1
Vraag
2
Reageer en help mee
Peter1973

Level 6
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Europees voetbal naar Ziggo?

Er zijn hardnekkig geruchten dat al het Europese voetbal naar Ziggosport gaan. Alles behalve het afschuwelijke Viaplay natuurlijk. Ik zou wel blij zijn met Ziggosport. Hoe ziet de rest dat? En het zal waarschijnlijk niet bevestigd worden door Ziggo maar mocht iemand van hun meelezen, vertel het ons ... 

38 Reacties 38
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Geruchten zijn er in de onderhandelingsperiode altijd over allerlei aanbieders.

 

Ziggo marketing en communicatie bepaald altijd zelf het moment van bekend maken, zowel intern als extern zal niet verschillen van elkaar, en pas als alles helemaal rond is.

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

@Peter1973 , nee kijken met ziggo go is een geweldige ervaring. 😏 met viaplay weinig problemen tot nu met mijn Apple TV. Dus ik ga voor via play. 👍

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Beter bij Viaplay of een andere onafhankelijke partij dan bij Ziggo Sport. 

De voetbal liefhebbers die klant zijn bij andere providers moeten dan Ziggo Sport Totaal gaan afnemen zoals eerder voor de F1 en Ziggo Sport leverde naar de andere providers die beelden niet in 4K dus vanuit de consument gezien lijkt dit mij niet heel fijn.

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

@Bert het is niet aan Ziggo of Viaplay om dit bekend te maken. Het is UEFA/Team Sport die de rechten verkoopt en die gaat dus het nieuws bekendmaken. En waarschijnlijk volgt dan de nieuwe eigenaar van de uitzendrechten gelijktijdig of korte tijd hierna. Het is dus zeker niet VZ, Ziggo of Ziggo Sport met hun marketing en communicatiekanalen die het tijdstip bepaalt.

 

Overigens is dit wel een interessant stuk want er zijn naast Ziggo en Viaplay nog wel enkele andere partijen die interesse in de uitzendrechten kunnen hebben. Al lijken de beste papieren bij VZ te liggen.

 

@RoWi. Viaplay en 4K? Ik denk dat Pasen en Pinksteren nog eerder op dezelfde dag gaan vallen dan dat Viaplay in Nederland streams in 4K aan abonnees gaat leveren.😀

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@VZWatcher ik doel op Ziggo Sport Totaal die de F1 niet in 4K leverde naar klanten van andere providers. Deels mischien logisch deels jammer omdat het wel een kostbaar extra pakket is.

VZWatcher

Level 12
  • 627Posts
  • 3Oplossingen
  • 525Likes

@RoWi. ik begrijp wat je bedoeld. 

 

Maar ik stap nu even in de rol van de advocaat van de duivel. Het kan nog erger. VZ gaat het niet doen maar in principe hoeft VZ Ziggo Sport Totaal niet aan andere providers aan te bieden. Er zijn door ACM in tegenstelling tot bijvoorbeeld ESPN geen doorgifteverplichtingen aan Ziggo Sport gekoppeld bij de goedkeuring van de fusie tussen Ziggo en UPC. Alleen Film1 moest verkocht worden maar ACM heeft nagelaten om een verplichte doorgifte van de sportcontent aan andere providers wettelijk te regelen. VZ kan dus in principe zeggen dat Ziggo Sport Totaal in het geheel exclusief bij Ziggo wordt aangeboden. Dit zullen ze niet (zo snel) doen omdat een dergelijke beslissing heel veel geld kost door derving van inkomsten verkoop abonnementen bij andere providers.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Klopt, dezelfde constructie als HBO is niet onmogelijk, ik lees in dat artikel 'open net' het dochterbedrijf van de VodafoneZiggo Holding, Ziggo Sport totaal eigenlijk anders genaamd is uiteraard geen open net te noemen.

 

Daarom voor de consument is de NPO toch beter. Maar het gaat ook om de pecunia dan zal er toch flexibel worden omgegaan met dat soort wensen.

Peter1973
Topicstarter
Level 6
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Ziggosport heeft de rechten .... 

Het is bekendgemaakt ..  

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

https://www.vodafoneziggo.nl/nieuws/ziggo-sport-verwerft-exclusieve-rechten-uefa-clubvoetbal/

 

Ik lees in dat artikel iets bijzonders en mogelijk iets nieuws.

 

Alle voetbalwedstrijden van de deelnemende Nederlandse clubs zijn voor iedereen in Nederland in ieder geval gratis te streamen via de Ziggo GO-app.

 

Ik lees daar dat dan ook niet Ziggo klanten die wedstrijden kunnen zien.

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

@RoWi. dat de wedstrijden van Nederlandse clubs voor iedereen beschikbaar moeten zijn is in de omroepwet geregeld volgens mij. Dus op het open net. Dat is nu ook zo toch.

Kevinmastah

Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

Ik hoop nu dat Ziggo wedstrijden in 2160p gaat uitzenden omdat ze de rechten hebben gekocht.

Zal wel niet of alleen tegen extra betaling.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Hatolex  schreef:

@RoWi. dat de wedstrijden van Nederlandse clubs voor iedereen beschikbaar moeten zijn is in de omroepwet geregeld volgens mij. Dus op het open net. Dat is nu ook zo toch.


@Hatolex klopt, maar Ziggo Sport (Totaal) is geen open net en Ziggo Go is in principe ook geen open systeem. Dus ik ben echt heel benieuwd hoe dit uitpakt in de praktijk. Nu weet ik niet waar die rechten eerder lagen want een ESPN is per definitie ook geen open net. Voor Nederland is enkel de NPO een echt open net.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. Voor iedereen is sport op de NPO juist het slechts denkbare. Alle sport achter diverse betaalmuren is het ideale, betaalmuren als Ziggo Sport. ESPN pas als ze de eredivisie belasting afschaffen.

De mediawet gewoon aanpassen, geen sport meer op open kanalen tenzij ze volledig door reclame gefinancierd worden, sport samenvattingen niet meer verkopen aan één partij, alle basis tv kanalen mogen sport samenvattingen in de nieuws uitzending samenvatten, mits ze betalen uiteraard. Zoniet gewoon achter de betaalmuren. Dat is het meest ideale. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het meest ideale  voor wie? Niet voor de sport liefhebbers.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Kevinmastah  schreef:

Ik hoop nu dat Ziggo wedstrijden in 2160p gaat uitzenden omdat ze de rechten hebben gekocht.

Zal wel niet of alleen tegen extra betaling.


De rechten hebben voor de distributie zegt helemaal niks over resoluties of kwaliteit.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@RoWi. Het is dan uiteraard het meest ideale. Kijker wil sport, betaald voor de favoriete sport en kan het dan kijken.

 

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

@RoWi. , het zal ongeveer net zo gaan als met de F1 in Zandvoort. Dit soort evenementen moet op het open net. F1 bij de nos en Nederlandse clubs in Europees verband bij de commerciële, zo was het dit jaar. Ik begreep dat ziggo de ziggo app beschikbaar stelt voor niet abbo houders met alleen kanaal14.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Template  schreef:

@RoWi. Het is dan uiteraard het meest ideale. Kijker wil sport, betaald voor de favoriete sport en kan het dan kijken.

 


Voor wie is het dan ideaal? Voor de sportliefhebbers is het zoals het nu gaat verre van ideaal. Mijn schoonvader mag graag voetbal kijken maar gaat daar dus geen abonnementen voor afnemen.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic