1
Vraag
2
Reageer en help mee
Fredvan

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Eigen Humax mediabox - voeding kapot

Geachte heer/mevrouw,

@Ziggo 

Sinds enige tijd doet de ontvanger van mijn tweede TV het niet meer.
Deze is niet meer aan te zetten (het voedings lampje gaat niet meer aan) ​​​​​ondanks dat er wel stroom is.

Het ziet ernaar uit dat de voeding heeft opgegeven.
Het betreft een Humax irdeta. IR C Fox oorspronkelijk geleverd door Ziggo

Daarvoor een formulier ingevuld bij Ziggo voor kosteloze vervanging.

Echter nog geen bericht gekregen. Wat is hiervoor de normale reactie tijd?

Met vriendelijke groet,

Fred

10 Reacties 10
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

De reactietijd op het contactformulier is normaal 3-5 werkdagen. Dat is mijn ervaring, maar ik ben ook wel eens binnen een uur teruggebeld. Het contact via de telefoon of chat is sneller.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Fredvan 

Flink balen dat de voeding van jouw Humax mediabox kapot is. Ik heb even een kijkje achter de schermen genomen en zie dat je van ons een CI+ module in bruikleen hebt en er daarnaast eigen smartcards actief staat. Dit betekent dat de Humax mediabox jouw eigendom is. De Humax mediabox kan ik daarom niet kosteloos voor je omruilen. 

Ter check! Gaat het om een Humax 5300C? Want in dat geval kan ik je wel kosteloos een nieuwe voeding toesturen. Ik hoor het graag van je. 

Fredvan
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Cecilia,

@Ziggo 

Bij aankoop van onze nieuwe TV hebben ook direct een nieuw module in genomen om optimale communicatie te hebben.

Voor die module met kaart betalen een maandelijkse toeslag.

 

De oude ontvanger stond op de slaapkamer waar dan ook nog analoog kon worden gekeken.

nu heb ik vernomen dat analoog stopt heb ik digitale ontvanger getest en was niet meer in te schakelen.

De voedingskabel is vast (direct) verbonden met ontvanger (geen 5300 type).

 

Wat zijn nu de mogelijkheden om nog met de analoge of hd ready tv te kunnen kijken. TV zonder module voorziening.

Met vriendelijke groet,
Fred

 

 


Niet van toepassing

Gewoon op marktplaats op zoek gaan naar een humax 5300c. 

Eigen kaart erin en klaar.

Klant eigen apparatuur is ook de verantwoording voor de klant. Fabrieks garantie van 2 jaar is al lang voorbij op deze box.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

U kan natuurlijk altijd om een gratis ontvanger vragen. Daarop kan u alleen de ongecodeerde kanalen ontvangen.


Mocht u de Humax IR C Fox wegdoen, haal dan wel de smartcart eruit. Deze kan misschien nog te gebruiken zijn ( de Humax & smartcart moeten in ‘Mijn Ziggo’ staan ).

Als u in voormalig/oud Ziggo gebied woont, dan zou u een tweedehands Humax kunnen kopen en deze i.s.m. de smartcart weer kunnen aansluiten.

Fredvan
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Pasi,

 

Dank je voor de informatie.

Wat versta je onder niet gecodeerde kanalen.

is dat standard zoals npo 1,2,3 en aantal commerciële zenders van RTL en SBS? Of nog meer

En hoe is deze ontvanger te verkrijgen.

MVG

Fred 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes
Fredvan wrote:

Hi Pasi,

 

Dank je voor de informatie.

Wat versta je onder niet gecodeerde kanalen.

is dat standard zoals npo 1,2,3 en aantal commerciële zenders van RTL en SBS? Of nog meer

En hoe is deze ontvanger te verkrijgen.

MVG

Fred 

Klopt NPO 1,2 en 3 in HD de overigen in SD totaal 50+ kanalen.

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

 

Pasi wrote:

U kan natuurlijk altijd om een gratis ontvanger vragen. Daarop kan u alleen de ongecodeerde kanalen ontvangen….


 

Fredvan wrote:

...En hoe is deze ontvanger te verkrijgen…

 

Klikt u eens op de link in mijn logje

Fredvan
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dank je voor de tip.

Fred

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @Fredvan 
Ik zie dat je al enkele goede tips van onze Community toppers hebt gekregen. Altijd fijn als er zo wordt meegedacht. Naast het aanschaffen van een andere Humax via Marktplaats en de digitale ontvanger (voor de omzetting van analoog naar digitaal) kun je ook kiezen voor een Extra Mediabox in bruikleen. Je ontvangt dan van ons een Humax 5300C inclusief smartcard voor € 4,- per maand. Via deze mediabox ontvang je alle zenders conform je abonnement ook. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic