1
Vraag
2
Reacties
Tonschaap

Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Extra tijd ingeven bij opnames, met nwe software Mediabox XL

Er wordt nu een extra aan opnames van 15 minuten. Kan niet aangepast worden naar bijv. 30 minuten. Is n.l. wel nodig bij opnames van zender BRT1 en Canvas. De uitzendingen beginnen n.l. altijd te laat. Hoop dat dit softwarematig aangepast wordt, want nu missen we vaak het einde!

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Helaas is dit niet mogelijk, er zijn geen persoonlijke instellingen mogelijk.

Ieder programma wordt bewaard bij Ziggo en er komt een vinkje bij te staan dat jij het nog een jaar mag bekijken.

 

Met België is dit probleem aanwezig sinds ze begonnen zijn met uitzenden van TV programma's en is nooit veranderd.

Ik nam vorige eeuw bij de Belgen altijd een uur langer op met een videorecorder en nu neem ik altijd het volgende programma ook op, om zeker te zijn dat je het einde van een programma of film kan zien.

Bekijk in context

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Deze reactie kwam ik ergens tegen. Dit antwoord geeft goed aan waarom handmatig  tijd aanpassen geen optie is.

 

Nu hoeft elke opname maar 1x bewaard te worden op onze servers. Dus als jij Voice of Holland opneemt en nog 20.000 andere mensen dit ook opnemen dan hoeven we het maar 1x te bewaren op onze servers. Als we handmatige opnames mogelijk maken dan zouden we voor iedereen met één of meerdere handmatig geplande opnames een videobestand moeten bewaren wat op dit moment niet realistisch is qua capaciteit.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Helaas is dit niet mogelijk, er zijn geen persoonlijke instellingen mogelijk.

Ieder programma wordt bewaard bij Ziggo en er komt een vinkje bij te staan dat jij het nog een jaar mag bekijken.

 

Met België is dit probleem aanwezig sinds ze begonnen zijn met uitzenden van TV programma's en is nooit veranderd.

Ik nam vorige eeuw bij de Belgen altijd een uur langer op met een videorecorder en nu neem ik altijd het volgende programma ook op, om zeker te zijn dat je het einde van een programma of film kan zien.

Tonschaap
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Het leven zou simpeler worden om 15 minuten softwarematig naar 30 minuten, nu dus echt een admin bijhouden welk opgenomen programma bij welke hoort. Bijv bij een serie!

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

helaas verwacht ik niet dat ze daar iets aan gaan veranderen

ze krijgen de tv gids door van een extern bedrijf en voegen automatische 5 voor de opname en 10 minuten na de opnamen toe

Limbo1963

Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Ook hier het bericht dat de Belgen telkens te laat beginnen met uitzenden waardoor je van de 10 keer 9 keer het einde mist. Goede tip om tegelijkertijd het aansluitende programma te tapen maar wat is dit anno 2021 klantonvriendelijk. Want dan moet je weer doorspoelen.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Deze reactie kwam ik ergens tegen. Dit antwoord geeft goed aan waarom handmatig  tijd aanpassen geen optie is.

 

Nu hoeft elke opname maar 1x bewaard te worden op onze servers. Dus als jij Voice of Holland opneemt en nog 20.000 andere mensen dit ook opnemen dan hoeven we het maar 1x te bewaren op onze servers. Als we handmatige opnames mogelijk maken dan zouden we voor iedereen met één of meerdere handmatig geplande opnames een videobestand moeten bewaren wat op dit moment niet realistisch is qua capaciteit.

FredHgl

Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes

Klinkt plausibel. Dus de Ziggo server staat vol met programma's want elk programma zal toch wel door iemand worden opgenomen. Waarschijnlijk een overbodige vraag maar kun je een programma dat je per ongeluk (want de prullenbak is zo aangeklikt) hebt gewist op de één of andere manier weer terughalen want dat is mij gisterenavond overkomen. Van een serie per ongeluk een aflevering weggegooid die ik nog niet had gezien dus verder kijken heeft nu niet veel zin meer 😪.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@FredHgl schreef: "Waarschijnlijk een overbodige vraag maar kun je een programma dat je per ongeluk (want de prullenbak is zo aangeklikt) hebt gewist op de één of andere manier weer terughalen want dat is mij gisterenavond overkomen."

 

Helaas niet, is die niet online terug te kijken?

NPO kun je gratis meestal een week terugkijken online of was het op een andere zender?

FredHgl

Level 7
  • 143Posts
  • 7Oplossingen
  • 25Likes

@Bert had het ook niet verwacht maar je weet maar nooit. Het betrof een serie die ik al in de maanden mei en juni had opgenomen.

Limbo1963

Level 5
  • 47Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Als de opnames toch op een server staan, (1) waarom dan een beperking qua aantal uitzendingen per mediabox en (2) waarom maakt Ziggo niet alle uitzendingen beschikbaar gedurende een jaar? Dat laatste heeft wellicht te maken met uitzendrechten, aan de andere kant of ik nu tape of afgeschermd, immers op een server van een derde, terugkijk?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic