Alles van Pathé Thuis beleef je bij Ziggo
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Het komt de laatste tijd steeds vaker voor dat het einde van een programma niet wordt opgenomen. O.a. Shownieuws (SBS 6), 112 Vandaag (RTL 5). Op de Mediabox Next kun je nergens opgeven dat je de opname langer door wilt laten gaan. Het advies van Ziggo is om het volgende programma dan ook op te nemen. Maar dat is toch de omgekeerde wereld? De schijf heb je dan snel vol staan. Waarom wordt het niet aangepast zodat het programma in zijn geheel opgenomen wordt?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Als de programma's zich niet aan hun eigen gids houden, dan wordt het vervelend.
De Next gebruikt geen harde schijf, de opnames staan in de cloud.
Je hebt 400 zuivere programma uren om op te nemen, de 5 minuten vooraf en 15 minuten achteraf worden hier niet bijgeteld.
Begrijpelijk dat je ook het programma erna opneemt, als je het einde niet wil missen. Alles rondom de programmagids is alleen wel complexer dan je hier schetst. Mocht je een fout in de TV gids ontdekken, dan kun je dit in dit topic bijvoorbeeld melden. Aan structurele issues wordt uiteraard door de afdeling Technology gewerkt.
Als de programma's zich niet aan hun eigen gids houden, dan wordt het vervelend.
De Next gebruikt geen harde schijf, de opnames staan in de cloud.
Je hebt 400 zuivere programma uren om op te nemen, de 5 minuten vooraf en 15 minuten achteraf worden hier niet bijgeteld.
Dat snap ik. Maar als er 15 minuten langer opgenomen wordt, dan zou het hele programma te zien zijn. Bij de Horizonbox kon je die tijden zelf opgeven, maar bij de Mediabox Next kun je niets opgeven. Dus Shownieuws en 112 Vandaag zouden dan geregeld meer dan 15 minuten te laat beginnen. Dat lijkt mij sterk.
Hai @degreefjes! Welkom op de Ziggo Community!
Wat naar dat je nu steeds het einde van het programma mist. Dat is zeker niet fijn. Zoals @Bert aangeeft is het inderdaad afhankelijk of de gids klopt met de uitzending. Als deze programma's later starten, dan zal dit niet opgenomen worden 😞 Als het structureel mis gaat bij hetzelfde programma, dan horen we dit graag, maar het kan soms voorkomen dat het niet matcht met de gids. Helaas is er inderdaad geen optie om meer tijd in te stellen,
Hoi Maud,
Jammer dat er geen extra tijd ingesteld kan worden. Ik neem het programma erna nu ook maar op. Dan is het probleem voor mij opgelost.
Ik had verwacht dat met de kennis en kunde van tegenwoordig er wel ergens een signaal door de programmagids o.i.d. naar Ziggo gestuurd kan worden zodat de box precies weet wanneer een programma begint (dus ook als deze later begint). Ik vind het alleen jammer dat niet de oorzaak opgelost wordt en dat we alleen de symptomen bestrijden. Maar het is niet anders.
Begrijpelijk dat je ook het programma erna opneemt, als je het einde niet wil missen. Alles rondom de programmagids is alleen wel complexer dan je hier schetst. Mocht je een fout in de TV gids ontdekken, dan kun je dit in dit topic bijvoorbeeld melden. Aan structurele issues wordt uiteraard door de afdeling Technology gewerkt.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Ziggo en Pathé Thuis slaan de handen ineen om klanten de beste TV-ervaring thuis te bieden. Daarmee breidt Ziggo het huurfilmaanbod uit naar meer dan 5000 films, direct beschikbaar voor Ziggo TV-klant...