1
Vraag
2
Reacties
ArjanR

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Extra mediabox XL draadloos verbinden

Vandaag heb ik een extra mediabox XL ontvangen, na de gebruikelijke storingen van het niet kunnen koppelen van de afstandsbediening aan de box is het eindelijk gelukt om de box te koppelen aan die van de bestaande (hoofd)box. Helaas lukte het draadloos koppelen toen niet waarop ik de boxen eerst met een ethernetkabel heb verbonden zodat ik ook direct een update kreeg (waarom niet met update versturen vraag ik me af). Nadat de extra mediabox geïnstalleerd was ben ik bezig gegaan met het draadloos verbinden van de boxen, na 3 pogingen lukte ook dit. Helaas is het beeld erg schokkerig en krijg ik regelmatig de foutcode 8099, dit terwijl de boxen 2 meter van elkaar staan!! De box op de slaapkamer neerzetten zoals gepland hoef ik dus niet aan te beginnen. Wat gaat er fout? Wat kan een eventuele oplossing zijn, het trekken van een kabel naar de slaapkamer is nagenoeg onmogelijk. Is het gebruik van Powerlineadapters een mogelijkheid want ook daarover lees ik negatieve verhalen. Ik gebruik de Wifi van de Mediabox XL niet, daarvoor staat er een apart router aan het modem gekoppeld.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17385Posts
  • 727Oplossingen
  • 4120Likes
Verder zegt ziggo zelf op de site dat dit ook niet de beste keus is. Als het echt niet anders kan.

Draadloos (wifi)
Is het aansluiten met een tv-aansluiting of een netwerkkabel geen optie voor je? Dan kun je de Extra Mediabox XL ook via wifi verbinden met de grotere Mediabox XL. Let op: een wifi-signaal is natuurlijk erg handig, maar kan er ook voor zorgen dat je tv-signaal op de Extra Mediabox XL verstoord raakt. We raden deze optie daarom alleen maar aan als het écht niet anders kan.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/extra-mediabox/installeren/#nieuw-installatiepakket

Bekijk in context

7 Reacties 7
Mess89

Level 1
  • 226Posts
  • 28Oplossingen
  • 22Likes
De verbinding via WiFi is inderdaad niet ideaal en erg afhankelijk van veel factoren, waaronder het bereik van de 5ghz verbinding. Via een PL adapter moet in principe kunnen. Je hebt geen coax aansluiting op de kamer van de Extra MBXL?

Overigens heb je bij de installatie van deze box ook recht op een installatiemonteur, dus dat is altijd een optie. Deze monteur doet alles om deze box online te krijgen 🙂
ArjanR
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Helaas is er geen Coax aanwezig, ik begrijp dat WiFi niet altijd een ideale oplossing is maar als de boxen ongeveer op elkaar staan zou het toch moeten kunnen? Als dat niet kan moet Ziggo die conclusie trekken en die mogelijkheid eruit halen om zo geen valse hoop te wekken. Een monteur is wellicht een goed idee, hoewel ik dit soort dingen normaal gesproken toch gewoon zelf doe :wink:
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik weet niet beter dan dat de kleine box draadloos gekoppeld kan worden aan de grote box via de 5.0 band van de grote box welke band daarvoor speciaal gereserveerd wordt en is die koppeling eenmaal goed gelukt kan die betreffende 5.0 band op de grote box nergens anders voor gebruikt worden om een maximale signaalkwaliteit tussen beide boxen te garanderen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74614Posts
  • 5108Oplossingen
  • 21676Likes
Mocht Wifi geen werkzame oplossing bieden, kan een Wifi booster via een stopcontact nog werken, kun je 30 dagen uitproberen:
https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-stopcontact
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17385Posts
  • 727Oplossingen
  • 4120Likes
Verder zegt ziggo zelf op de site dat dit ook niet de beste keus is. Als het echt niet anders kan.

Draadloos (wifi)
Is het aansluiten met een tv-aansluiting of een netwerkkabel geen optie voor je? Dan kun je de Extra Mediabox XL ook via wifi verbinden met de grotere Mediabox XL. Let op: een wifi-signaal is natuurlijk erg handig, maar kan er ook voor zorgen dat je tv-signaal op de Extra Mediabox XL verstoord raakt. We raden deze optie daarom alleen maar aan als het écht niet anders kan.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/mediabox-xl/extra-mediabox/installeren/#nieuw-installatiepakket
ArjanR
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
robbo ik weet dat het niet ideaal is en kan me voorstellen bij een grotere afstand of storende objecten tussen de boxen dat het niet goed gaat, maar binnen twee meter zonder iets ertussen zou toch moeten kunnen. Overigens lijkt de verbinding beter te worden na een tijdje te hebben aan gestaan.
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17385Posts
  • 727Oplossingen
  • 4120Likes
Jazeker het moet kunnen:) maar inderdaad die gevoeligheid factor. maar test het nog wat even uit.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic