1
Vraag
2
Reacties
Dorien17

Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Er wordt geen ingangssignaal herkend..

Ik krijg op mijn televisie de melding ‘Er wordt geen ingangssignaal herkend’.  Ik heb een humax mediabox, onderop staat dat het een 5300C is (?). De mediabox kan ik wel aanzetten met de afstandsbediening.  

Ik heb ook alles uitgeschakeld en weer ingeschakeld, maar de melding ‘Er wordt geen ingangssignaal herkend’ blijft hardnekkig verschijnen.  Ik heb ook het juiste kanaal geselecteerd (HDMI2). 
Alle kabels zitter er goed in.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is, zodat ik weer televisie kan kijken?

alvast bedankt, Dorien

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Kijk er is een ander alternatief, het komt op mij over dat er genoeg is geprobeerd. Behalve een andere TV, gelet op de eerdere problemen lijkt het toch de Humax te zijn, dan is een telefoontje naar Ziggo een goed plan, u kunt ook een moderator hier afwachten.

Bekijk in context

Dorien17
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Dat zal ik doen! 
Er wordt een nieuwe mediabox opgestuurd, dus hopelijk is het daarmee opgelost. Bedankt voor je reactie.

Bekijk in context

25 Reacties 25
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Eventueel  een andere HDMI ingang proberen op de TV of een andere kabel, de Humax is via coax verbonden?

Dorien17
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Ja, via coax verbonden. Ik heb een andere HDMI ingang op de tv gebruikt, en als ik dan afstem op HDMI2 dan krijg ik een soort testbeeld met een muziekje. Als ik afstem op HDMI1 krijg ik de melding Geen ingangssignaal,op antenne-ingang (ANT2) herkend…

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als de Humax op hdm1 wordt aangesloten moet u dat als bron kiezen, dus ook dan krijgt u die melding?  

Als u dat testbeeld en muziekje ziet en hoort heeft u niks gekoppeld aan hdmi2?

 

Geen ingangs signaal op antenne ingang is dat een melding van de TV zelf?

 

Dat lijkt erop dat u niet de juiste ingangsbron kiest op de TV, welk merk en model TV?

Dorien17
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Als ik op de tv (Loewe, Connect 26 SL LED) de HDMI1 ingang kies, en vervolgens het HDMI1 kanaal kies, dan krijg ik op de tv de tuner! Ga ik vervolgens terug om het HDMI1 kanaal te kiezen, dan is dat uit het lijstje verdwenen. Dan kan ik alleen HDMI2 of Tuner 1 kiezen. Er is dus wel iets raars aan de hand. 

Dorien17
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

En ja, geen ingangssignaal op antenne-ingang is een melding op de televisie. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Reactie verwijderd.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dit klinkt inderdaad 'raar' de antenne ingang staat namelijk los van de HDMI ingangen. 

Los van het merk kiezen we de juiste ingang dan horen we het beeld van het apparaat aangesloten op die ingang te zien.

 

Ook het kiezen van HDMI kanaal 1 klinkt voor mij vreemd dat kan een Loewe benaming zijn.

 

Als er geen coax kabel op de Loewe is aangesloten klopt de melding wel dat terzijde.

 

 

 

 

joma1966

Level 12
  • 632Posts
  • 11Oplossingen
  • 123Likes

Heb je de tv ook op de juiste HDMI gezet als waar de HDMI kabel in zit in HDMI 1 of 2 ? Dan krijg je oog geen signaal. De tv op andere HDMI zetten doe je met de source knop op de afstandsbediening

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@joma1966  schreef:

Heb je de tv ook op de juiste HDMI gezet als waar de HDMI kabel in zit in HDMI 1 of 2 ? Dan krijg je oog geen signaal. De tv op andere HDMI zetten doe je met de source knop op de afstandsbediening


Dat is het vreemde in de handleiding staat op de afstandsbediening geen  source knop.

 

Dorien17
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb op mijn tv twee ingangen HDMI1 en HDMI2. Ik heb het kabeltje op de tv in ingang HDMI1, vervolgens met de sourceknop HDMI1 gekozen. Als ik dan o.k. doe, dan springt de tv op Tuner. Vervolgens komt weer de melding dat er geen ingangssignaal herkend wordt.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Van welke afstandsbediening wordt de source knop gebruikt? Van de Loewe zelf of van de Humax? 

Dorien17
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

De sourceknop is op mijn Loewe afstandsbediening de 0 AV knop.

Dorien17
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

van de Loewe

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Dorien17  schreef:

De sourceknop is op mijn Loewe afstandsbediening de 0 AV knop.


Dat had ik nog niet gevonden, maar was wel mijn vermoeden. Is er een tweede TV aanwezig mogelijk is de hdmi uitgang van de Humax defect.

Dorien17
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Nee, ik heb geen andere tv in huis. 
Die gedachte van die defecte hdmi uitgang doet me eraan herinneren dat ik twee weken geleden ook dit probleem eventjes had, en toen heb ik wat aan dat hdmi-kabeltje geduwd, en daarop maakte het weer contact. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Even een vreemde actie: zet beide apparaten in stand-by, haal de HDMI kabel los en draai hem om.

Druk de HDMI stekkers stevig in de Humax en de TV en zet beide weer aan.

Dorien17
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Gedaan! Maar helaas. Na eerst een blauw scherm komt ook weee de melding Er wordt geen ingangssignaal herkend. Jammer.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Om tijdelijk toch TV te kunnen kijken kunt u de coax direct in de TV stoppen, ik vind drie geschikte sl 26 led modellen.

Screenshot_20220529-231855_Chrome~2.jpg

 

Dan de stappen hier volgen https://www.ziggo.nl/klantenservice/installeren/televisie/opnieuw-installeren/hoe-kijk-je#/ik-wil-ki...

 

Als u weet hoe u zenders moet zoeken dan netwerk ID 4444 invoeren u krijgt dan mogelijk niet alle kanalen die u gewend bent.

 

Dorien17
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor de tip, en voor het meedenken. 
Ik kan wel tv kijken op mijn Ipad, dus ik laat dit even op zoek naar een structurele oplossing.

Zal ik maar bellen met Ziggo over de humax?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic