Hi,
Ik heb een EyeTV T2 lite aangeschaft.
Na wat geprobeerd, heb ik gemerkt dat ik alleen zenders via de kabel ontvang, en geen enkele zender met de bijgeleverde antenne.
Klopt dit of, zouden de zenders alleen buiten te ontvangen zijn, omdat de antenne te zwak is?
En gebruikt Ziggo alleen DVB-C of ook DVB-T2 voor de FTA zenders.
Was juist op zoek naar een oplossing zonder vaste antenne kabel, en dan alleen de FTA zenders (voor op mijn MacBook)
Iemand enige ervaring met dit model model tuner
Tuner: EyeTV T2 lite
Macos 12 M1 Macbook pro
EyeTV 4 software
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
De EYE TV moet naast DVB-T2 ook met HEVC/H.265 overweg kunnen* dan kan je NPO 1,2 en 3 en een regionale zender uit de ether plukken voor een goede ontvangst is de positionering van de antenne van belang.
*Dat lijkt wel goed te zitten, echter de specificaties schrijft ook dit. in Germany only.
T staat voor Terrestrial ofwel door de ether, C staat voor Cable, S staat voor Satelite het zou heel vreemd zijn als Ziggo T2 zou gebruiken.
Dat ondersteund hij allemaal
Geniatech 1T2L20161001 externe tv-ontvanger (in- en overstappen naar DVB-T2 HD) wit https://www.amazon.nl/dp/B004YHGYUK/ref=cm_sw_r_cp_api_i_XZ7VDE6XY61AW5TNDGR9?_encoding=UTF8&psc=1
Maar zou dat binnen ook moeten werken?
Alleen als de ontvangst goed genoeg is, Digitenne wordt nog wel eens verweten in te stralen op een coax kabel, op zich een oudere kabel kan zichzelf als antenne gedragen, toch moet menig Digitenne klant zijn Antenne hoog en liefst nog buiten plaatsen om redelijke ontvangst te hebben.
https://forum.kpn.com/digitenne-12/digitenne-ontvangst-signaalkwaliteit-vs-signaalsterkte-476045
Terzijde de term bij Ziggo is ongecodeerd, zelfs FTC Free To Cable klopt niet helemaal, we ontvangen bij Ziggo niks Free, of ze moeten laks zijn met de kabel ontkoppelen, dan kan je nog 'lurken' kijken zonder een abonnement.
Hallo Juan, mag ik jou vragen welk type EyeTV T2 Lite jij gebruikt? Ik zie 3 verschillende op de site van Geniatech en ik krijg geen antwoord op welke ook met Ziggo-DVB-C werkt. Heb jij werkelijk het complete FTA pakket van Ziggo met jouw T2 Lite? Ik heb een oude Elgato 610 met smartcard die nog steeds werkt op een oude Mac maar ik heb bv ook een EyeTV Hybrid met een Mac M1 (met EyeTV4 software) en die zou ook DVB-C moeten doen maar geeft geen sjoege op Ziggo dus die doet 't niet.
"...Terzijde de term bij Ziggo is ongecodeerd, zelfs FTC Free To Cable klopt niet helemaal, we ontvangen bij Ziggo niks Free, of ze moeten laks zijn met de kabel ontkoppelen, dan kan je nog 'lurken' kijken zonder een abonnement..."
FTC zenders kan men bij Ziggo natuurlijk alleen maar ontvangen, als de betreffende coaxkabel ook in de straatkast is aangesloten. Dat zou alleen maar mogen, indien men een Ziggo abonnement heeft. Maar Ziggo is inderdaad wel eens ( kuch ) laks met het loshalen van de kabel indien een abonnement wordt opgezegd.
Ziggo werkt met DVB-C en gebruikt nagenoeg uitsluitend MPEG4 codering zowel voor SD als HD en HEVC voor 4k. Je kunt zonder smartcard en CI+ module alleen de ongecodeerde zenders van het basispakket ontvangen.
Digitenne werkt sinds enkele jaren net als Duitsland met DVB-T2 met HEVC codering en zendt uit in 1080p50. Ook al kan je USB ontvanger DVB-T2 aan dan nog zal de software ook HEVC en 1080p50 moeten kunnen afspelen. Je kunt zonder smartcard en CI+ module alleen de ongecodeerde zenders van NPO ontvangen.
Op de site van geniatech.eu staat dat de lite USB stick uitsluitend DVB-T, DVB-T2 en DVB-T2 HEVC ondersteunt. Alleen de hybrid zou zowel DVB-T2 HEVC als DVB-C ondersteunen. Wellicht heb jij een lite versie die alleen DVB-C kan? In dat geval kun je er dus alleen digitale kabeltelevisie mee ontvangen.
Soms kun je met alternatieve drivers deze functionaliteit wel activeren. Veel fabrikanten verkopen hetzelfde product met verschillende functies in-/uitgeschakeld. Als je een andere driver met meer funcionaliteit handmatig installeert kun je deze functies soms activeren. Maar fabrikanten zijn ook niet gek dus de kans is tegenwoordig groot dat ze dit moeilijk hebben gemaakt of mogelijk zelfs compleet geblokkeerd hebben.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.