@anoniemforum 1 collega heeft basis internet en compleet tv, vandaar het mindere pakket, de andere heeft hetzelfde pakket. Beide hebben de nextbox gekregen met een bijbetaling van 19,95 euro zonder dat ze hoger moesten in het pakket. De aansluiting is prima, daar is al een monteur voor geweest toen de 1e XL box hier problemen gaf, de verbinding viel toen steeds weg. Lag aan de box, internet loopt via het modem en niet de XL box en daar heb ik ook geen problemen mee, sterker nog, gewoon echt heel tevreden over, ik heb altijd volle bak snelheid. De 2e XL box gaf na een aantal maanden dezelfde klachten als de 1e box, tevens gaf die ook steeds problemen met zappen en foutmeldingen. De huidige 3e box heeft dus een fan die veel herrie maakt en nu is box 4 dus onderweg. Natuurlijk kan je eens pech hebben met apparatuur, het blijft electronica maar het word een beetje een patroon als je iedere paar maanden een andere krijgt.
@Jamyla dat de Nextbox (normaal gesproken) alleen bij een bepaald pakket hoort is prima, ik begrijp ziggo ook heus wel op dit punt maar net zo goed als ik een verplichting heb naar ziggo toe om netjes de abo kosten te betalen heeft ziggo de verplichting naar mij als klant om deugdelijke apparatuur te leveren. Dat dit een forum is waar klanten andere klanten helpen en die niets kunnen met de pakketten zoals ziggo die aanbiedt dat begrijp ik ook maar ziggo kiest ervoor om op diverse andere sites waar dit soort klachten gedeponeerd worden vrijwel niet te reageren dus vandaar dan maar hier. Als zelfs de klantenservice aan de telefoon verteld dat de XL box eigenlijk verouderd is en ziggo met software updates probeert deze toch nog in gebruik te houden dan is mijn conclusie dat je alleen met het MAX pakket en dus ook MAX betalen blijkbaar recht hebt op courante spullen. Hopelijk doet de nieuwe box het wel goed, anders bellen we gewoon weer en sturen ze maar een monteur of weer een nieuwe Xl box.
"Mocht je dan nog lawaai ervaren, is een monteur aan te raden, of helemaal stoppen met een Mediabox en via Ziggo GO of een CI+ module TV kijken"
Dus als ziggo mij geen deugdelijke spullen kan leveren moet ik het zelf maar anders oplossen, beetje kort door de bocht, bevestigd voor mij alleen maar hoe er met klanten word omgegaan die niet het volle pond uit willen geven omdat ze geen MAX pakket nodig hebben/willen.
Feit is dat de XL box hopeloos veroudert is en verre van probleemloos gezien alle topics die er alleen hier al over zijn, alleen al het stroom verbruik aangegeven op de ziggo site geeft dat al aan. Max 59 Watt voor de Xl box (mijn huidige zit als hij aanstaat trouwens op 30 - 35 Watt) en 9 Watt voor de Nextbox. Dat is niet meer van deze tijd.
Nogmaals, we gaan het beleven. In ieder geval allemaal bedankt voor de reacties. Ik zal nog even laten weten hoe box 4 het doet.