1
Vraag
2
Reageer en help mee
voyager

Level 5
  • 60Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes

Ervaringen Mediabox Next

Goedeavond,

hierbij mijn eerste ervaringen met de nextbox:

als eerste is er een levens groot verschil met de horizonbox die ik hiervoor had(maar dat is hier niet echt aan de orde)

als tweede het zappen in een woord geweldig alles supersnel
als derde het geluid dat is wat minder vooral met de soundbar in dolbysurround hikt deze bij bepaalde zenders die geen 5,1 surround hebben het is niet zo dat deze zoals bij horizon overschakeld naar de tv boxen maar het geluid neemt tijdelijk af en komt dan weer terug zoals deze was ingeschakeld.
in ondemand of netflix gaat het geluid helemaal uit en komt dan terug als een robot geluid, indien ik dan terug schakel naar stereo komt het geluid terug maar veel zachter (25 inplaats van de normale 18).
als vierde de afstands bediening de voice controle is super maar ik mis een aantal knopjes voor bijvoorbeeld teletext( sorry ben nog van de oude stempel) en dan met name de rode, groene, gele en blauwe knopjes.
het automatisch uitschakelen van de tv via de rode knop vind ik niets omdat het geregeld voorkomt dat ik overschakel naar een IPTV ontvanger die ook op de tv heb aangesloten en kan daarmee de nextbox niet in standby zetten(hopelijk komt er een software update waarmee dit is uiteschakelen.
let wel dit zijn mijn eerste ervaringen en leer elke dag meer.
hopelijk zijn er meer gebruikers die hun ervaringen willen toevoegen zodat de ontwikkelaars zaken verbeteren aan de nextbox.

mvg,
Metin
12 Reacties 12
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Mooi te lesen je ervaring en sommige dingen die je al aangeeft.

Het Geluid, Afstandsbediening rode knop of te wel HDMI Cec dat wordt verwerkt in de updates die komen gaan, welke versie wat waar in zit is nog onduidelijk en wanneer het komt ook.

Maar bij wen update wordt dit vermeld in een Sticky Topic door een moderator.

Teletekst is er wel maar de gekleurde knoppen zijn niet meegenomen. Echt handmatig de pagins toetsen en indrukken.

Hoop dat dit je vraag beetje beantwoordt.
voyager
Topicstarter
Level 5
  • 60Posts
  • 3Oplossingen
  • 28Likes
Dave- wrote:
Mooi te lesen je ervaring en sommige dingen die je al aangeeft.

Het Geluid, Afstandsbediening rode knop of te wel HDMI Cec dat wordt verwerkt in de updates die komen gaan, welke versie wat waar in zit is nog onduidelijk en wanneer het komt ook.

Maar bij wen update wordt dit vermeld in een Sticky Topic door een moderator.

Teletekst is er wel maar de gekleurde knoppen zijn niet meegenomen. Echt handmatig de pagins toetsen en indrukken.

Hoop dat dit je vraag beetje beantwoordt.

Dave- ,

het was niet zo zeer een vraag maar meer een constatering.
ik trok een vergelijk met de Horizonbox.
zoals al eerder vermeld is Nextbox een verademing wel mis ik een aantal dingen zoals de gekleurde knopjes maar dat is geen groot gemis.
voor de HDMI-Sec heb ik voor mijzelf een oplossing gevonden ik laat hem gewoon aanstaan en schakel over via de Source knop.
het geluid heb ik op stereo gezet en wacht tot de software update komt.

wat ik probeer te bereiken is informatie delen met andere gebruikers en een ieder is welkom om dit ook te doen, zodat Ziggo weet wat de dingen zijn waar wij tegenaan lopen en dat deze verbeterd kunnen worden.

mvg,
Metin
Condor1960

Level 16
  • 2111Posts
  • 4Oplossingen
  • 984Likes
voyager wrote:
...............als vierde de afstands bediening de voice controle is super maar ik mis een aantal knopjes voor bijvoorbeeld teletext( sorry ben nog van de oude stempel) en dan met name de rode, groene, gele en blauwe knopjes......


Het heeft niets te maken met van de ouwe stempel te zijn. Teletext is een bewezen medium dat juist door NPO wordt erkend als invulling van een behoefte. Buitenlandse zenders bieden dit, doorgaans, ook aan omdat het een goed medium is dat snel en overzichtelijk de actualiteit van de dag aangeeft. Okay in de UK heeft men teletext (CEEFAX) laten vallen maar hiervoor is in de plaats gekomen de zogenaamde "Red button" service - eigenlijk een vereedelde teletekst service.
Het is daarom triest dat op de (verder) zeer goede Next box het Teletext weer als onderwaardeerd medium wordt behandeld. Nederlandse Teletekst laat weer halve pagina's zien. En het navigeren naar een subpagina is niet mogelijk.
Een misser van Ziggo die nooit meer goed gaat komen - men kan deze service, technisch, gewoon niet aan.
En het ontbreken van de gekleurde buttons????
Misschien stappen de publieke zenders ook ooit af van Teletext en komen met een "Rode knop" service en dan allemaal AB's aanpassen?? :joy::joy::joy:
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Condor1960

Level 16
  • 2111Posts
  • 4Oplossingen
  • 984Likes
KBX458 ik had inderdaad deze, terechte, opmerking van jou gezien en de reactie van Ziggo hierop.
Echter wanneer er geen of beperkte klachten zijn dan wordt het "probleem" ook niet als zodanig (h)erkend c.q. krijgt geen prioriteit.
Mijn bezwaren zijn:


  • teletext is een standaard service die door omroepen wel of niet wordt aangeboden,
  • Ziggo maakt in deze niet uit wat zij wel of niet belangrijk vinden maar dienen aan te bieden wat de TV omroep aanbied - derhalve een pakket aan mogelijkheden die men aangeboden krijgt van diezelfde omroep,
  • het is niet aan Ziggo om te filteren binnen content van de aanbieder,
  • het ontbreken van een aantal gekleurde knopjes op een AB kan gevolgen hebben voor, technische, mogelijkheden die later gebruikt kunnen worden,
  • het gebruik van knoppen op een AB die afwijkt van gangbare AB's bijv. het niet kunnen navigeren naar sub pagina's heeft als nut?????
  • er zijn geen plannen om teletekst af te schaffen c.q. te vervangen door een ander medium,
  • teletekst wordt zelfs aangeboden in regionale of landelijke alarmering (bijv het maandag luchtalarm) waarbij er verwezen wordt naar info op teletekst.

KBX458 geen verwijt naar jou maar naar Ziggo die, m.i., kort door de bocht reageren.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Teletekst is een door de wetgever bepaalde, voor de publieke omroepen, verplichte standaard service, die door hen moet worden doorgegeven. Ziggo heeft hierop, voor zover mij bekend, geen invloed. Zij geeft, als provider, slechts het signaal van die omroepen door aan de afnemers. Zij filtert dus, zo gezien, niet binnen de content van de aanbieder (i.c. de publieke omroep).
De vraagstelling, in mijn topic, over het ontbreken van de diverse gekleurde knoppen op de afstandsbediening van de next, hield verband met een mogelijke toekomstige afschaffing van die wettelijke doorgifte, en dus teletekst, gelet op de nog immer toenemende andersoortige communicatiemogelijkheden.
Mijn topic dient dan ook te worden gelezen als een aanloop naar mogelijke toekomstige ontwikkelingen.
In die context is het ontbreken van de gekleurde knoppen niet onlogisch.
Zo bekeken, is het antwoord van ziggo daarop, eveneens logisch.
Uiteraard is een ieder vrij, zich daarover een eigen mening te vormen.:wink:
Condor1960

Level 16
  • 2111Posts
  • 4Oplossingen
  • 984Likes
KBX458 nee is niet logisch. Teletekst is een service en niet door de wetgever bepaalt. Ergo het is in de Mediawet opgenomen dat het gebruikt mag worden en niet MOET worden.
Het filteren door mij vernoemd is het staande vrije hand beslissen of deze service belangrijk/ noodzakelijk is en derhalve of men (ZIggo) het gebruik beter gaat faciliteren/ normaliseren zoals ander providers dat doen. Juist toekomstige ontwikkelingen kunnen gebruik maken t.b.v. gekleurde knoppen. Denk aan i.d.d. teletekst, toekomstige service zoals de Red Button service in UK, aanvullingen op gebruik AB van Ziggo (instellingen van bijv. geluid of gebruik apps). In die context is het namelijk juist aan te bevelen de AB van dit soort extra knoppen toe te voegen. Sinds de intrede van de Horizonbox is teletekst bij Ziggo een ramp. Andere, oude, Ziggo decoders kunnen deze service met gemak aan. Echter sinds de nieuwe Horizon van Samsung dus niet en nu WEER niet. De klacht disfunctioneren teletekst is namelijk niet sinds de intro van de Next maar wordt Ziggo al jaren niet serieus genomen.
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Het antwoord van ziggo was, dat het nog niet in de planning staat.
Dit zou dus alsnog kunnen gebeuren als het door klachten onder haar aandacht wordt gebracht. Daarvoor is er o.a. ook dit forum.
Condor1960

Level 16
  • 2111Posts
  • 4Oplossingen
  • 984Likes
KBX458 inderdaad vandaar mijn eerdere opmerking: "Echter wanneer er geen of beperkte klachten zijn dan wordt het "probleem" ook niet als zodanig (h)erkend c.q. krijgt geen prioriteit".
Conforto

Level 10
  • 401Posts
  • 11Oplossingen
  • 228Likes
Jullie weten dat er ook een NOS teletekst app is voor telefoon/tablet of als webpagina? Dat is nog een stuk handiger dan op de tv met gekleurde knoppen want je kan direct naar de pagina's springen door op de nieuwslinks te klikken.
Condor1960

Level 16
  • 2111Posts
  • 4Oplossingen
  • 984Likes
Conforto ja ik weet dat. Echter ik zou graag eenvoudig via de Next box teletekst willen zien. Ik doe het al (sinds Ziggo aan kwam zeulen met een media-box) via mijn oude Samsung decoder en nu via mijn tv.
Bedankt voor jouw meedenken maar ik zit niet meer te wachten op "work around" bij een mediabox anno 2019. Ik wil gewoon een box die de services van omroepen integer uitvoerd.
Verwijderd account
Niet van toepassing
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic