1
Vraag
2
Reacties
MasterMaarten

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

F1 Tv Pro App op Next Mini

Wanneer komt de app "F1 tv Pro" op de next mini?
Heel fijn dat ik netflix en videoland kan gebruiken op de next mini. Ook viaplay is als app te gebruiken maar F1 tv Pro helaas niet.
Ik vroeg mij af of dit wel gaat komen en eventueel wanneer.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 190Likes

Ziggo heeft een overeenkomst met Viaplay, dus tegenwerken door Ziggo zal absoluut niet gewaardeerd worden door Viaplay.

Ik denk zelfs dat in de overeenkomst staat dat Ziggo andere aanbieders van F1 niet eens mag toestaan op de diverse mediaboxen, je wilt toch geen concurrent in het zadel helpen.

Bekijk in context

30 Reacties 30
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik ben bang van niet binnen een paar jaar, want Viaplay heeft nu de uitzendrechten van de Formule1 in Nederland.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat Viaplay de F1 rechten heeft zegt totaal niks over het beschikbaar maken van deze app op de Mediaboxen. 

 

Ik verwacht eerlijk gezegd dat deze app er nooit gaat komen ongeacht wie de rechten heeft. Zover ik weet is de F1 TV pro app van de F1 organisatie zelf dus hebben die altijd de distributie rechten lijkt mij.

MasterMaarten
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Ik kan nu ook via een computer in Nederland F1 kijken via F1 TV Pro. Dus de uitzend rechten lijken mij niet zoveel uit te maken.
Ook dat de F1TV Pro app van de F1 organisatie is maakt ook niet zoveel uit want bijvoorbeeld Netflix of Videoland is ook niet van Ziggo en staat er wel in.
Ze moeten waarschijnlijk wel navragen of ze deze mogen toevoegen net als bij alle andere apps.

Als Ziggo slim is en viaplay wil "tegenwerken" met de uitzend rechten dan zetten ze de F1 TV Pro app wel in de next mini en de Viaplay app niet. Zo krijgt viaplay minder abonnementen en kunnen ze misschien ooit de rechten weer terug kopen.
Of beide en dan geven ze ons de keuze waar we F1 willen kijken. Nu moet ik altijd een PC aan mijn tv hangen op F1 TV Pro te kijken.

amvih

Level 10
  • 385Posts
  • 12Oplossingen
  • 190Likes

Ziggo heeft een overeenkomst met Viaplay, dus tegenwerken door Ziggo zal absoluut niet gewaardeerd worden door Viaplay.

Ik denk zelfs dat in de overeenkomst staat dat Ziggo andere aanbieders van F1 niet eens mag toestaan op de diverse mediaboxen, je wilt toch geen concurrent in het zadel helpen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

 

Dat is zeker een valide punt, zo'n regel zal zeker in de overeenkomst staan.

 

Toen Ziggo de rechten voor Nederland had was er zelfs een samenwerking met F1 TV Pro.

 

@MasterMaarten dat Netflix en Videoland niet van Ziggo (Liberty Global) zijn doet er niet veel toe.  Videoland is van RTL dus een directe leverancier van Ziggo. 

 

Het is de dienst die de app aan de provider levert de F1 organisatie zal deze moeten laten ontwikkelen voor de boxen van Ziggo.

 

En wie de distributie rechten heeft maakt echt alles uit.

 

MasterMaarten
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Jammer, maar duidelijk. Dan zal ik nog steeds een computer naast mij tv moeten hebben voor alleen F1 tv pro.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een op Android gebaseerde mediaspeler is ook een optie daar kunt ook uw andere streamingdiensten op installeren. Mijn eigen ervaring is dat de boxen van de providers het doorgaans minder goed doen met dit soort apps, dan op een echte mediaspeler of een smart tv.

MasterMaarten
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Helaas kan ik daarmee geen tv kijken zoals op de next mini. Deze heeft alles in 1 (tv, replay, netflix, videoland, etc). Ik heb verder geen problemen met netflix en videoland op de next mini. Dus had gehoopt dat alles in 1 apparaat zou komen. En het enige wat ik dan nog nodig zou hebben is de F1 TV Pro app op de next mini.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Voor u is die app mogelijk al genoeg menig Ziggo Klant zou ook graag Disney+ en HBO max zien naast andere diensten.

Met een op AndroidTV gebaseerde media speler kunt net makkelijk kijken als met de Mini, daar heeft Ziggo de Ziggo Go TV app voor.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi.  schreef:

Dat Viaplay de F1 rechten heeft zegt totaal niks over het beschikbaar maken van deze app op de Mediaboxen. 

 

Ik verwacht eerlijk gezegd dat deze app er nooit gaat komen ongeacht wie de rechten heeft. Zover ik weet is de F1 TV pro app van de F1 organisatie zelf dus hebben die altijd de distributie rechten lijkt mij.


F1 TV Pro app is van de Formule1 organisatie = Liberty Global en die hebben de rechten voor Nederlandse uitzendingen verkocht aan Viaplay, dus die worden nu zelf geen concurrent van diegene waaraan ze de rechten verkocht hebben.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

F1 TV Pro abonnementen zijn gewoon nog te koop, dus in direct zijn ze al concurrent. En laten we wel even duidelijk stellen Viaplay heeft meer dan alleen de F1 dat lijken velen toch te vergeten. 

 

F1tvpro en Viaplay zijn daarom geen concurrentie van elkaar.

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

De Formule 1 organisatie is helemaal niet in handen van Liberty Global. FOM is in handen Liberty Media. Dat beide bedrijven dezelfde grootaandeelhouder hebben in het persoon van John Malone wil nog niet zeggen dat FOM in handen is van Liberty Global. En ook Ziggo is niet meer volledig in handen van Liberty Global. Dit is ook een fout die veel mensen maken. Ziggo is in handen van VodafoneZiggo waarvan Liberty Global voor de helft eigenaar van is. Dat Liberty Global de partij is die het Ziggo netwerk technisch onderhoud wil nog niet zeggen dat deze partij op papier de eigenaar is.

 

Terug naar de vraag van de topicstarter. De kans is niet groot dat F1 TV Pro als app wordt toegevoegd maar is groter dan hier wordt geschetst.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Zie jij dit dan ooit gebeuren @VZWatcher ? Naast de apps van de andere 3 nog ontbrekende streamdiensten.

 

Als we dan toch bezig zijn Ziggo de provider heeft nooit de F1 rechten gehad dat was een zusterbedrijf. Waar ik eerder Ziggo schreef zou Ziggo Sport Totaal moeten staan.

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Ziggo Sport Totaal is door Liberty Global voor de joint venture met Vodafone Group ondergebracht bij Ziggo. En is dus gewoon voor de volle honderd procent eigendom van VodafoneZiggo. Mede hierdoor kreeg Liberty Global nog aardig wat euro mee bij het aangaan van de joint venture. Een deel van de uitzendrechten zijn echter eigendom van Liberty Content.

 

Of ik het zie gebeuren dat F1 TV Pro als app op Next en Mini Next komt? Ik verwacht dat VodafoneZiggo volledig inzet om deze mediaboxen het hart van multimedia entertainment in de huiskamer te laten zijn. Dus als volgend seizoen heel veel Formule 1 fans van Viaplay naar F1 TV Pro zullen overstappen dan sluit ik de komst van die app niet uit. Ook speelt de concurrentiepositie in Nederland mee. KPN komt binnen niet al te lange tijd met een nieuwe settopbox die volledig op Google TV draait. Dus inclusief Chromecast en Google Play Store. Op deze decoder van KPN kan je dus de app van F1 TV Pro installeren. En dat zou er weleens voor kunnen zorgen dat nu nog ontbrekende apps van streamingdiensten sneller op de decoders van Ziggo beschikbaar komen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Oww waar is dat uitgelekt? Op het KPN Forum heb ik daar nog niks over gelezen. 

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Laat ik het diplomatiek verwoorden.....niet elke superklant kan afspraken goed nakomen.😃

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Commscope/Arris  heeft meerdere modellen met AndroidTV dus echt bijzonder is het niet. De huidige 5202 schijnt een dicht getimmerd AndroidTV kloon te hebben.

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

Nee, het zit net even iets anders. De 5202 draait op dit moment op Linux. Maar dan wel Linux op Android OS. Dit betekent dat KPN de 5202 een update kan geven dat deze volledig op Android TV gaat draaien. Inclusief jet zelf installeren van apps via Google Play Store maar dan wel weer zonder Chromecast. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Met een mediabox met de playstore is de Chromecast optie niet direct nodig.

De Next heeft heeft ook een cast optie, in de zin dat je de app als interactieve gids kan gebruiken en op die manier zappen, dat kon met de Amino a140 en de glashart app 8 jaar geleden al.

 

 Een Androidbox via de provider is niet nieuw dat heeft Youfone al. 

Het geeft wel meer flexibiliteit in plaats van te moeten wachten waar de provider mee komt. 

En voor elke nieuwe app zal er mogelijk een andere moeten wijken er is natuurlijk niet oneindig veel opslag voor apps.

 

Ik zie de genoemde app voorlopig nog niet verschijnen of zoals gemeld als dit gunstig is voor klantbehoud of nieuwe klanten lokken.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic