1
Vraag
2
Reacties
Leen!

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Error CS9993

Veelvuldig error CS9993. Verbinding via LAN. In diagnostiek goede internetverbinding, echter niet tussen internet en Ziggo server!  Wie heeft er een oplossing? Ziggo kan of wil het probleem niet tackelen.

 

33 Reacties 33
RuudM

Level 5
  • 64Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

@Jiri Wanneer het exact begon weet ik niet precies, waarschijnlijk bij 4.31. Wat ik wel zeker weet is dat het bij mij 2 x voorkwam nadat ik een opgenomen film had bekeken. Dus als ik terug ga naar het startscherm verschijnt direct de code 9993. Na een tijdje wachten is het dan weer OK.

Het kwam tot nu toe 3 x voor, 10 mei, ergens vorige week en nog een keer - weet niet meer precies wanneer dat was. Ik wil de Next best wel een tijdje aan het modem hangen als het uit bridge gehaald wordt, 12 mei overdag kan ik dat wel doen. 

 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

misschien kunnen ze de firmware bij jou tijdelijk terug zetten naar 4.30 tot het probleem met een nieuwe firmware is opgelost

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Zou ik wel prettig vinden, maar geen idee of dat kan.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

weet ik ook niet maar @Jiri  of @Anne B  kunnen dat wel voor je uitzoeken

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Goedemiddag @RuudM, fijn dat je dit wil testen. Het is helaas geen 12 mei meer, maar ik haal je modem graag uit bridge.
@Richard G de topicstarter @Leen! geeft aan dat er een Fritz!box 7581 en een 1750 repeater wordt gebruikt. Heb jij ook een repeater?
Weet je zo waarmee de Next verbinding heeft?

Het probleem is naar mijn weten nog niet bekend, daarom ontvangen we graag voorbeelden. De software tijdelijk terugzetten is niet gebruikelijk. 

RuudM

Level 5
  • 64Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

@Erik P ik heb een Fritz 7530 + repeater 1200. Next met UTP aangesloten. Wijziging kan ook vandaag. Geef je mij een seintje? 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

@RuudM Thanks voor je snelle reactie. Je modem staat bij niet meer in bridge 🙂
Ik ben benieuwd naar je bevindingen. Laat je ook weten waar die UTP-kabel naar toe loopt?  Is dat naar het modem, de Fritz 7530 of de repeater 1200? En maakt dit qua foutcode ook nog verschil?

RuudM

Level 5
  • 64Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Ik zal de UTP nu rechtstreeks vanaf de Connectbox naar Next laten lopen. Wordt vervolgd. 

Edit: inmiddels gedaan. Zag ook dat ipv6 aanwezig was, die heb ik op de Fritz nu ook maar aangezet. Weet niet precies wat het exact is (wel een beetje hoor) of wat ik er mee kan maar daar ga ik mij verder in verdiepen 🤔

Leen!
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hallo allemaal, Even een weekje weg geweest, vanaf zaterdag nog geen probleem gehad.

Wacht nog even af voordat ik alles ga omzetten. Hebben hoofdzakelijk opgenomen programma's bekeken.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Welkom terug @Leen! Ook fijn dat alles nu goed lijkt te gaan. Hopelijk is dat zo gebleven, anders haal ik je modem graag uit bridge 🙂

Leen!
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Erik, Tot nu werkt het perfect, geen uitval meer. Nextbox is vast aangesloten ( wel via een switch). Dit blijkt dus de oplossing. Succes, Gr.Leen😁

RuudM

Level 5
  • 64Posts
  • 2Oplossingen
  • 24Likes

Na twee weken 'normaal' gebruik, Connectbox niet in bridge, waren er geen problemen. Daarna modem weer wel in bridge laten zetten en ook toen (ruim een week gebruik) geen problemen. Next is altijd met een netwerkkabel aangesloten geweest. De ene keer dus via de Connectbox, de andere keer via een switch. IPV6 op de Fritz staat uit. Ik laat de situatie dus bij het oude. Waar het aan heeft gelegen is dus niet te achterhalen, ik houd het op een mysterieuze kwestie. Aardstralen 😁

Robun

Level 7
  • 157Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

Ook hier hetzelfde probleem. Next achter een 7590 welke als router gefungeerd. De 7590 hangt achter een modem in bridge. Oplossing voor mij is reset van het modem. Tot nu toe elke week voorgekomen. Erg vervelend. Ik snap technisch ook niet hoe dit kan. Verbinding met 7590 lijkt namelijk prima.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Robun, van harte welkom op de Ziggo Community. Een foutcode is altijd irritant. Heb je iets aan deze tips? 

Mocht het daarmee opgelost zijn, meld het dan gerust. En als je nog meer hulp nodig hebt, meld het dan gerust!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic