1
Vraag
2
Reacties
pvdam

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ervaring na komst monteur

Goedemorgen,
 
Omdat ik niet meer op onderstaande bericht kan reageren doe ik het op deze manier.
 
Uiteindelijk is de monteur vorige week vrijdag geweest. Allereerst het was een hele vriendelijke man maar hij is begonnen met alles te vervangen en op het einde zei hij dat het 50 euro kostte of ik daarmee akkoord ging. Ik had eigenlijk weinig keus want het was al gebeurt. Volgens mij moet er eerst toestemming komen omdat alleen het AOP zou worden vervangen. Maar goed, ik heb toch maar ja gezegd.
 
Toen ging de Mediabox XL aan en er gebeurde helemaal niets. Wat de monteur ook probeerde er was geen contact met de server. Uiteindelijk heeft hij een nieuwe mediabox XL gehaald en die werkte meteen. 
 
Ik heb de hele week nagedacht na al mijn eerdere slechte ervaringen met Ziggo dat het dus weer zo is gegaan zoals ik dacht. Blijkbaar was er niets aan de hand met mijn bekabeling maar met de mediabox. Die had ik ook gratis kunnen laten vervangen en nu ben ik voor niets 50 euro kwijt.
 
Mijn nieuwe mediabox XL zou trouwens niet misstaan op Schiphol. Wat een herrie zeg. Het lijkt wel of hij gaat opstijgen. Mijn oude box hoorde ik niet en had ook een werkende harddisk erin.
 
De hele week hieraan gedacht en mijn cynisme is weer helemaal terug, vandaar deze reactie. Mijn broer heeft trouwens geluk gehad in het begin. Hij kreeg voor hetzelfde abonnement een Next Box en die hoor helemaal nooit.
 
Conclusie: weer een vervelende ervaring.
 
Groeten,
 
Peter
 
pvdam_0-1623402524741.png

 

 
pvdam_1-1623402524741.png

 

 Paul Z 
Community Moderator
 
 

@pvdam Dankjewel voor het aanvullen van je profielgegevens! Ik heb een afpsraak met een monteur ingepland op vrijdag 4 juni 2021 tussen 08:00 uur en 13:00 uur. Mocht het dan toch niet schikken dan is de afspraak tot uiterlijk 24 uur voor de afspraakdatum te wijzigen via Mijn Ziggo > Mijn Gegevens > Mijn Monteursafspraken. Neem voor het monteursbezoek goed de richtlijnen met betrekking tot de Coronamaatregelen door. Zo houden wij het monteursbezoek voor iedereen veilig. Laat je onder dit topic weten hoe het gegaan is?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @pvdam

Allereerst heb ik de topics voor je samengevoegd zodat het allemaal overzichtelijk blijft hier 🙂

Ik vind dit een lastige situatie. Alles is van te voren goed en duidelijk besproken en daar ga je ook akkoord mee als er een afspraak wordt ingepland. De monteur is bij jouw thuis om het probleem op te lossen en als hij, naast aanpassingen aan de kant van Ziggo, meer voor nodig is dan zal hij dit in orde maken. Aan de andere kant snap ik dat je zegt wat betreft de monteur, had dat van te voren of tijdens het repareren even met mij besproken in plaats van achteraf. Dat zijn wij ook gewend van onze monteurs, vandaar dat Paul dit in zijn bericht zo heeft besproken. 

Onderstaande werkzaamheden zijn verricht in jouw woning waardoor er kosten bij komen kijken. Om je hier toch in tegemoet te komen, heb ik de helft ( dus € 25,- ) vergoed. 

WCD vervangen woonkamer
Verdeelveld aangepast meterkast 
Aansluitkabel modem vervangen 

Bekijk in context

6 Reacties 6
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hoi @pvdam

 

Wat ontzettend jammer om te moeten lezen dat je opnieuw een teleurstelling hebt te verwerken als het gaat om de Ziggo diensten en de manier waarop de afspraak met de monteur is verlopen. Ik kan mij voorstellen dat je daar stevig van baalt. 

Waar ik alleen wel een beetje moeite mee heb, is dat Paul je ook duidelijk heeft aangegeven dat er kosten verbonden zijn aan de binnenhuisinstallatie als er kabels en dergelijke vervangen moeten worden. Voordat de monteur kwam, wist je al dat daar kosten aan verbonden waren. Is het dan netjes dat hij je pas inlicht over die kosten zodra hij klaar is? Nee, dat had eigenlijk van tevoren gemoeten als je het mij vraagt. Aan de andere kant een monteur gaat ervan uit dat je goed ingelicht bent over wat de mogelijke kosten zijn. Dat is onze taak en dat heeft Paul je ook zeker laten weten. Dat is ook waar je voor betaald hebt en niet voor het vervangen van de box. Dat doen we inderdaad kosteloos. 

 

Wat betreft de opstijgende box, daar moet wel iets aan te doen zijn. Op welke energiestand staat de box nu? En is er genoeg ruimte voor de box om te ventileren? Zeker met het warme weer van de afgelopen dagen is dat wel belangrijk :-).

pvdam
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ik kan helaas niet antwoorden op antwoord van MarijeZ. Ik krijg alleen een melding van bericht flooding. Hierbij mijn reactie op haar antwoord.

 

Beste Marije,
 
Bedankt voor uw antwoord. Het klopt wat u zegt dat Paul de eventuele kosten heeft genoemd. In onderstaande bericht van Paul staat  dat de overige werkzaamheden uiteraard eerst zal worden besproken met mij en daarop heb ik geantwoord dat ik graag een vervanging wil van het hoofdaansluitpunt.  Ik neem aan dat de monteur de opdracht heeft gekregen om het hoofdaansluitpunt te vervangen en niet de rest.  Ik wist inderdaad dat er mogelijk extra kosten kunnen worden gerekend bij extra werkzaamheden. Daarom vroeg ik ook alleen om vervangen van het hoofdaansluitpunt. 
 
Helaas is voor u en Ziggo het normaal dat er gewoon zonder overleg extra werkzaamheden worden gerekend zonder dat daarom gevraagd is en waarschijnlijk onnodig was  omdat wat nu blijkt de mediabox kapot was.
 
Groet,
Peter
 
 
 
pvdam_0-1623406307565.png

 

 
@Paul Z  schreef:

@pvdamHet hoofd aansluitpunt (AOP) wat ik terugzie op de foto is een verouderd type AOP. Dit zal sowieso kosteloos door de monteur vervangen worden. Alleen eventuele extra werkzaamheden zoals het trekken van een nieuw coaxkabel en het aansluiten van een nieuwe wandcontactdoos (woonkamer) zal voor eigen rekening zijn. Voor de monteur dergelijke werkzaamheden uitvoert zal dit uiteraard eerst met jou besproken worden.

OK. Dan wil ik graag een vervanging van het hoofdaansluitpunt.

Is het mogelijk op 4 juni of 11 juni?

 

3 juni is ook mogelijk maar alleen tussen 09.00 en 13.30 uur

 

Peter

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Hey @pvdam

Allereerst heb ik de topics voor je samengevoegd zodat het allemaal overzichtelijk blijft hier 🙂

Ik vind dit een lastige situatie. Alles is van te voren goed en duidelijk besproken en daar ga je ook akkoord mee als er een afspraak wordt ingepland. De monteur is bij jouw thuis om het probleem op te lossen en als hij, naast aanpassingen aan de kant van Ziggo, meer voor nodig is dan zal hij dit in orde maken. Aan de andere kant snap ik dat je zegt wat betreft de monteur, had dat van te voren of tijdens het repareren even met mij besproken in plaats van achteraf. Dat zijn wij ook gewend van onze monteurs, vandaar dat Paul dit in zijn bericht zo heeft besproken. 

Onderstaande werkzaamheden zijn verricht in jouw woning waardoor er kosten bij komen kijken. Om je hier toch in tegemoet te komen, heb ik de helft ( dus € 25,- ) vergoed. 

WCD vervangen woonkamer
Verdeelveld aangepast meterkast 
Aansluitkabel modem vervangen 

pvdam
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Mariska,

 

Dank voor uw antwoord en dank voor de voorgestelde oplossing. Ik ben tevreden over de oplossing. 

 

Ik ben op dit moment weer positiever over Ziggo. 

 

Nogmaals bedankt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5738Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Fijn dat we er op deze manier toch uit zijn gekomen! 😄 Als je in de toekomst ergens tegenaan loopt dan weet je ons te vinden!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic