1
Vraag
2
Reacties
Rob Kroot

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Einddoos filter TV Radio

Nu de radiosignalen worden afgekoppeld vraag ik mij af of ik de einddoos kan verwijderen van mijn Tratec versterker en de mediabox direct met een f connector op de versterker kan zetten. Het signaal dat hier binnenkomt is niet de sterkste vandaar dat alles wat dempt er wat mij betreft tussenuit kan. Ik neem aan dat Ziggo het bandje 88 tot 108 mhz namelijk nergens meer voor zal gebruiken? Wat is jullie mening/advies?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Het was eigenlijk de bedoeling om het modem naar de eerste etage te verhuizen omdat dit LAN technisch beter uitkomt. Maar als dit technisch gezien niet kan dan zal ik of wireless moeten gaan of gaten voor kabels moeten boren."

 

De FRA 752X is een prima versterker, dat voorop gesteld.

De werking van een modem wordt door Ziggo alleen gegarandeerd binnen een paar meter van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt, verder daar vandaan of achter een versterker, geeft met regelmaat problemen.

 

Het kan wel werken zolang je Docsis 3.0 gebruikt.

In de toekomst met Docsis 3.1 met een hogere upload snelheid zal dit gaan lastiger worden.

 

Een mogelijk idee voor je wifi.

De wifi mesh pods, een prima resultaat met een houten plafond, maar als dat beton is met metaal erin of aluminiumfolie onder parketvloer of laminaat, dan wordt dat ook weer lastiger om met wifi daar doorheen te komen.

De 1e pod dan bekabeld aansluiten werkt hier prima en de 2e pod op 6 meter afstand van de 1e geeft nog 250 Mbit/s download.

Ik heb deze nu een aantal maanden en nog nooit zo'n stabiele wifi ervaren.

Lenen / huren is het handigst: SmartWifi van Ziggo | altijd en overal in huis of op de zaak perfecte wifi

Bekijk in context

7 Reacties 7
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Het is altijd verstandig om zo min mogelijk obstakels in je bekabeling te hebben.

Ik heb nergens einddozen in huis en heb de apparatuur direct aangesloten op de stekker van de coax kabel of, als er meer apparaten staan, een splitter POA-01 B op de stekker met 2 kabels naar de apparatuur.

Ik heb hier ooit op die manier 5 mediaboxen aangesloten gehad.

 

"Ik neem aan dat Ziggo het bandje 88 tot 108 mhz namelijk nergens meer voor zal gebruiken?"

Jazeker wel, voor de verhoging van de upload van de internetsnelheid.

Daarvoor gaat 0 tot 258 Mhz gebruikt worden.

 

Eenvoudig weergegeven:

 

Bert_0-1630157014343.png

 

Rob Kroot
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je antwoord.

 

Oei, ik heb er net een vernieuwde versie van de Tratec versterker tussengezet waarin een actieve retour zit ingebouwd tot 65 mhz. Moet ik dat op termijn dan ook weer veranderen? Die verrotte oude einddozen gaan er iig tussenuit.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Rob Kroot Dat is prima, een actieve retour zit in alle versterkers voor b.v. voor het eigen modem in een Mediabox XL.

 

Je modem zit, als het goed is, aangesloten op een splitter die op de 1e wandcontactdoos zit en heeft de volle ruimte om retour te gaan.

 

Welke versterker heb je precies?

Rob Kroot
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

De Technetics (Tratec) FRA-752X

 

De opvolger van de 752. Vreemd genoeg is de frequentie voor de downstreams in deze versterker wél verhoogd.

 

In de huidige situatie zit het modem op de 0 db uitgang. Met een splitter zou deze dus direkt op de groene kabel moeten.

 

Het was eigenlijk de bedoeling om het modem naar de eerste etage te verhuizen omdat dit LAN technisch beter uitkomt. Maar als dit technisch gezien niet kan dan zal ik of wireless moeten gaan of gaten voor kabels moeten boren.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Het was eigenlijk de bedoeling om het modem naar de eerste etage te verhuizen omdat dit LAN technisch beter uitkomt. Maar als dit technisch gezien niet kan dan zal ik of wireless moeten gaan of gaten voor kabels moeten boren."

 

De FRA 752X is een prima versterker, dat voorop gesteld.

De werking van een modem wordt door Ziggo alleen gegarandeerd binnen een paar meter van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt, verder daar vandaan of achter een versterker, geeft met regelmaat problemen.

 

Het kan wel werken zolang je Docsis 3.0 gebruikt.

In de toekomst met Docsis 3.1 met een hogere upload snelheid zal dit gaan lastiger worden.

 

Een mogelijk idee voor je wifi.

De wifi mesh pods, een prima resultaat met een houten plafond, maar als dat beton is met metaal erin of aluminiumfolie onder parketvloer of laminaat, dan wordt dat ook weer lastiger om met wifi daar doorheen te komen.

De 1e pod dan bekabeld aansluiten werkt hier prima en de 2e pod op 6 meter afstand van de 1e geeft nog 250 Mbit/s download.

Ik heb deze nu een aantal maanden en nog nooit zo'n stabiele wifi ervaren.

Lenen / huren is het handigst: SmartWifi van Ziggo | altijd en overal in huis of op de zaak perfecte wifi

Rob Kroot
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bedankt voor je informatie. Ik ga van de week eens wat experimenteren en kijken wat hier het beste gaat werken.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Is het intussen gelukt @Rob Kroot? 🙂 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic