Vraag
Reacties
smitje1976
Level 1

F1 bij Ziggo in 4K

De Formule 1 wordt al sinds lengte van jaren uitgezonden door Ziggo. De beeldkwaliteit van de uitzendingen van de Formule 1 is al enige tijd in 4K. Ziggo Next is uitgerust met 4K. Waarom wordt de Formule 1 dan niet door Ziggo in 4K uitgezonden, terwijl het originele signaal wel bij Ziggo in 4K binnenkomt? Waarom blijft dit allemaal zo hopeloos achter en waarom wordt de kijker deze 4K door de neus geboord terwijl deze kwaliteit wel degelijk door de organisatie die de F1 op beeld vastlegt aan Ziggo wordt aangeboden?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
14 Reacties 14
Rene F
Level 10
En, graag het bij hetzelfde signaal meegeleverde Engelse commentaar op het 2e audio kanaal.
0 Kudos
superaart
Level 15
Op twitter gelezen dat het wel op de planning staat dit jaar. Wellicht Oostenrijk (eind juni) aangezien er dan ook een evenement in de ziggo dome gepland staat om daar te kijken? Fingers crossed.......
0 Kudos
Peterboot75
Level 1
Deze vraag van Smitje1976 en Rene F zou nu toch wel beantwoord kunnen worden door Ziggo. Formule 1 aanbieden in 4k met de nieuwe mediabox next is echt van toegevoegde waarde. Ziggo kan dan echt een verschil maken. Sky sports uk biedt deze service ook al aan voor formule 1 en het komende wk voetbal.

Dus uitschakelen dat analoge signaal en alle bandbreedte naar 4k F1!! :relaxed:
0 Kudos
hanh
Oud Community-lid
Ziggo biedt 4k als On-Demand streams aan via Internet.
4k Broadcasting zit er naar mijn smaak niet in. De vrije ruimte die opheffen van Analoog oplevert is niet groot genoeg om veel 4k-zenders te kunnen herbergen. Er zijn bovendien ook niet veel zenders die zoveel 4k in de aanbieding hebben, dat Broadcasting over de Coax-kabel lonend zou kunnen zijn.
Daarnaast neemt de behoefte aan lineaire TV af. Daardoor wordt Broadcasting een steeds minder aantrekkelijke optie om het aanbod bij de klant te brengen: veel vast ingenomen ruimte met steeds minder afnemers.
'Ouderwets' Live TV kijken kun je ook dekken met On-demand Live streams over Internet. Zoals dat op de Next gebeurt met de 4k versie van de zender Love Nature HD. Voor 4k F1 zal dit niet anders gaan.
0 Kudos
joepke-m
Level 15
Misschien moeten ze eerst eens beginnen met het geluid in Dolby 5.1 uit te sturen. Mag wel bij een pakket wat 15 euro kost...
0 Kudos
Damandan
Level 10
Dolby Atmos, 4k, HLG (HDR) is allemaal mogelijk met het door FOM aangeboden signaal. Het ligt puur aan Ziggo (Sport) dat het nog niet doorgegeven wordt.
0 Kudos
superaart
Level 15
Nog steeds niks vanuit de ziggo kant. Ik had echt de hoop dat het aanstaand weekend zover zou zijn. Het f1 event in de ziggo dome, de box is voor (bijna) voor iedereen te verkrijgen en maandag 1 juli begint wimbledon wat ook in 4K wordt geregistreerd. Alle seinen qua marketing staan op groen zou je zeggen. Maar tot op heden nog niks over gehoord verder. Dan zou er voor woensdag wel een persbericht moeten zijn anders kunnen we het voorlopig weer even vergeten ben ik bang en zal het wel eind augustus/september worden vrees ik.
0 Kudos
Dave
Level 20
T.E.A.M.
superaart Dat je vanuit Ziggo nog niks hoort is dat de Moderators pas om 8 uur beginnen met hun werkweek, en ze eerst de community even moeten samenvatten, kan nog even duren voor je bericht krijgt.

Maar ga er vanuit dat 4K content voorlopig nog niet wordt uitgezonden, anders zou er al nieuws zijn geweest. En beeld is nu toch ook mooi met de nieuwe Next, of heb je deze nog niet in huis.
0 Kudos
superaart
Level 15
Ik bedoelde ook niet de moderators hoor. Het ging over ziggo algemeen en hun reclame campagnes over 4k. Zou niet weten waarom ze nog langer zouden wachten namelijk.

De next heb ik zeker in huis, was ook tester. Kan niet wachten op f1 in 4k.
Dave
Level 20
T.E.A.M.
Laten we hopen dat er snel meer duidelijk wordt over het content. :blush:
pennywise
Level 6
Nog steeds geen Formule 1 in 4K. LACHWEKKEND.
0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.
Ik vind dat niet om te lachen.:disappointed:
0 Kudos
pennywise
Level 6
Het is meer uit machteloosheid dat ik het lachwekkend ben gaan vinden want het is gewoon te triest voor woorden. Ziggo,neem een voorbeeld aan de BBC Iplayer met prachtig Wimbledon in 4K HDR. En dat helemaal gratis ook nog!
0 Kudos
superaart
Level 15
Vanuit onze kant valt dit inderdaad niet te begrijpen. Heb je een ziggosport studio die al 2 jaar gereed is voor 4k, breng je een decoder uit met veel bombarie die alle eigenschappen heeft om echt de next step te zijn, waaronder 4k. Je hebt een eigen sport zender was je Unique selling point is. Je hebt Max verstappen die een schot in de roos is als uithangbord. En wat doe je...... Je houdt het lekker in HD en niet in 4k. Hoeveel extra kosten moeten wel niet aan het 4k signaal zitten om deze stap (nog) niet te zetten???? Schiet mij maar lek.