Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
hansoss
Level 4

FEKAB5 Hirschmann aansluitkabel inkorten

Aan deze kabel (aansluiting tussen antenneaansluiting en mediabox next) zijn 2 connectoren voorgemonteerd. Als ik de kabel wil inkorten, kan ik dan 1 van de connectoren verwijderen, de kabel op de juiste maat knippen en dezelfde connector  weer terugplaatsen ?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Pasi
Level 19

@hansoss  schreef:

Aan deze kabel (aansluiting tussen antenneaansluiting en mediabox next) zijn 2 connectoren voorgemonteerd. Als ik de kabel wil inkorten, kan ik dan 1 van de connectoren verwijderen, de kabel op de juiste maat knippen en dezelfde connector  weer terugplaatsen ?

Dat kan altijd, maar of het daarvan beter wordt, dat is de vraag !!!

U kan beter de coaxkabel voorzichtig oprollen in een niet ( !! ) te kleine lus en die dan vast zetten met b.v. tiewraps. Overigens is een hele korte coax kabel technisch ook niet wenselijk, maar daarover bestaan nogal wat discussies.

Bekijk in context

Ga naar reactie
3 Reacties 3
Meldingen
Aan Uit
Pasi
Level 19

@hansoss  schreef:

Dat kan altijd, maar of het daarvan beter wordt, dat is de vraag !!!

U kan beter de coaxkabel voorzichtig oprollen in een niet ( !! ) te kleine lus en die dan vast zetten met b.v. tiewraps. Overigens is een hele korte coax kabel technisch ook niet wenselijk, maar daarover bestaan nogal wat discussies.

Ga naar reactie
hansoss
Level 4
Topicstarter

Het er op gewaagd en alles is prima verlopen. Zeker met de Hirschmann kabelstripper C5 een fluitje van een cent.

Pasi
Level 19

@hansoss  schreef:

Het er op gewaagd en alles is prima verlopen. Zeker met de Hirschmann kabelstripper C5 een fluitje van een cent.

TOP 👍.  Voor een handig iemand zal het inderdaad niet veel werk zijn en als u het juiste gereedschap hebt, wordt het inderdaad steeds gemakkelijker !

Maar de vraag is of die coax kabel dan niet te kort wordt, want dat zou ook negatieve gevolgen kunnen hebben, waardoor uw modem meer werk moet doen om de verbinding in stand te houden. Zoals al geschreven : "...Overigens is een hele korte coax kabel technisch ook niet wenselijk, maar daarover bestaan nogal wat discussies...."

0 Kudos