1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Arjan Sp

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Film met pincode

Onlangs het kanaal filmbox gevonden met leuke films. En toen de film Everly opgenomen.

In de Next box bij bewaard staat deze film nu met een slotje.

Kan een film apart worden geblokkeerd met een slotje? In principe heb je pincode voor leeftijdsgroep op zenders/kanalen en niet op specifieke films.

Ondanks reset van de tv pincode via de mijn Ziggo app en via de website, kan ik nog steeds die film niet kijken. Geen enkele pincode is goed. Ook bij uitzetten van zenderblokkering is de pincode nooit goed.

Lijkt erop dat pincode resetten nooit lukt ondanks de bevestiging dat het gedaan is.

Next box herstart helpt ook niet.

Dit reeds paar dagen geprobeerd.

Lijkt op een storting?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Arjan Sp
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De film vroeg weer om een pincode, en pincode 0000 was weer niet goed.

Toen in ziggogo.tv naar profielinstellingen gegaan. Daar stond bij 'Ouderlijk toezicht' duidelijk 'Geen pincode vragen'. Nu daar gekozen voor de optie 'Pincode veranderen' (vorige keer was via Nextbox en via ziggo.nl).

Is weer gereset. Ook al heb ik al staan 'Ouderlijk toezicht' = 'Geen pincode vragen'.

Bij 'Ouderlijk toezicht de status gewijzigd naar leeftijdsgrens '6 en ouder'. En daarna teruggezet naar 'Geen pincode vragen'.

Hierna de bewaarde film weer opgezocht en warempel ik kan hem nu kijken 🙂 🙂 🙂 🙂

Kennelijk leveren niet alle ingangen voor een pincode reset hetzelfde resultaat op. Ik ben hier echt dagen met bezig geweest.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16681Posts
  • 3076Oplossingen
  • 7908Likes

Waarschijnlijk was de film ervoor of erna een 18+ film, omdat daar dus ook een stukje van wordt opgenomen heet deze opname een leeftijdsrestrictie.

Als je zelf geen andere pincode hebt ingesteld is de code 0000

Arjan Sp
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dan moet een pincode reset helpen, maar doet het niet. Getest met 0000 en 1234.

jenson

Level 11
  • 559Posts
  • 37Oplossingen
  • 209Likes

De film voorafgaand aan 'Everly' was een Erotisch programma.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/kinderslot-of-zenders-vergrendelen#/ziggo/mediab...

Dit is waarschijnlijk een andere pincode dan de pincode die nodig is bij Fabrieksinstellingen.

Arjan Sp
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Op de webpagina en Next box wordt evengoed maar over 1 pincode gesproken, niet over 2 of een andere pincode.

En lijkt mij toch niet dat de opgeslagen film onder een oude pincode blijft staan. Dan mag een developer dat eens aanpassen.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 345Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Arjan Sp

@Steefb en @jenson hebben gelijk voor wat betreft de leeftijdsrestrictie en de standaard pincode. Dit komt omdat er een erotisch programma aan vooraf ging. 

Je zou deze film natuurlijk wel moeten kunnen zien na het invoeren van jouw pincode. Wanneer je deze niet meer weet zou de reset uitkomst moeten bieden, maar zelfs dit lijkt in jouw geval niet goed te gaan begrijp ik. Voorwaarden voor het resetten zijn als volgt:

De ontvanger moet aan staan

• Er moet beeld zijn
  • Zowel de pin- als ook de betaalcode zal worden gereset
  • Na het resetten duurt het maximaal 24 uur voor de pincode is aangepast

Voldeed je aan al deze voorwaarden? Zo nee, wil je het dan nog een keer proberen via Mijn Ziggo? 
Zo ja, dan hoor ik het graag.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

@Arjan Sp  schreef:

Op de webpagina en Next box wordt evengoed maar over 1 pincode gesproken, niet over 2 of een andere pincode.

En lijkt mij toch niet dat de opgeslagen film onder een oude pincode blijft staan. Dan mag een developer dat eens aanpassen.

Een oude pincode blijft niet bewaard een nieuwe pincode of na een reset 0000 geld voor al het materiaal.

Arjan Sp
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Weer getest. Maar de film Everly vraagt nog steeds om een pincode, zowel via Next box als via ziggogo.tv.
Pincode 0000 is onjuist. Probeer het opnieuw.
Meermaals reset van pincode gedaan, zoals eerder vermeld. Nu weer reset aangevraagd via ziggo.nl, hierna geef ik het op.

Arjan Sp
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

De film vroeg weer om een pincode, en pincode 0000 was weer niet goed.

Toen in ziggogo.tv naar profielinstellingen gegaan. Daar stond bij 'Ouderlijk toezicht' duidelijk 'Geen pincode vragen'. Nu daar gekozen voor de optie 'Pincode veranderen' (vorige keer was via Nextbox en via ziggo.nl).

Is weer gereset. Ook al heb ik al staan 'Ouderlijk toezicht' = 'Geen pincode vragen'.

Bij 'Ouderlijk toezicht de status gewijzigd naar leeftijdsgrens '6 en ouder'. En daarna teruggezet naar 'Geen pincode vragen'.

Hierna de bewaarde film weer opgezocht en warempel ik kan hem nu kijken 🙂 🙂 🙂 🙂

Kennelijk leveren niet alle ingangen voor een pincode reset hetzelfde resultaat op. Ik ben hier echt dagen met bezig geweest.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 767Oplossingen
  • 6375Likes

Voor de Next en Next Mini, lijkt het dat de pincode via de box zelf veranderd moet worden, enkel bij een vergeten wachtwoord zou het via Mijn Ziggo moeten gaan.

Voor de duidelijkheid het is nu via de website www.ziggogo.tv wel gelukt. En er is nu via de mediabox ook toegang? 

Zijn er profielen ingesteld mogelijk speelt dat nog een rol.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 419Likes

Hi @Arjen Sp, ik zie dat er al even geen reactie is gekomen op dit topic. Heb je dan misschien goed nieuws? Is het opgelost? We zijn heel benieuwd 😄 

Arjan Sp
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goed lezen graag.

1. het is Arjan - geen Arjen

2. antwoord heb ik 2 weken geleden gegeven:

Quote:

"

Hierna de bewaarde film weer opgezocht en warempel ik kan hem nu kijken 

"