1
Vraag
2
Reacties
Woohoo

Level 2
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Erg tevreden met mijn (analoge) Tivoli Audio Model One in de keuken

Tja, en dan meldt Ziggo dat ze stoppen met het analoge signaal.

Radio luisteren via de TV vind ik absoluut geen oplossing (wie heeft dit ooit bedacht?).

Die ontzettend fijne radio (Tivoli Audio Model One) staat in de keuken: 's morgens het knopje omzetten en we hebben radio ! Heerlijk (we luisteren alleen radio 1,2 en 3).

Met name ook omdat we heel veel (de meeste) tijd doorbrengen in de keuken (meer dan in de woonkamer).

Maar dat gaat binnen een paar weken veranderen. Ben ik niet echt blij mee...

Radio is via een coax kabel aangesloten en werkt al jaaaaaaaren als een tierelier en met wederzijds plezier.
De TV staat in de woonkamer, dus daar de radio aanzetten is absoluut geen optie (hoor je niet in de keuken).

In de keuken zit ook zo'n dubbel stopcontact met TV en R(adio) uitgang, coax.

Een antennekabel aan de radio hangen vind ik, eerlijk gezegd, een behoorlijke sprong terug in de tijd en ontsiert behoorlijk (wie wil er nou losse kabels ergens hebben hangen ? ...).

Dus dacht ik dat die digitale unit (€ 50,-) van Ziggo wel iets zou kunnen zijn (https://randapparatuur.ziggo.nl/randapparatuur/details/35264 ), maar wat een ongelooflijk lelijk ding is dat, vooral die display aan de voorkant! 

Dus had ik al bedacht dat dat ding dan ergens in een kastje, uit het zicht moet komen. Maar dan... Ik heb geen tulp aansluiting op mijn fijne Tivoli radio, enkel een AUX en hoofdtelefoon ingang (zie foto). 

Tivoli achterkantTivoli achterkant

Bestaat er zoiets als een tulp naar AUX/Hoofdtelefoon ingang?

 

Kortom,

Ziggo: ik ben zeker niet blij !

maar hoe los ik dit (met bestaande middelen) op? 

(Ja, ik kan ook een nieuwe Tivoli Model One+ aanschaffen met DAB+ en meer, maar dat is ook weer een kleine € 300,-. En nee, dat is momenteel geen optie)

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5155Posts
  • 194Oplossingen
  • 3089Likes

Ik zou gewoon de FM antenne bij Ziggo vragen en dan via de FM naar radio1,2,3 luisteren. Dan kun je weer zo'n 2 jaar verder denk ik. Dan zal, als DAB+ overal goed werkt, de FM ook uitgeschakeld worden.

 

Het kabeltje dat je nodig hebt als je de Digital radio wilt gebruiken is deze:Tulp - Jack Kabel - Tulp - Jack Kabel, Stereo Jack 3.5mm Male naar 2x Tulp Male, Signaal: Analoog, 1...

Of deze verloop als je het snoertje van de Digitale radio wilt gebruiken:Tulp - Jack Kabel - Tulp - Jack Kabel, Stereo Jack 3.5mm Male naar 2x Tulp Female, Signaal: Analoog,...

 

Bekijk in context

2 Reacties 2
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5155Posts
  • 194Oplossingen
  • 3089Likes

Ik zou gewoon de FM antenne bij Ziggo vragen en dan via de FM naar radio1,2,3 luisteren. Dan kun je weer zo'n 2 jaar verder denk ik. Dan zal, als DAB+ overal goed werkt, de FM ook uitgeschakeld worden.

 

Het kabeltje dat je nodig hebt als je de Digital radio wilt gebruiken is deze:Tulp - Jack Kabel - Tulp - Jack Kabel, Stereo Jack 3.5mm Male naar 2x Tulp Male, Signaal: Analoog, 1...

Of deze verloop als je het snoertje van de Digitale radio wilt gebruiken:Tulp - Jack Kabel - Tulp - Jack Kabel, Stereo Jack 3.5mm Male naar 2x Tulp Female, Signaal: Analoog,...

 

Steefb

Level 20
  • 15825Posts
  • 2990Oplossingen
  • 7233Likes

Gewoon een tulp naar mini jack naar je aux ingang, niet de Hoofdtelefoon, dat is een uitgang.

 

Jack naar tulp.png

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic