1
Vraag
2
Reageer en help mee
geert.jan

Level 2
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Extra afstandbediening voor Ziggo digitale ontvanger

Over de ontvanger die op dit moment door Ziggo geleverd wordt voor omschakeling naar digitaal (Humax 5500c/5550c) is goed nagedacht. Het is een simpele ontvanger met een eenvoudige afstandbediening: weinig knoppen, grote knoppen, goed geschikt voor oudere gebruikers.

Voor installatie bij mijn ouders had ik behoefte aan een tweede afstandbediening. Google leverde alleen webshops op die gewone afstandbedieningen (kleine knoppen, vele knoppen) konden leveren. Niet handig.

Het blijkt dat de importeur de afstandbediening ook levert, zie https://shop.myhumax.info/humax-rcu-398bf28-3-afstandbediening-humax-irhd-5550c.html
Dit is exact dezelfde afstandbediening, alleen staat er 'Humax' in plaats van 'Ziggo' op.

Waarvan akte,

Geert Jan
3 Reacties 3
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Mooie Tip. Dit zal Humax expert Willem-A ook kunnen waarderen.
Han
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Inderdaad. Mooi zulke dingen te delen.

Maar ik was ervan op de hoogte....

Humax heeft nl. ook de 5550c in de handel. Exact dezelfe decoder als de Humax 5500c. De 5500c is echter alleen voorbehouden aan Ziggo. Daarom heeft deze ook een ander typenummer meegekregen en is deze voorzien van het Ziggo logo.

Bestel je dus via Humax zelf een 2e afstandbediening ontvang je die van de 5550c.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Altijd mooi als zulke tips gedeeld worden. #LekkerBezig geert.jan .

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic