1
Vraag
2
Reageer en help mee
Heij73

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Film Downtown Abbey geluid hoog/te snel

We hebben vanavond film Downtown Abbey gehuurd maar deze stopgezet omdat het helaas niet aan te horen is. Ik zag dat hetzelfde euvel al eerder gemeld is. De acteurs klinken alsof ze helium genomen hebben. Het lijkt er zeer sterk op dat de film iets versneld wordt afgespeeld.

16 Reacties 16
Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @Heij73! Van harte welkom hier op de Ziggo Community 🙂

Een film versneld kijken is voor eventjes misschien wel grappig, maar op den duur natuurlijk erg vervelend. Goed dat je dit daarom kenbaar maakt bij ons en hier melding van doet. In het systeem zie ik dat je gisteren al contact hebt gehad met onze klantenservice hierover en dat de film is vergoed voor je. Tevens heeft mijn collega een onderzoek laten starten hiernaar.

Mijn collega die dit onderzoek uitvoert heeft je vanochtend gebeld op je vaste en mobiele nummer om nog het één en ander te vragen. Ik ga ervan uit dat hij op later moment nogmaals (anoniem) belt. Schrik dus niet van een eventueel anoniem belletje, die is zeer waarschijnlijk afkomstig van ons.

Mooie dag gewenst! 

19suzanne87

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goedenavond,

ik heb helaas hetzelfde probleem.

Zojuist de film gehuurd, maar verschrikkelijk om naar te luisteren. Hier in de community vond ik ook een bericht uit september met hetzelfde probleem. Jammer dat het niet is opgelost. Ik kan de film zo echt niet kijken. 

Heij73
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wij hebben tot op heden geen oproepen gehad of gemist vanuit Ziggo. Graag bereid mee te werken.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5280Posts
  • 501Oplossingen
  • 1738Likes

Hoi @Heij73

Ik zie dat mijn collega je melding heeft doorgezet naar onze content afdeling. Op 16 maart jl. heeft hij je hierover ook een e-mail gestuurd. Mogelijk is die in de spam-folder terecht gekomen?

@19suzanne87, dat is zeker jammer! Nu het gemeld is bij content verwacht ik op termijn een oplossing. Daar heb jij natuurlijk nu niets aan, dat begrijp ik. Ik heb een vergoeding aangemaakt, deze vind je terug op de eerstvolgende factuur. 

Juriaanbeuk

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo, helaas is het geluid nog steeds te snel en dus te hoog. Alsof je een elpee op hogere snelheid afspeelt. Een smurfenfilm wordt het zo. Wij gaan via een andere app proberen de film te kijken want dit is niet te doen.

Juriaanbeuk

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wij kijken nu via de pathe app. Daar klopt het geluid gelukkig wel 🙂

wewanl

Level 16
  • 2382Posts
  • 23Oplossingen
  • 904Likes

Waarom haalt Ziggo de film niet zoekt uit het assortiment zondag dit probleem nog speelt? 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4434Posts
  • 588Oplossingen
  • 2218Likes

Inmiddels is er antwoord vanuit de afdeling die hierover gaat. Helaas is dit niet makkelijk op te lossen. Het probleem ontstaat door de framerate conversie van 23,98 naar 25 fps. Aangezien we hier in Europa alles op 25 fps uitzenden, zetten we files die niet deze framerate hebben, zoals materialen uit de VS (meestal 23,98, maar ook 24 en 30 fps) om naar 25 fps. Bij de conversie van 23,98 naar 25 wordt het materiaal inderdaad een fractie versneld om uiteindelijk op die 25 fps uit te komen. Overigens staat de film al live sinds 5-2-2020 op deze manier.

Pasi

Level 18
  • 10221Posts
  • 500Oplossingen
  • 5707Likes

@Vincent  schreef:

Inmiddels is er antwoord vanuit de afdeling die hierover gaat. Helaas is dit niet makkelijk op te lossen. Het probleem ontstaat door de framerate conversie van 23,98 naar 25 fps. Aangezien we hier in Europa alles op 25 fps uitzenden, zetten we files die niet deze framerate hebben, zoals materialen uit de VS (meestal 23,98, maar ook 24 en 30 fps) om naar 25 fps. Bij de conversie van 23,98 naar 25 wordt het materiaal inderdaad een fractie versneld om uiteindelijk op die 25 fps uit te komen. Overigens staat de film al live sinds 5-2-2020 op deze manier.

Wat een vreemd verhaal.

Dat zou betekenen dat alle niet Europese films dit probleem hebben en alle komende niet Europese films ook dit probleem krijgen ? !
Blijkbaar is er bij deze film een fout gemaakt, want alle andere ( b.v. ) Amerikaanse films hebben dit probleem niet.

Dat "...Overigens staat de film al live sinds 5-2-2020 op deze manier..." is een volledige onnodig toevoeging ( als verdediging ? ). Sterker nog, Ziggo heeft zo te zien tijd genoeg gehad e.e.a. aan te passen of de film offline te halen.

Ik verwacht dat alle klanten, die deze film hebben besteld, direct hun geld terugkrijgen ( zonder erom te hoeven vragen ), maar Ziggo kennende gaat dat niet gebeuren 😠.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4434Posts
  • 588Oplossingen
  • 2218Likes

@Pasi Terecht dat je kritisch bent hierover. Dit is het laatste antwoord wat we hebben ontvangen van de juiste afdeling en die wilden we graag delen, we blijven met elkaar in gesprek want op deze manier een film kijken is natuurlijk niet fijn en moeten we voorkomen. Ook jouw feedback wordt hierin meegenomen. Ik heb de bestelde films van @Heij73 en @Juriaanbeuk vergoed - bij @19suzanne87 was deze al vergoed - en deze verrekening komen zij tegen op de eerstvolgende factuur.

Steefb

Level 20
  • 16089Posts
  • 3012Oplossingen
  • 7459Likes

Het probleem ontstaat door de framerate conversie van 23,98 naar 25 fps

Dit is al een heel oud fenomeen en alleen voor mensen met een absoluut gehoor misschien een probleem.

Het probleem van ts lijkt me wat anders

Juriaanbeuk

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Netjes. Bedankt voor dit gebaar. Ik denk dat het vooral opvalt hier omdat dit een film is van een serie van 6 seizoenen. Als je 6 seizoenen acteurs hebt gehoord dan valt het wel op als al hun stemmen opeens hoger klinken. Zo'n conversie valt minder op bij een losstaande film, lijkt me.

Pasi

Level 18
  • 10221Posts
  • 500Oplossingen
  • 5707Likes

@Vincent  schreef:

@Pasi Terecht dat je kritisch bent hierover. Dit is het laatste antwoord wat we hebben ontvangen van de juiste afdeling en die wilden we graag delen, we blijven met elkaar in gesprek want op deze manier een film kijken is natuurlijk niet fijn en moeten we voorkomen. Ook jouw feedback wordt hierin meegenomen. Ik heb de bestelde films van @Heij73 en @Juriaanbeuk vergoed - bij @19suzanne87 was deze al vergoed - en deze verrekening komen zij tegen op de eerstvolgende factuur.

Kijk, dat is fijn te lezen, zo moet het 👍👍 !!!

Ps. nu nog de film aanpassen, verwijderen, gratis of met opmerking beschikbaar stellen. Dit om nieuwe teleurstellingen te voorkomen!

youriy

Level 17
  • 3039Posts
  • 153Oplossingen
  • 723Likes

Ik heb net op een Humax de trailer bekeken (alleen in sd beschikbaar), en daar is geen sprake van hoge stemmen maar ontbrekende stemmen omdat alleen de front rechts en links geluidssporen werken.

Op ziggogo kan ik de film niet (meer?) vinden.

youriy

Level 17
  • 3039Posts
  • 153Oplossingen
  • 723Likes

De film is nog steeds beschikbaar...

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4434Posts
  • 588Oplossingen
  • 2218Likes

Dank voor je feedback @youriy. Ik deel deze bevindingen met de juiste afdeling.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic