Na installatie Extra Next Mini ligt bij Hoofd Next Mini alles eruit?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Gebruik je soms 1 afstandsbediening voor beide Next mini’s? Elke Next mini moet elk z’n eigen gekoppelde afstandsbediening hebben. Je kan de ene Next mini niet met de afstandsbediening van de andere Next mini bedienen.
n.b. Er bestaat geen Hoofd of extra meer je hebt gewoon twee Next mini’s die onafhankelijk van elkaar zijn.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wat krijg je voor foutmelding te zien?
Want die zou gewoon moeten blijven werken.
Hallo Bert, ik heb alles (heel eenvoudig trouwens) volgens de instructies gedaan. Ik kreeg GEEN foutmelding, alles wat ik te zien kreeg was Nederland 1 en kon verder de Hoofd Next MINI niet meer bedienen, zeer vreemd.
Alles wat op Hoofd stond, staat op nu Extra en kan gewoon daarop verder kijken.
Zet dan de extra Next eens van de stroom en haal de batterijen uit de AB die het op de extra Next doet.
Zet de andere Next aan en neem de andere AB en volg deze stappen: Afstandsbediening en mediabox koppelen | Klantenservice | Ziggo
Heeft Ziggo toevallig de nieuwe Next mini de andere Next mini vervangen ipv van toegevoegd in je abonnement
Dat kan je controleren in de “Mijn Ziggo” omgeving bij producten / televisie, waar beide Next mini’s vermeld moeten zijn.
Er is trouwens geen verschil tussen hoofd en extra Next mini. Die werken onafhankelijk van elkaar en op beide kan je exact hetzelfde zien binnen je abonnement.
@OpaWim1 leuk dat je nu ook de extra mini gebruikt. Veel plezier er vast mee!
Natuurlijk is het dan merkwaardig dat opeens de rest eruit ligt. Heb je iets aan de genoemde tips? Hoe staat het ervoor? We horen het graag!
Heb ik gedaan, alleen kreeg ik hetzelfde probleem als bij Hoofd Next Mini.
Weer hetzelfde andersom gedaan, kan dus Hoofd Next Mini wel weer bedienen maar Extra Next Mini niet?
Hallo Karel, ik heb in Mijn Ziggo gekeken en beide Mini's (allebei dezelfde naam, wel verschillende Smartcardnummer's en Serienummer's) staan wel in mijn abonnement.
Alleen zoals het er nu voorstaat, kan ik De Hoofd Next Mini gewoon gebruiken en de Extra Next Mini niet.
Wanneer ik de instructies van Bert uitvoer krijg ik het probleem precies andersom.
Gebruik je soms 1 afstandsbediening voor beide Next mini’s? Elke Next mini moet elk z’n eigen gekoppelde afstandsbediening hebben. Je kan de ene Next mini niet met de afstandsbediening van de andere Next mini bedienen.
n.b. Er bestaat geen Hoofd of extra meer je hebt gewoon twee Next mini’s die onafhankelijk van elkaar zijn.
EureKa(rel) 👌😎 inderdaad, ik heb de afstandsbedieningen (gelabeld) apart op de Next mini's uitgevoerd en gekoppeld.
Ook heb ik de Mini's apart een profiel gegeven, het werkt.
Alleen het volgende (misschien zie ik iets over het hoofd), ik wil op de eerste mini - series en komedies programmeren - en op de tweede - documentaires, films en sport - , want ze werken toch onafhankelijk van elkaar?
Heb het even getest, als ik iets wil opnemen of wissen bij een van de mini's, gebeurt het bij beide mini's tegelijk.
Graag jouw expertise in deze.
Bij voorbaat dank.
De opnames worden niet op de Next bewaard maar staan bij Ziggo op servers en worden daar tot een jaar bewaard. Op de ene Next kan je bijvoorbeeld beginnen met kijken en op de andere kan je na onderbreking eventueel verder kijken.
Het plannen of verwijderen van opnames maakt niet uit op welke Next je dat uitvoert. Met opnames verwijderen moet je dus even mee oppassen dat als je met meerdere personen gebruik maakt van de Next. Maar de toegewezen opslagruimte/opslagtijd is behoorlijk groot.
De Ziggo GO apps zijn op eenzelfde manier gekoppeld en ook aan de Next. Beide Next’s hebben exact dezelfde mogelijkheden voor wat bij je abonnement hoort.
Met profielen heb ik geen ervaring heb dat dan ook niet ingesteld.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.