1
Vraag
2
Reacties
Schoone

Level 6
  • 144Posts
  • 3Oplossingen
  • 37Likes

Extra next mini: Afstandsbediening werkt niet

Hallo. Ik heb een next mini extra voor op de slaapkamer. Het wordt WiFi omdat er geen modem is. Alles schijnt goed aangesloten te zijn vlgs Ziggo alleen mijn AB doet niets. Hierdoor kan ik niet verder met instellen, (scrollen enz). De oude ab werkt ook niet, de stroom een tijdje eraf en nieuwe batterijen erin helpen ook niet. Wie kan de oplossing geven?

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tjhslangen

Level 10
Expert
  • 404Posts
  • 25Oplossingen
  • 201Likes

Knop in tv in vierkantje + 0 in gedrukt houden tot hij aan geeft gekoppelt. Dus niet links boven de knop tv maar de andere. Als dat niet werkt tv in vierkantje en terugspoel knop paar sec ingedrukt houden. Dan opnieuw tv in vierkantje + 0. Mocht dat niet werken. Mini uitzetten power knop boxje paar sec gedrukt houden dan reset de box

Bekijk in context

Bert

Level 21
Super Expert
  • 66967Posts
  • 4705Oplossingen
  • 18568Likes
21 Reacties 21
tjhslangen

Level 10
Expert
  • 404Posts
  • 25Oplossingen
  • 201Likes

Knop in tv in vierkantje + 0 in gedrukt houden tot hij aan geeft gekoppelt. Dus niet links boven de knop tv maar de andere. Als dat niet werkt tv in vierkantje en terugspoel knop paar sec ingedrukt houden. Dan opnieuw tv in vierkantje + 0. Mocht dat niet werken. Mini uitzetten power knop boxje paar sec gedrukt houden dan reset de box

Bert

Level 21
Super Expert
  • 66967Posts
  • 4705Oplossingen
  • 18568Likes
Schoone
Topicstarter
Level 6
  • 144Posts
  • 3Oplossingen
  • 37Likes

Probleem is inmiddels opgelost. Een paar keer resetten heeft geholpen

Schoone
Topicstarter
Level 6
  • 144Posts
  • 3Oplossingen
  • 37Likes

Bedankt voor je reactie 

Schoone
Topicstarter
Level 6
  • 144Posts
  • 3Oplossingen
  • 37Likes

Bedankt voor je reactie 

ducygne

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb hetzelfde probleem, de ab van m’n Next Mini werkt van het ene op het andere moment niet meer. Nieuwe batterijen erin, dan doet hij het weer 1 minuut, alleen helaas niet het geluid. Batterijen er weer uit, ff wachten, batterijen er weer in en dan kan je een paar commando’s geven en hierna is het weer over. Alle mogelijkheden geprobeerd welke op de site van Ziggo en in de community staan maar helaas werkt geen enkele van deze tips en tricks:(. Ik ga een nieuwe ab laten bestellen, hopelijk werkt dat.

Bert

Level 21
Super Expert
  • 66967Posts
  • 4705Oplossingen
  • 18568Likes

@ducygne  schreef:

Ik heb hetzelfde probleem, de ab van m’n Next Mini werkt van het ene op het andere moment niet meer. Nieuwe batterijen erin, dan doet hij het weer 1 minuut, alleen helaas niet het geluid. Batterijen er weer uit, ff wachten, batterijen er weer in en dan kan je een paar commando’s geven en hierna is het weer over. Alle mogelijkheden geprobeerd welke op de site van Ziggo en in de community staan maar helaas werkt geen enkele van deze tips en tricks:(. Ik ga een nieuwe ab laten bestellen, hopelijk werkt dat.

Ook de batterijen er een uur of als dat makkelijker is een nachtje eruit?

Wat voor velen de oplossing was?

Harold

Level 9
Expert
  • 288Posts
  • 18Oplossingen
  • 54Likes

Ligt je Next mini bij iets in de buurt wat mogelijk verstoring kan geven? 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 13143Posts
  • 1103Oplossingen
  • 5427Likes

Kunnen we je nog met iets helpen, @ducygne

ducygne

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Lycke, dank voor je reactie. Heb inmiddels nieuwe afstandsbediening ontvangen en hiermee kan ik de next mini weer bedienen. Als functioneert weer.

ducygne

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heb de batterijen een hele nacht eruit gehad maar ook dat hielp niet. Uiteindelijk blijkt een nieuwe ab de oplossing.

Barbara

Level 2
  • 19Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mijn ab werkt ook niet meer. Ik heb de Next Mini sinds begin november. Niets doet het meer. Gebeld met Ziggo, krijg nu een nieuwe ab. Als ik geweten had dat de ab het maar 2.5 maand zou doen had ik de Horizon box gehouden. Duurt nu 3 dagen voordat ik een nieuwe heb. Ik werd er zelfs nog van beschuldigd dat ik hem zelf kapot heb gemaakt, door het te laten vallen.

Elvis O

Level 3
  • 26Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Box resetten en dan weer koppelen heeft bij mij gewerkt top

PetertjeBol

Level 8
Expert
  • 198Posts
  • 3Oplossingen
  • 50Likes

Ik bump dit topic even.

Hier thuis heb ik ook "regelmatig" dat de Next mini afstandsbediening niet meer reageert.
2 opties die tijdelijk werken: opnieuw pairen of de stroom van de Next mini af.

@Ziggo: kunnen jullie aangeven of dit een bekende bug is of dat er in onze thuissituatie iets gebeurt?

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 286Posts
  • 26Oplossingen
  • 125Likes

@PetertjeBol goed dat je hier even op inhaakt. Het moet niet zo zijn dat je steeds je afstandsbediening opnieuw moet pairen of de box van de stroom moet halen. Wat gaat er precies niet goed met de afstandsbediening, werkt deze niet goed op de tv én de mediabox; brandt er op de afstandsbediening ook een lampje bij gebruik? Zie je wanneer je de afstandsbediening opnieuw koppelt wel het koppelscherm op tv? 

PetertjeBol

Level 8
Expert
  • 198Posts
  • 3Oplossingen
  • 50Likes

Hoi @Judith  bedankt voor je reactie.
Het lampje op de AB brand/knippert gewoon, de Next reageert niet meer op de AB.
Als ik via de power knop op de Next het pair proces start verschijnt het scherm op de TV. Het pairen wordt elke keer goed afgerond, er volgt een melding dat het koppelen gelukt is. En een tweede melding dat ik nu de Sonos en TV kan bedienen met de AB.

De verbinding wordt voor mij op random momenten onderbroken. In de ochtend kan het prima werken, in de middag en dan in de avond opeens niet meer. Of in de avond de TV uitzetten niets aan de hand en in de ochtend werkt het dan opeens niet meer.

Enige wat helpt is de stroom van de Next of opnieuw pairen, voor hoelang het blijft werken is elke keer een raadsel.

Via de chat support is er gisteren besloten om een nieuwe AB op te sturen, die ga ik proberen, ik zal hier ook even terugkoppelen of het beter gaat of niet.

Judith
Community Moderator
Community Moderator
  • 286Posts
  • 26Oplossingen
  • 125Likes

@PetertjeBol super dat er inmiddels een nieuwe AB onderweg is; keep us posted! 

Streef87

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb hetzelfde probleem. Sinds december Ziggo in huis. Ineens doet de ab het niet meer. Batterijen wisselen werkt niet. Opnieuw koppelen werkt niet.

Uiteindelijk box gereset en toen opnieuw gekoppeld. Hoop niet dat dit een terugkerend probleem gaat zijn.

Bert

Level 21
Super Expert
  • 66967Posts
  • 4705Oplossingen
  • 18568Likes

@Streef87 2 mogelijke oplossingen:

Heb je deze stappen uitgevoerd? Afstandsbediening en mediabox koppelen | Klantenservice | Ziggo

Of de batterijen er een uur of als dat makkelijker is, een nachtje eruit.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic