Hallo,
Vanochtend de Quantis QE317 radio-ontvanger geïnstalleerd, maar niet tevreden over het erg zachte geluid.
Wat heb ik gedaan:
- de coaxkabel naar de Mediabox XL losgekoppeld en op de ingang van de Quantis geplaatst;
- een kortere coaxkabel op de uitgang van de Quantis geplaatst en aangesloten op de Mediabox (TV en
Mediabox werken prima);
- de rode en witte kabel gekoppeld tussen Quantis en al wat oudere Sony versterker(HT-SF1100), op "video 1" aansluiting.
- Quantis aangesloten op het elektriciteitsnetwerk en installatie afgerond;
- lijst met digitale radiozenders opgezocht en favoriete radiozender opgezocht;
- versterker geeft op volume 29 een redelijk te horen geluid weer.
In de gebruiksaanwijzing van de Quantis staat vermeld dat doorlussen naar de Mediabox niet mogelijk is. Dus een volgende stap die ik probeerde is het gebruik van een coaxsplitter en een tweede coax kabel.
Maar het geluid blijft zacht...
Wie is bekend met dit probleem?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zie de gebruiksaanwijzing: Handleiding-Quantis-QE317.pdf
Het uitgangsvolume is ook te regelen van de Quantis zelf.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Zie de gebruiksaanwijzing: Handleiding-Quantis-QE317.pdf
Het uitgangsvolume is ook te regelen van de Quantis zelf.
Dank je wel, Bert.
Soms zijn oplossingen zo simpel, dat je er gemakkelijk over heen 'denkt'.
Nu kan ik veilig schakelen tussen radio en TV, zonder de speakers (of mijn oren) op te blazen.
Groet, Ruud
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.