Vraag
Reacties
Moriarty
Level 2

Extreem lage resolutie terugkijken en opgenomen programma’s

Hallo,

Ik heb een Horizon Media Box, en de software is geüpdatet tot de laatste software update. Sinds de update, als ik gewoon TV of Live TV kijken is er niets aan de hand met de resolutie, maw: TV kijken in hoge resolutie is het zelfde als voor de software update. Echter, als ik een opgenomen programma terugkijk, of een programma wil kijken van een dag eerder (zonder het programma opgenomen te hebben), wordt het programma afgespeeld in ZEER LAGE resolutie.

Graag verneem ik hoe dit opgelost kan worden. Het is zeer irritant om naar een lage resolutie opname te kijken op TV, of naar een programma dat eerder is uitgezonden. Überhaupt vind ik het bijzonder slecht dat dit gebeurt na de update.

Mijn harde schijf staat nauwelijks een opgenomen programma op, het ligt dus zeker niet aan de beschikbare schijfruimte. Maar dat zou ook niet van toepassing of relevant moeten zij na de update, daar ik gelezen heb dat alles in de cloud wordt opgeslagen.

0 Kudos
8 Reacties 8
Meldingen
Aan Uit
jansmarcel
Level 16

Hoi @Moriarty 

Als je zegt dat bij je de opnames in de cloud worden opgeslagen dan heb je de bewuste update gehad waarbij de interne harde schijf niet meer gebruikt wordt. Wat je eens zou kunnen proberen is een snelheidstest via de mediabox en eventueel via een PC om te kijken of je ook de snelheid meet die je volgens je abonnement zou moeten krijgen.
Bij de mediabox zal hij als het goed is aankijken in welke kwaliteit je opnames zou moeten kunnen kijken.

Gr. Marcel

0 Kudos
Moriarty
Level 2
Topicstarter

Hoi Marcel, dank je voor je reactie. Mijn Horizon Mediabox heeft bekabeld Internet. Volgens de Ziggo diagnose hoort alle types TV kijken in HD mogelijk te zijn. Zie aub bijlage.

Verder ter info, mijn Ziggo Internet abo is Internet Compleet, wat een max snelheid van 300 Mbit/sec betekent. Via WiFi is mijn snelheid 288 Mbit/sec (zie bijlage), maw een zeer goede WiFi connectie.

0 Kudos
jansmarcel
Level 16

Ik heb toch het idee dat ier iets mis gaat. Zelf hem ik een Mediabox Next. Deze is met zo'n setje via het stopcontact weliswaar bekabeld aangesloten, maar waar bij jou op de MB internetsnelheid GEMIDDELD staat, zie ik bij mij HOOG staan. (zelfde verbinding als jij hebt. Dus hier gaat iets niet goed.

Hoe maakt jou MB verbinding met het internet? Bekabeld? Wat zit er dan nog allemaal tussen de MB en de modem/router of is dit een rechtstreekse verbinding (een stekkertje in de MB en het stekkertje aan het andere eind van de kabel in de modem/router)

Je internet snelheid die je binnen krijgt is gewoon netjes zeker als dit al over wifi is.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

kun je een foto maken van de achterkant van de mediabox zodat zie hoe die is aangesloten

en een foto van de hoofdaansluiting het aop (abonnee overname punt) en splitter versterker

0 Kudos
Moriarty
Level 2
Topicstarter

Zie aub foto’s.

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Even voor de zekerheid, met vreemde issues na een update, kan het helpen om de box 30 seconden van de stroom te halen, geen resultaat, dan de fabrieksinstellingen, alles wordt weer opgepakt, behalve opnieuw inloggen in apps waar je ingelogd moet zijn.

0 Kudos
Moriarty
Level 2
Topicstarter

Binnen de Ziggo settings had ik gisteren de resolutie van automatisch naar 1080p veranderd (stond altijd / standaard op automatisch) die aanpassing werkte echter niet. Vandaag Ziggo gebeld, blijkt 1080p als optie inderdaad niet te werken, maar 1080i wel…heel vreemd en apart🤦🏻🤦🏻🤦🏻.. Dat heeft het probleem opgelost…maar het lag dus aan Ziggo. Doordat én de resolutie optie ‘automatisch’ niet naar behoren werkt, én 1080p niet werkt, worden klanten in het ongewis gelaten. Gelukkig werkt het nu.

Overigens, wil ik 4K willen zijn bij Ziggo’s kanalen moet ik eerst de Next Mediabox aanschaffen (heb nu nog de Horizon…). Maar goed…dat is iets voor later.

Iedereen die me heeft geprobeerd te helpen wil ik enorm bedanken!! 

Bert
Level 21
T.E.A.M.

@Moriarty heel hartelijk bedankt voor je update, dit had ik hier op het forum nog niet gelezen, dit kan veel anderen helpen.

Veel kijkplezier verder gewenst.🙂