1
Vraag
2
Reageer en help mee
EBACHS

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Err sp 0.1.6

Hi.

Ik heb een mediabox xl net gekregen en na 1,5 uur werkt het nog niet. Ik krijg elke keer err SP 0.1.6. Geen verbinding. 

Mijn oude Humax werkt wel goed.

Kunnen jullie mij helpen, a.u.b?

8 Reacties 8
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @EBACHS , welkom hier op de Community!

 

Super fijn dat je de Mediabox XL in goede handen hebt ontvangen. Je wilt daar nu natuurlijk ook  zo snel mogelijk gebruik van maken. Daar help ik je graag bij. 


Het klinkt alsof de activatie van de Mediabox XL nog niet was voltooid, dit kan altijd even tijd in beslag nemen. Dit is ook waarom de Humax nu nog werkt, omdat die nog actief staat onder het abonnement.

Wanneer je de Mediabox XL hebt aangesloten, moet de activatie binnen een uurtje zijn doorgelopen. Is dat niet het geval, dan kunnen wij als moderators kijken of we de activatie handmatig kunnen doordrukken 🙂 

Is dat nodig? Geef dan hier een gil!

Gerard O

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

@EBACHS

vandaag, dat was afgelopen dinsdag, de monteur op bezoek gehad, in een woord PRIMA !
Waarom ? Dit kan je als digileek gewoon niet, zo simpel is het.

Als ik zie wat er nu uit de meterkast uit is “gesloopt” en vervangen, en in de woonkamer bij de tv aansluiting, en met de Mediabox is gedaan……. dan was ik er volgende week nog niet uit gekomen, daarbij speelt mee dat als je belt er helaas verschillende oplossingen aangedragen worden, dat maakt het ook niet makkelijker, als je dit terugleest, samen met mijn eerdere topic, heb ik er best wel wat moeite ingestoken voor mijn vrouw zei “bestel nu een monteur!”

Een welgemeend advies, als je oude routers, modems en weet ik veel nog meer aan oude apparatuur hebt, en je wilt wat laten veranderen, REGEL METEEN een monteur !!
Heb veel gelezen en gezien hier op het forum, maar als je niet al te technisch bent, begin er zelf niet aan.

Heb best wel wat aangepast in de afgelopen 30-35 jaar aan apparatuur, tv’s, computers, laptops, tablets en mobiele telefoons, en het installeren en omzetten van data, instellingen en dergelijk gaat/ging iedere keer wel, maar het nadeel is echter je doet het in 30-35 jaar maar een paar keer, en het wordt steeds “digitaler’ en meer en meer op afstand, en daardoor lastiger.

Een ieder die nog twijfelt en denkt ik ga er (zelf) voor, suc6.

 

PS. ben er al met 2 weken mee bezig geweest, wel tussendoor kunnen kijken op de oude Humax het lastige is waarschijnlijk dat je niet de goede aansluiting, kabels en splitter hebt, dit wordt ook niet verteld op het moment dat je de 1e keer met Ziggo belt, ik kreeg zowel een mediabox  + een connectbox die ik niet gevraagd had en ook niet over geïnformeerd was ?

Kreeg later weer extra kabels opgestuurd, een ethernet en coax kabel, en ook nog een splitter waar ik ook niets aan had, heb 6 mensen bij ziggo gesproken die elkaar , deels, ook weer tegenspraken, dus een monteur besteld en die is circa 1 uur en 3 kwartier bezig is geweest, en alles werkte weer prima.

Doe je voordeel met deze info !!

@Gerard O

 

EBACHS
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank u wel voor jullie hulp.

?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @EBACHS 
Is het inmiddels gelukt om de Mediabox XL aan te sluiten? Mocht je nog steeds de melding zien dan vermoed ik dat het signaal niet goed doorkomt. Eén van de oorzaken die vaak naar voren komt is een verouderde signaalverdeler in de aansluiting. Je kunt dit hier teruglezen. Als de foutmelding nog steeds aan de orde aan de dag is dan wil ik je vragen om foto's te delen van jouw hoofdaansluiting en de aansluiting(en) naar de Mediabox XL. Dan kijken we graag met je mee. 

EBACHS
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo,

Helaas niet. Het is nog niet gelukt.

Ik stuur naar jullie de fotos. Ik hoop dat alles klopt.

Dank u wel

 

Radiosplitter

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verkeerde splitter , heb het zelfde probleem gehad.

het is allen de vraag wanneer er een nieuwe wordt opgestuurd (3 wkn) en ben nog steeds niet compleet.

er moet een twee richtings verkeer splitter worden geplaatst

EBACHS
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hallo.

Ik heb net gebelt en volgende week komt een monteur thuis.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes
EBACHS wrote:

Hallo.

Ik heb net gebelt en volgende week komt een monteur thuis.


Fijn dat er een afspraak is gemaakt. Houd ons op de hoogte 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic