1
Vraag
2
Reacties
hayvandijk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Extra afstandsbediening Ziggo mediabox Next

is het mogelijk een tweede afstandsbediening aan de next box te koppelen ?
kan ik een tweede afstandsbediening kopen / bestellen ?
of werkt de afstandsbediening van de horizon box mogelijk ook op de next
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi hayvandijk, welkom nog hier!

Het klopt dat je niet 2 afstandsbedieningen aan 1 Next kan koppelen. Wat je wel kan doen is de afstandsbediening die in de Ziggo GO app op je telefoon zit gebruiken. Op die manier kan je wel 2 afstandsbedieningen gebruiken.
Wanneer je op een zender klikt zie je onderstaand icoontje. Daarna kan je de app gebruiken als extra afstandsbediening.

Bekijk in context

53 Reacties 53
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Je kan de Next afstandsbediening koppelen door de TV en de Nul in te drukken 10 seconden.

universele kan je de Pace Dvr Dc7111 of Cisco codes gebruiken

Ik denk dat je beste de klantenservice pagina even kan benaderen en daar bestellen.

of een moderator die je in de loop van de dag in dit topic kan helpen.
hayvandijk
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
naar aanleiding van het antwoord op mijn vraag, heb ik de servicedesk benaderd, en een 2e AB besteld. deze ook netjes ontvangen. Het koppelen van de 2e AB wil echter niet lukken.
koppel ik de nieuwe AB, wordt de 1e uitgeschakeld, en anders om ook.
is er een mogelijkheid om 2 orginele AB's aan 1 mediabox next te koppelen ? gezien de omstandigheden hier ( ziekte) zou dit zeer wenselijk zijn
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi hayvandijk, welkom nog hier!

Het klopt dat je niet 2 afstandsbedieningen aan 1 Next kan koppelen. Wat je wel kan doen is de afstandsbediening die in de Ziggo GO app op je telefoon zit gebruiken. Op die manier kan je wel 2 afstandsbedieningen gebruiken.
Wanneer je op een zender klikt zie je onderstaand icoontje. Daarna kan je de app gebruiken als extra afstandsbediening.

Nh1

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nou dit werkt natuurlijk helemaal niet. Je kunt niks schakelen. Ik was de mediabox gewend en had gewoon 2 afstandsbedieningen die allebei onafhankelijk van elkaar beiden volledig funcioneerden. Ik werd verplicht over te schakelen op de mediabox xl en daarmee kun je niet 2 afstandsbedieningen meer koppelen. Ziggo zegt gewoon dat het niet jan, maar ze kunnen gewoon de software hiervoor aanpassen. Ook zeggen ze waarvoor heeft u dat nodig? Nou gewoon met 2 personen allebei onafhankelijk van elkaar de mediabox bedienen. Het kon altijd, dus kan het nog steeds, als ze maar bereid zijn hiervoor de software aan te passen. Ben benieuwd wie dit allemaal nog meer wil.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Een gewone universele ir afstandsbediening kan wel als tweede gebruikt worden.

Echter de originele next (voice) of mediabox xl afstandsbediening kan er maar 1 gekoppeld zijn.

Nh1

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Suggesties welke wel werkt? En kan ik dan daarmee die mediabox bedienen? Want de tv kan ik namelijk wel al bedienen. 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemorgen @Nh1! Welkom op de Ziggo Community! 

Kan mij voorstellen dat je hier van baalt, aangezien je dit gewend was. Fijn dat @Steefb je al heeft geholpen. Ik kan je en universele afstandsbediening toesturen, als je wil? 

Zet hiervoor even je postcode en huisnummer in je Community profiel, zodat ik je gegevens erbij kan pakken. Deze gegevens zijn niet zichtbaar voor anderen. 

Nh1

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi @Maud ,

Adresgegevens zijn ingevuld. Ik zie de bediening graag tegemoet.  Ik ben heel benieuwd of het met deze oplossing inderdaad gaat werken dat we met 2 bedieningen onafhankelijk van elkaar kunnen werken. Wel vreemd dat jouw collega Ziggo medewerkers hier niet mee komen.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Super @Nh1, hij is onderweg! Binnen 2-3 werkdagen heb je hem in huis. 

cvsw123

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb precies hetzelfde probleem. Had altijd twee oude upc-afstandsbedieningen, en dat ging prima, hebben we jarenlang naar tevredenheid mee gewerkt. Kreeg na de update van de week de nieuwe voice afstandsbediening opgestuurd, heb die gekoppeld, ging allemaal goed, maar nu doen mijn twee oude upc afstandsbedieningen het niet meer (ze kunnen nog wel de tv harder of zachter zetten, maar niet meer van zender wisselen). 

Uit bovenstaande discussie begrijp ik dat de universele ziggo afstandsbediening het wel mogelijk maakt om twee afstandsbedieningen te gebruiken. Zou ik die aub ook kunnen krijgen? Alvast dank.

Nh1

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

@Maud ik heb nog steeds niets ontvangen, we zijn inmiddels een week verder? Is het al verstuurd?

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemorgen @Nh1, die afstandsbediening had eigenlijk wel binnen moeten zijn. Er is iets misgegaan, excuus! Ik heb hem alsnog aangevraagd, je mag hem deze week nog verwachten.
@cvsw123 ik heb er ook 1 naar jou gestuurd! Laten jullie weten hoe het gaat als jullie deze in gebruik nemen?

Nh1

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi @Erik P  en @Maud .

Ontvanger ontvangen, echter jullie hebbeb een voiceontvanger gestuurd en geen universele. Met deze kan ik nog steeds niet beiden tegelijk bedienen. Wat er gaat er mis?

 

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hmm, vreemd genoeg is er een Voice Control verstuurd, inderdaad. Het valt het me wel op dat de universele afstandsbediening niet meer te bestellen is vanuit het reguliere bestelsysteem. Vandaar dat mijn collega's via een achterdeur een afstandsbediening hebben besteld welke wordt uitgevoerd door een andere afdeling. De aanvraag is dus goed gegaan, maar de levering niet. Het is de vraag of de 'ab' nog leverbaar is gezien. Ik probeer het nog 1 keer en heb de nadruk gelegd op een universeel exemplaar. Ik kan je niks beloven of het nu wel lukt. Houd je ons op de hoogte?

cvsw123

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik was twee weken weg, dus kan nu pas reageren. Ik heb niet een universele ziggo afstandsbediening gekregen (als in https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/universele-afstandsbediening), maar een Ziggo Mediabox XL afstandsbediening (als de linker op https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/apparatuur/afstandsbediening-mediabox-xl, dus met een toetsenbord aan de achterkant) gekregen.

Dat is heel aardig, maar juist daar heb ik er al twee van (die dus tot recent prima afzonderlijk de mediabox konden bedienen), die het dus na de update en de koppeling met de Voice Afstandsbediening niet meer doen. Ik begrijp uit andere meldingen dat de universele ziggo afstandsbediening (als in https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/universele-afstandsbediening) het wel doet als tweede afstandsbediening.
Of zijn er andere universele afstandsbedieningen die wel de mediabox xl mede kunnen aansturen?

Nh1

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hoi @Vincent , inmiddels zijn we 2 weken verder, maar ik heb de univesele ab nog niet ontvangen. Kun je de status met me delen?

 

Groet Niek

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@Nh1 Er is opnieuw een verzoek ingediend om een universele afstandsbediening na te sturen.Binnnen 3 dagen moet je deze in huis ontvangen. Alleen verwacht ik niet dat dit werkt aangezien jouw Ziggo Mediabox XL al voorzien is van nieuwe software i.c.m. de Voice Control remote. 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@csvw123 Goed dat je via dit forum hiermee aan de bel trekt! Ik heb ook voor jou een verzoek ingediend of er een Universele afstandsbediening (Ziggo merk) bij jou na te leveren is. Deze afstandsbediening dient binnen 3 werkdagen bij jou op de mat te vallen met de reguliere brievenpost. 

Nh1

Level 3
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Nou @Paul , ik hoop het wel, want dat hebben 2 mede moderatoren van jou gezegd. Dus zou vreemd zijn als ze dan foutief geïnformeerd zijn en dat jullie samen niet op 1 lijn zitten qua kennis. Maar we gaan het zien. Ik laat het weer weten als ik het getest heb. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic