Hallo,
Ik heb de topics hierover al gelezen. Maar nog niet echt een antwoord gevonden.
Bij mij verdwijnen op regelmatige basis op de Next de favorieten van Netflix, Prime, NPO, Ziggosport HD en nu ook al een keer Viaplay. En in ZiggoGo alleen Ziggosport HD.
Ik begrijp niet waarom dat dat iedere keer gebeurd.
Naar mijn idee kan het probleem alleen in de software of serveropslag van Ziggo zitten.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi Lycke en Meindert,
sorry dat ik nog niet heb gereageerd. Ik heb na Meindert zijn opmerkingen twee dingen veranderd. In de favorieten op de Next ziggo sport op de plek gezet waar ik hem graag wilde hebben. Viaplay, Netflix, Prime en NPO wel toegevoegd aan favorieten. Maar helemaal onderaan de lijst laten staan.
in mijn favorieten van mijn profiel op ziggoGo Ziggo sport wel toegevoegd. Maar gewoon onderaan de lijst laten staan.
Tot nu toe staat alles er nog steeds zo in. En zijn er geen zenders meer verdwenen uit de favorietenlijsten.
waar het probleem in zit begrijp ik nog steeds niet. Maar als het zo blijft heb ik er geen problemen mee.
Ik gebruik overigens maar 1 profiel.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Welkom op de Ziggo Community, @GerardMS
Wat vreemd dat deze favoriete zenders steeds uit jouw lijst verdwijnen.
@Dave of @horizonfreak willen jullie eens meedenken?
Hoe bedoel je met favorieten, dit kan je op 2 manieren oppakken.
1 - Plek van de App als Favoriet
2 - Favorieten in de lijst van de Apps zoals Netflix, enzovoorts.
Als de lijst uit de favoriete verdwijnt, kan het of te maken hebben dat er in de nacht rond 03:30 uur een update heeft plaats gevonden, of hij onthoud het niet.
Dan zou je de Next even via Home knop, dan naar tandwiel en vervolgens naar tabblad Systeem en kies Fabrieksherstel. Let op Alle Apps worden uitgelogd en Opnames blijven wel bewaard.
Goedenavond Dave,
Het betreft niet de apps zelf. Die werken goed.
Echter in de zenderlijst op de next staan Netflix, Videoland, Prime, NPO,
die kun je dus ook toevoegen in je favorietenlijst. Maar die verdwijnen dus op regelmatige basis weer uit de favorieten.
Deze “zenders” staan niet in ziggogo omdat je dan gebruik maakt van de apps van die aanbieders.
Dat zelfde probleem doet zich ook voor bij Ziggo sport HD. Dan verdwijnt ie weer in de favorieten van De ziggogo-app. Dan weer op de Next. Dan weer op allebei.
En ik weet bijna zeker dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft.
ik leg het probleem bij hoe een profiel wordt vastgelegd op de servers van Ziggo.
Want ik volg precies de stappen die volgens Ziggo nodig zijn om je favorieten en profiel op te slaan.
Ik heb net even getest op de Next en hier zoals je zei Netflix en Videland, NPO start en mijn favorieten in de lijst gezet via Homeknop dan naar tandwiel op rechts en via het tabblad Profiel en dan Beheer je favoriete Zenders als je toevoegd heb je ze ook bevestigd.
Zenders Favorieten
Via de Next weet ik het wel, via de App weet ik het niet, ik gebruik de Ziggo Go App op de telefoon nauwelijk alleen op mijn AppleTV, daar ga ik het zo ook even proberen, dan kijken of dat overeen komt.
Meestal zou dit bewaard moeten blijven, gebeurt dit te vaak dat het niet zo is dan zou er een Moderator misschien even naar kunnen kijken of doorzetten. Ik kom hier op terug.
Dan wacht ik je antwoord af.
Moet er wel even bij vermelden dat het soms een paar dagen duurt voor ze weer verdwenen zijn.
ik gebruik zelf ziggogo op meerdere devices. Maar dat komt omdat ik regelmatig in het buitenland zit voor mijn werk.
ik gebruik de app daarnaast in de slaapkamer op een fire tv stick.
alvast bedankt voor je hulp.
Is dit probleem ooit opgelost? Ik heb precies hetzelfde, verdwijnende favorieten, al zeker een jaar. Zowel op de Next als op mijn android services. Ook heb ik Ziggo sport op positie 9 staan maar geeft de Next aan positie 7. Ik heb dus zender 5,6,7,8,7,10 enz. Ook al heel lang. Ook na verversen/corrigeren keert dat terug.
@GerardMS ik lees dat er profielen worden profielen gebruikt?
Daar gaat het namelijk vaker mis, er zijn diverse topics over dat onderwerp. Omdat je Ziggo Sport noemt (kanaal 14) wat op de Next een opgepimpte UHD kanaal betreft gebeurt het wel vaker dat die verdwijnt.
Beste RoWi. Dan lijkt het mij dat het klopt wat ik al eerder schreef. En is het een softwareprobeem.
Omdat de Box en de app niet dezelfde voorwaarden gebruiken (lees in dit geval zenderkeuzes) loopt het spaak.
Hopelijk kunnen ze dit een keer oplossen…
@GerardMS Ik heb het al even naar de betreffende persoon gestuurd, i.v.m. dit probleem, kijken of ze dit kunnen fixen, als ik meer weet hoor dan laat ik de Moderator hier even reageren.
Hallo @GerardMS , het is bij ons bekend dat de favorieten niet altijd goed werken in deze situaties.
Wat @RoWi. aangeeft komt aardig in de richting. Bij Ziggo Sport weten we wat de oorzaak is en dat is in onderzoek.
Even voor mijn beeldvorming, maak je gebruik van meerdere profielen of heb je maar 1 profiel ingesteld?
En zou je eens een tijdje de profielen zonder Ziggo Sport Totaal willen testen? Ik ben wel benieuwd of de profielen dan wel blijven bestaan. Mogelijk dat het bekende probleem met Ziggo Sport Totaal ervoor zorgt dat je andere favorieten ook verdwijnen.
Hey @GerardMS. Ik ben benieuwd of het testen is gelukt!
Hoi Lycke en Meindert,
sorry dat ik nog niet heb gereageerd. Ik heb na Meindert zijn opmerkingen twee dingen veranderd. In de favorieten op de Next ziggo sport op de plek gezet waar ik hem graag wilde hebben. Viaplay, Netflix, Prime en NPO wel toegevoegd aan favorieten. Maar helemaal onderaan de lijst laten staan.
in mijn favorieten van mijn profiel op ziggoGo Ziggo sport wel toegevoegd. Maar gewoon onderaan de lijst laten staan.
Tot nu toe staat alles er nog steeds zo in. En zijn er geen zenders meer verdwenen uit de favorietenlijsten.
waar het probleem in zit begrijp ik nog steeds niet. Maar als het zo blijft heb ik er geen problemen mee.
Ik gebruik overigens maar 1 profiel.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.