe is. Het valt op dat dit bij nieuwe programma's het geval is. Dit in tegenstelling tot de andere situatie waarbij je iets toevoegt wat je al eens gekeken hebt.  

We brengen het opnieuw onder de aandacht bij de collega's die dit beheren. Houd dit centrale topic in de gaten. Updates zullen daar worden gedeeld.