1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Kerstin1

Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Enkele zenders geen signaal: RTL4 RTL5 FOX TLC

Dag community, heeft iemand een tip?

De meeste zenders werken prima, maar onder andere rtl4, rtl5, FOX en TLC geven helemaal geen signaal, zie onderstaande foto. De andere zenders zoals NPO 1, 2 en 3 geven soms blokken in beeld, andere keren weer helemaal niet. Weet iemand misschien wat het zou kunnen zijn?

IMG_20211028_210936.jpg

Extra info: we zijn deze maand verhuisd naar nieuwbouw huur waar Ziggo al was aangesloten, tv is een 1 jaar oude Samsung. We hebben ons Ziggo abonnement en apparatuur meegenomen en we hebben alleen kabel tv. Aan de telefoon met de klantenservice de juiste instellingen doorlopen (na zelf ook al meerdere keren de zenders te hebben gezocht) en een nieuwe coax kabel gekregen, maar dat hielp niet.

Vervolgens geprobeerd de tv bij de meterkast te zetten en direct aan te sluiten op de splitter, en daar werkten alle zenders wel! Maar hoe krijg ik nu ontvangst in de woonkamer?

Zie hieronder hoofdaansluiting in de meterkast.

IMG_20211028_094454.jpg

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5504Posts
  • 510Oplossingen
  • 1866Likes

Dankjewel! Omdat je nog in de installatiegarantie zit, heb ik een monteur voor je ingepland. De monteur komt op woensdag 10 november tussen 08.00 en 13.00 uur. Mocht dit je niet uitkomen, dan kun je in Mijn Ziggo de afspraak wijzigen. Geef je ons een update na het bezoek van de monteur?

Bekijk in context

Kerstin1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De Ziggo monteur heeft alles doorgemeten en ontdekt dat het probleem inderdaad in de kabel tussen de meterkast en de woonkamer zat. Hij heeft het uiteinde in de meterkast vervangen en het uiteinde in de woonkamer beter vast gemaakt. Blijkbaar was het een productiefoutje dat bij 1 in de duizenden kabels voorkomt, gewoon pech mee gehad.

Inmiddels hebben we gelukkig weer ontvangst op alle zenders. Bedankt voor het meedenken! @Rikst 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Meldingen
Aan Uit
Steefb

Level 20
  • 16656Posts
  • 3073Oplossingen
  • 7898Likes

Is dit de eerste plaats waar ziggo binnenkomt? In het algemeen gaat dat met een groene kabel.

1. Vind je hoofdaansluiting

De hoofdaansluiting controleren | Klantenservice | Ziggo

De hoofdaansluiting kan op verschillende plekken zitten. Dit zijn de kenmerken van de hoofdaansluiting bij jou thuis:

Een witte wandcontactdoos met 1 of 2 aansluitingen.
Zit in de meterkast of in de kamer.
Er gaat een groene kabel in de wandcontactdoos.

Kerstin1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik kan geen groene kabel vinden, het is een appartementencomplex. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5504Posts
  • 510Oplossingen
  • 1866Likes

Hoi @Kerstin1

Wat jammer dat je niet alle zenders goed kunt ontvangen. Je geeft aan dat het wel goed werkt als je het direct op de splitter aansluit? Begrijp ik dan goed dat er in de woonkamer nog een wandcontactdoos zit? Welke kabel heb je precies vervangen?

Kerstin1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Rikst Klopt, direct op de splitter werkt het wel. Op de wandcontactdoos in de woonkamer werkt het niet goed. Ik heb van Ziggo een nieuwe coaxkabel tussen de tv en de wandcontactdoos gekregen, maar dat verhielp het probleem niet.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5504Posts
  • 510Oplossingen
  • 1866Likes

Dan gaat er iets mis met die wandcontactdoos, of tussen de hoofdaansluiting en de wandcontactdoos. Wil je je postcode en huisnummer toevoegen in je profiel @Kerstin1

Kerstin1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Rikst zojuist toegevoegd!

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5504Posts
  • 510Oplossingen
  • 1866Likes

Dankjewel! Omdat je nog in de installatiegarantie zit, heb ik een monteur voor je ingepland. De monteur komt op woensdag 10 november tussen 08.00 en 13.00 uur. Mocht dit je niet uitkomen, dan kun je in Mijn Ziggo de afspraak wijzigen. Geef je ons een update na het bezoek van de monteur?

Kerstin1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

@Rikst Prima, bedankt!

Kerstin1
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De Ziggo monteur heeft alles doorgemeten en ontdekt dat het probleem inderdaad in de kabel tussen de meterkast en de woonkamer zat. Hij heeft het uiteinde in de meterkast vervangen en het uiteinde in de woonkamer beter vast gemaakt. Blijkbaar was het een productiefoutje dat bij 1 in de duizenden kabels voorkomt, gewoon pech mee gehad.

Inmiddels hebben we gelukkig weer ontvangst op alle zenders. Bedankt voor het meedenken! @Rikst 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@Kerstin1, Ontzettend fijn dat het probleem is opgelost door de monteur!