1
Vraag
2
Reacties
hayvandijk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Extra afstandsbediening Ziggo mediabox Next

is het mogelijk een tweede afstandsbediening aan de next box te koppelen ?
kan ik een tweede afstandsbediening kopen / bestellen ?
of werkt de afstandsbediening van de horizon box mogelijk ook op de next
53 Reacties 53
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@Christan 

In andere topics over een tweede of vervangende ab voor de next is als mogelijke oplossing verwezen naar deze webwinkel:

https://123afstandsbediening.nl/Webwinkel-Product-389753504/Ziggo-Mediabox-Next-afstandsbediening-(v...

 

In je eigen topic van donderdag heb ik je daar ook al op geprobeerd te wijzen.

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Tweede-afstandbediening-ziggo-next/td-p/1066955

 

Verwijderd account
Niet van toepassing

@Christan, Het zou in principe wel moeten werken met code nul.Je moet het powerknop tijdens het instellen indrukken tot de next uit gaat, niet maar één keer.Lukt het dan?

Zo niet, probeer dan de tip van Karel.Of vraag bij de klantenservice een Pace DCR-7111 afstandsbediening aan, deze moet direct werken op de next(Arris V1 en Humax).

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Christan leuk dat je even komt buurten, welkom. En natuurlijk, als er kuren met de afstandsbediening zijn, dan moeten we dit regelen. De oorzaak is vaak heel divers, dus gelukkig zijn er veel tips en adviezen met je gedeeld.

Kan je er iets mee? Wil je ons ook laten weten, mocht het opgelost zijn, wat de gouden greep was? Dat is voor leden en lezers altijd handig! 

Christan

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

heb de AB besteld

 

novwnl

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb net een ENORME crash met de "horizon" box gehad en 3 dagen zonder ziggo gezeten, maar nu doet nog naar 1 afstandsbediening het. De 2e is niet meer te koppelen. (en de ventilator gaat tekeer alsof de bix aan het opstijgen is). 

Dus een Next besteld. En nú lees ik dat daar dus ook geen 2e afstandsbediening op kan? Echt? Serieus? Sinds 2021? 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Ha @novwnl ,

Op een Next werkt gewoon een 2e afstandsbediening.Dat betreft een Pace DCR-7111 afstandsbediening.

Een moderator kan die kosteloos naar je toesturen.

novwnl

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Thx. Te veel tegenstrijdige info in dit topic. Ik zit dus (ook) info fUpc gebied, dus ik moet dat ding zelf bestellen en betalen? Maar ik heb nog niet gelezen hoe je dan die universeel afstandsbediening weer "koppelt" aan de box. (zijstap : een afstandsbediening koppelen aan het apparaat??? Waar-om??? Infrarood is infrarood. En zal altijd infrarood blijven). 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Een infrarood ab koppel je niet, die doet het gewoon. Het enige is dat een universele afstandsbediening ingesteld moet worden voor het apparaat dat het moet bedienen. Dat is meestal met een code uit een code tabel die meegeleverd wordt.

 

Let op een Next mini kan niet met infrarood worden bedient.

 

Wel kan de Next en de Next mini met de Ziggo GO app bedient worden vanaf een smartphone of tablet aangesloten op de zelfde (W)LAN.

novwnl

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Karel. : 

Je bent een fijne kerel 🙂 maar je info klopt niet (helemaal)...  🤔Denk ik. 

 

Ik heb hier in huis, nu, een horizon box staan. Daar werkten tot vorige week 2 orginele afstandsbedieningen (met qwerty toetsenbord) op. Die bix heeft zichzelf dood verklaard. Die box heb ik weer tot leven gewekt. Nu doet 1orginele afstandsbediening het. Ik kan de 2e wél "aanmelden" (rechts onderste toets aan de qwerty kant 7+ seconden vast houden), maar dan doet die 1e afstandsbediening het niet meer. Die 1e kan ik vervolgens weer "aanmelden", maar dan doet die 2e het niet meer...

 

 

novwnl

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Met de ziggo go app kun je niet fast forwinden (1x, 2x, 3x of 4x speed) . Alleen maar 30 sec vooruit en 10 sec achteruit. Ik kijk de meeste films op 2x speed... Dus dat is, voor mij, geen oplossing. 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Dat klopt maar dat is geen infrarood maar een RF verbinding. De Mediabox XL, Next en Next mini maken via een originele ab verbinding met RF. RF is ook nodig om van de microfoon gebruik te kunnen maken. Op deze Mediabox XL, Next en Next mini kan slechts 1 RF afstandsbediening actief zijn.  Op de Mediabox XL en Next zijn wel meerdere geschikte infrarood afstandsbedieningen gelijktijdig te gebruiken en ook gelijktijdig met 1 gekoppelde RF afstandsbediening.

novwnl

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De horizon box (hoofd) bediening is IR. Ik heb via Google home een IR blaster staan, die kan de basis functies gewoon uitzenden. En daar reageert de box dan op. Maar ook die "afstandsbediening" heeft niet alle (fast forward) opties...

 

Maar ik ga 't samen vatten 😳 hoop ik. 

 

Mijn huidige horizon box kan 1 orginele afstandsbediening aan.

De Next box kan 1 orginele afstandsbediening aan én ik kan een universeel afstandsbediening gebruiken. Tegelijk. 

 

Die universeel afstandsbediening kan ik kopen via 123afstandsbedieningen of krijgen via ziggo.

 

De afstandsbediening van Ziggo werkt soms wel en soms niet, de afstandsbediening van 123 lees ik geen enkele terug koppeling over.

 

Ik heb nu toegestuurd gekregen een Next - Arris. En daar zit een infrarood afstandsbediening bij (gecontroleerd dmv smart phone camera). Kan die ARRIS next nou wel of niet met een universeel afstandsbediening? En welke dan? Ziggo? 123afstandsbediening? 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

De originele Next afstandsbediening heeft infrarood om een TV of soundbar te bedienen.

Verwijderd account
Niet van toepassing

@novwnl,
De Pace DCR-7111 afstandsbediening werkt op de Next en kan je naast de RF afstandsbediening gebruiken.Het is ook mogelijk IR codes van de Pace AB over te nemen op een afstandsbediening met zelflerende functie.

De Pace afstandsbediening werkt sowieso en kan een moderator gewoon kosteloos toezenden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic