1
Vraag
2
Reageer en help mee
Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Ervaringen Sony TV met CI+ Module

Wie in fZiggo gebied heeft ervaring met de huidige generatie Sony tv's? Waarbij je met ci+ module naar Movies&SeriesXL kijkt en dan met name het Movies&SeriesL aanbod, dus niet de zenders. Werkt dit goed?

Ik zit te denken aan een Sony tv met name ook voor de Playstations (ps, Ps2, ps3, Ps4 en wellicht later ook ps5)

Ik kijk bijna nooit lineaire tv, dit is dus niet van belang of de traditionele zenders goed werken.

Overigens hoef ik geen advies over een ander merk, dit topic wil ik Sony houden. Wellicht maak ik nog een later topic over Samsung.

 

Het is mij bekend dat Playstation&Playstation 2 niet over HDMI beschikken en de meeste moderne tv's niet over scart, wel over tulp in en ik wil absoluut niet een game console met tulp aansluiten, dus welke RGBscart naar HDMI gebruiken jullie? Dus NIET tulp naar scart blokje naar HDMI, wel echte scart naar HDMI. 

10 Reacties 10
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3333Likes

@Template Je topic staat al een tijdje open, ik duim met je mee dat er nog iemand langskomt die hier ervaring mee heeft. 

Kevinmastah

Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

Hoi @Template 

Bedoel je via Ci+ module de Rode knop op je afstandbediening en dan ondemand?


https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00231703

 

het werkt hier met een Smith Ci+ 1.3 module en Sony 2020 tv x9505h.

Wel werkt dat heel traag. Maar het werkt.

 

Hoe je het beste al je Playstations op je Sony tv kan aansluiten weet ik zo even niet.

De nieuwste Sony tv ondersteunen tegenwoordig geen scart of tulip in.

Bijna alles is tegenwoordig Hdmi.

Dus dat word indd nog een uitdaging om je wat ouder Playstations aan te kunnen sluiten.

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Kevinmastah Thanks. Tulp wil ik sowieso niet. Had ik bij ouderwetse CRT al een hekel aan. RGB-Scart was beter. Er zijn al jaren RGB-Scart naar HDMI convertors op de markt. Wilde verschillende ervaringen met deze convertors eens weten van de gebruikers hier. 

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik zou het dolgraag ook willen met een ci plus module maar dat heeft Ziggo in fUPC gebied nog steeds niet gelijk getrokken. 

Kevinmastah

Level 9
  • 321Posts
  • 5Oplossingen
  • 104Likes

@wewanl 

Ik dacht dat oud ziggo en oud upc gebieden nu wel alles gelijkgetrokken was?!

 

Ik heb ook nog een CI+ 1.3 module van Quantis.

deze doet gek genoeg helaas geen HbbTV.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

De Ziggo Go TV app werk(te) altijd al beter en sneller dan via de rode knop (on demand) via de CI+ module. 

 

Op mijn tv KD-55X8508C conflicteerde de Quantis CI+ 1.3 module met de rode knop voor HbbTV versus On demand. Moest dan altijd eerst een kanaal kiezen waar geen HbbTV in het signaal zat om on demand te kunnen starten. Er zit tenslotte maar 1 rode knop op de afstandsbediening, n.b. had vergelijkbaar probleem op een Philips tv.

 

Heb het weer even geprobeerd on demand in de module actief te maken maar mijn tv reageert er niet eens meer op. Had het jaren geleden al uitgezet zodat HbbTV het wel deed. En maakte sindsdien gebruik van de Ziggo App/Ziggo Go TV app of Mediabox om on demand terug te kijken. 

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Karel. Ik heb geen interesse in HBBTV, kan deze functie ook uitgezet worden? 

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Hbbtv moet je zelf uitzetten via het menu van je televisie.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@Template 

Op mijn TV kan ik HbbTV niet uitzetten. Kan wel de rode knop in de CI+ module uitzetten. Het gelijktijdig actief van de rode knop was ook de reden van het conflict tussen CI+ on demand en HbbTV. Moest de TV altijd op een kanaal zonder HbbTV zetten om on demand via de CI+ module te kijken. Daarom is Ziggo Go TV op mijn smart tv een goed of misschien beter alternatief voor de CI+ module alhoewel via de app live TV alleen HD (720) is en geen FullHD (1080). Trouwens voor Ziggo Go TV app heb je geen CI+ module nodig, voor beide heb je wel internet via een Ziggo aansluiting nodig.

 

Met mijn Quantis CI+ module krijg ik on demand niet aan de praat. Ben niet zeker of ik het vroeger wel met een SMIT CI+ module keek, die is namelijk defect geraakt in de loop der tijd.

 

Mijn Sony 4K TV is een model uit 2015 met android 7 en heeft nog wat problemen met laatste ZiggoGO update, waaraan nog gewerkt wordt door Ziggo.

 

CI+ module met smartcard vind ik nog steeds wel de beste manier om linear (live) TV te kijken.

Template
Topicstarter
Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

@Karel. Bedankt voor de duidelijkheid.

 

Voor mij is lineaire tv niet zo belangrijk, Movies&SeriesL (Onderdeel van Movies&SeriesXL) iets meer omdat ik de tv met name voor Playstation zou willen en ik zo goed als geen lineaire tv kijk.

 

Dus een goede game tv, waar ik ook films&series kan zien.

 

Als Ziggo dit via Playstation zou bieden, net als Netflix, Prime, Disney+, HBO Max etc. Zou dit ook niet nodig zijn. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic