1
Vraag
2
Reageer en help mee
Jolan1965

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Error iTV-150: Interactieve Televisie is tijdelijk niet beschikbaar. (Monteur geweest, opgelost, maar weer melding)

Hallo allemaal,

na het indrukken van de rode knop, verschijnt de foutmelding. Stappenplan 2 x doorlopen, 2 x telefonisch contact Ziggo en afgelopen maandag de monteur, was het opgelost. Opgelost als "ff checken of ie t doet, rode knop, ja doet 't" verders niet naar omgekeken. Nu, aangemeld op dit forum.

Hellup!

Ik hoop dat de foto's alles een beetje verduidelijken. Meteen antwoorden kan ik niet beloven omdat ik midden in -ja-ik-ben-gestopt-met-roken-nu-het-hele-huis-schilderen-gordijnen-vloerbedekking-leggen-ook-nog-gezond-koken-weer-naar-de-container-lopen-alles-in-mijn-uppie-fase zit. Met andere woorden... Ik ben een beetje gesloopt en mijn concentratie is noppes.

Groet,
Jolan


12 Reacties 12
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey Jolan1965 . Welkom hier!
Als ik het goed zie is de mediabox momenteel niet bekabeld verbonden met de modem, of wel? Maar ze staan wel naast elkaar! Lukt het om de 2 apparaten eens bekabeld te verbinden? Ik ben benieuwd hoe het dan gaat ^^.

En ook: wat goed dat je gestopt bent met roken! Ik weet hoe lastig dit kan zijn. Geef niet op, je kunt het!!

Jolan1965
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Lycke,

bedankt voor het meedenken en aanmoedigen.
De melding verschijnt niet meer. Het is spontaan opgelost.

Ik ben er blij mee.

Groet,
Jolan
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Topic misgelopen, maar ITV 150 komt regelmatig voor en word vaak achter de schermen weer opgelost. Soms kun je er zelf dus niet mee. De stappen die je dan neemt zullen dan nergens toe leiden.

Even off topic...

Voor Lycke Ziggo : (gisteravond 2-6 geboren)

Jolan1965
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Willem,

bedankt voor je reactie en gefeliciteerd met de kleine Nijn.

Inderdaad, de melding is er weer. Ik ga de Service Desk bellen, die hebben alle gegevens en de 28 dagen garantie (na komst monteur) is nog van toepassing.

Groet,
Jolan
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Jolan1965

sorry voor de late reactie. Maar goed, je weet het nu wel voor de volgende keer. Als je alle stappen doorloopt en het werkt niet, is het vaak aan Ziggo. Maar het is inderdaad goed dat er een monteur naar komt kijken, al treft het vaak ook meerdere mensen, dus vraag is of deze wat kan... Maar daar hoop ik uiteraard het beste van.

(PS: het zijn er 3... Dank!
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Jolan1965 . Yes! Wat goed 😄

Willem-A. Oh jeetje, wat lief!!!!!!
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Lycke Ziggo

echt geweldig. Nu een paar dagen verder en je ziet ze al veranderen. Krijgen al wat kleur en zijn erg druk bezig op hun manier. Als ze straks wat uit het nest komen is het helemaal een plaatje... :heart_eyes:

Ik ben echt dol op die beestjes. Hechten ook veel meer aan je als mensen vaak denken en ze zijn best slim.

Deze is ook van eergisteren. Het was warm dus het nestje lag open. Ik hou je verder op de hoogte in mijn 'off topic' topic als je dat leuk vindt... Verwacht ook nog een nestje echte Teddy dwergjes.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ja leuk! In offtopic is hier zeker ruimte voor 🙂
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Lycke Ziggo wrote:
Ja leuk! In offtopic is hier zeker ruimte voor 🙂



Topic reeds aangemaakt.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Jolan1965

Het is zo te zien een cisco decoder.

Op het display van de decoder zitten diverse kleine lampjes , waaronder er 1 die lijkt op 2 pijltjes of bliksem flitjes die van elkaar af wijzen.

Dit lampje mag niet knipperen maar moet blijven branden.

Als je rode knop het nogmaals niet doet moet je daar even naar kijken , knipperen betekend dat de cisco decoder geen retour signaal ontvangt en kan daarom geen 2 weg verbinding maken en dan krijg je dus de foutmelding.

In de cisco zit namelijk een ingebouwd modem die er voor zorg draagt dat hij interactief te gebruiken is en de cisco hoeft daarom ook niet op een ander modem te worden aangesloten.

Als het vaak mis blijft gaan moet je de coaxiale verbindbindingen na lopen.
Als ik de foto's zie van je versterker zou ik wat betere kabelkeur kabels gaan gebruiken en de AOP waar de versterker op aangesloten zit laten vervangen voor een modernere en zeker dat korte kabeltje...........
Jolan1965
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Ronid. Zeer bedankt voor deze technische informatie. Hier kan ik wat mee als er weer problemen zijn.


Iets wat totaal los staat van deze storing is dat Ziggo de factuur dubbel van mijn rekening heeft afgeschreven (100) en dit een maand later pas corrigeerd.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Jolan1965 wrote:
Hallo Ronid. Zeer bedankt voor deze technische informatie. Hier kan ik wat mee als er weer problemen zijn.


Iets wat totaal los staat van deze storing is dat Ziggo de factuur dubbel van mijn rekening heeft afgeschreven (100) en dit een maand later pas corrigeerd.


Dit had ik graag anders voor je opgelost, Jolan1965 , maar ik zie dat dit gaat om kosten van vorige maand die deze maand zijn gecorrigeerd. Het is inmiddels dus al opgelost. Mocht je zoiets nog eens hebben en eerder opgelost willen hebben, trek dan direct aan de bel zodat ik kan kijken wat ik voor je kan doen :-).
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic