1
Vraag
2
Reacties
IrisBH

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Fan Alarm

Hi, ik heb sinds een maand een mediabox XL. Hij geeft sinds het begin al telkens het Fan Alarm af. Nu hebben we hem al op een andere plek gezet, met meer ruimte rondom, stofgezogen, oftewel alles al gedaan. Het kan toch niet zo zijn dat een nieuw kastje al zo snel last heeft van stof - zo stoffig is het ook niet rondom het kastje.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
FAN alarm = defecte ventilator = contact opnemen met klantenservice om om te ruilen

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Kun je hier je signaalsterkte met een foto plaatsen of een nauwkeurige omschrijving als de box op NPO1 staat?
Druk op de Menuknop van je afstandsbediening.
Ga naar Opties.
Selecteer Diagnostiek en druk op OK.
Klik een paar keer op het pijltje naar beneden totdat je de opties Signaalsterkte en Signaalkwaliteit in beeld ziet.
Wacht even een paar seconden totdat de balk achter de opties wit kleurt.
Je ziet nu of de signaalkwaliteit en signaalsterkte Matig, Goed of Uitmuntend is.

Heb je de Mediabox XL of Horizon box opgenomen in een thuisnetwerk met je afstandsbediening?
En/of de Mediabox XL met een UTP kabel aangesloten aan je modem?
Laat SVP even weten, er zijn nogal wat problemen met deze wijze van aansluiten en instellen van de Mediabox XL.
IrisBH
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Hi, ik kan de optie singaalkwaliteit niet vinden. Ik heb wel mijn mediabox opgenomen in het huisnetwerk.

Mijn mediabox XL box is aangesloten via een coaxkabel.

De mediabox wordt ook erg warm...
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Draait de fan dan wel? Wat ik er van heb gezien is dat men de XL/Horizon omruilt als deze een fan alarm afgeeft. Blijven gebruiken is dan niet handig i.v.m. oververhitting van de box.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
IrisBH wrote:
Ik heb wel mijn mediabox opgenomen in het huisnetwerk.
.

Dat zorgt voor een heleboel problemen
https://community.ziggo.nl/deel-je-tip-91/thuisnetwerk-storing-of-werkt-niet-of-niet-te-installeren-...

Misschien wordt de box wel te warm omdat hij het te druk heeft.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Steefb

dan word ie inderdaad warmer, maar dat mag natuurlijk niet leiden tot een fan alarm. Dat doet het doorgaans ook niet. Nu ben ik niet zo thuis in deze box, maar als een fan alarm optreed zie ik dat men deze omruilde.
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
Willem-A Natuurlijk Willem, maar het wordt toch al afgeraden. En ik heb 't idee dat er nog al wat kwaliteitsverschil zit tussen de boxen, de mijne heeft bijvoorbeeld helemaal geen problemen. Behalve soms een beetje fangeluid. Baat't niet schaat 't niet.
AlexHelpt

Level 16
  • 1536Posts
  • 249Oplossingen
  • 680Likes
FAN alarm = defecte ventilator = contact opnemen met klantenservice om om te ruilen
IrisBH
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik ben tot de conclusie gekomen dat de fan defect is inderdaad. Zelfs als hij op stand-by staat geeft hij na een tijdje fan alarm. Ook jammer dat als je net Max zit te kijken het gebeurd... morgen even bellen dus en hem omruilen ?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
IrisBH En de box uit het thuisnetwerk halen om veel problemen te voorkomen met internet drro 2 DHCP servers die actief zijn in 2 verschillende IP ranges, als een apparaat het internet op wil en in de verkeerd IP range komt, heb je wel verbinding, maar geen internet, hoe de box in de juiste instelling te zetten is, vind je hier:
Thuisnetwerk storing of werkt niet of niet te installeren op Mediabox XL
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic