Vraag
Reacties
Oplossing
Johan78
Level 1

Eigen HD recorder of NAS aansluiten op Next Mini mogelijk?

Geachte heer,mevrouw

Ik ben van plan binnenkort over te stappen naar de next mini. Vraag mij af of er ervaringen zijn met een eigen hd recorder, omdat de cloud oplossing maar 1 jaar bewaard.

Dit is voor sommige opnames zoals tv gemist voldoende, maar sommige opnames wil je misschien  na een jaar en 5 dagen of na 2 jaar nog eens afspelen, zoals een kerstfilm of muziekoptredens.

Welke hd recorder of combi nas tv en computerdata zou dan aanbevolen worden? 

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Random
Level 16

@RoWi 

Even een testje gedaan. André Rieu opgenomen zonet op NLD1 en daarna m.b.v. FTP naar een Windows systeem in VLC speelt ie perfect af.

Ik heb dit al in geen jaren meer gedaan maar het werkt nog steeds.

Random_0-1703606880173.png

Random_1-1703606903049.png

Bekijk in context

19 Reacties 19
Steefb
Level 20

Opnemen op externe apparatuur gaat niet met de huidige mediaboxen.

Enige optie is een (oude) dvb recorder, evt. met smartcard (bijv. humax 5200)

Garihd
Level 18

Met een gamecapture card via www.ziggogo.tv is een optie maar vanwege HDCP regels op eigen risico of dit werkt, datzelfde geldt voor opnemen via de Mini dan zou men ook bepaalde omwegen moeten gebruiken om hdcp te omzeilen, wat we niet echt mogen benoemen.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Garihd Iemand die een vraag stelt als ts, heeft niet genoeg technische kennis in huis om hier aan te beginnen.

Laat staan of het überhaupt mogelijk is. 

0 Kudos
Garihd
Level 18

@Steefb  schreef:

@Garihd Iemand die een vraag stelt als ts, heeft niet genoeg technische kennis in huis om hier aan te beginnen.

Laat staan of het überhaupt mogelijk is. 

Ik ga ervan uit dat men tegenwoordig steeds meer kennis heeft, en ik schrijf niet voor niks op eigen risico of het werkt.

Voor dit soort vragen moet men ook niet op de site van een provider zijn. 

Ik weet dat dit bij enkele klanten van diverse providers zeer zeker heeft gewerkt.

0 Kudos
Johan78
Level 1
Topicstarter

Bedankt voor de reacties tot zo ver begrijp dat er buiten de normale wegen gezocht moet worden of dat moet accepteren dat ziggo opnames verwijderd na 1 jaar. Jammer sommige opnames zijn leuk om jaar na jaar weer te zien terwijl ze niet worden uitgezonden in een volgend jaar voor heropname

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Johan78  schreef:

Bedankt voor de reacties tot zo ver begrijp dat er buiten de normale wegen gezocht moet worden of dat moet accepteren dat ziggo opnames verwijderd na 1 jaar. Jammer sommige opnames zijn leuk om jaar na jaar weer te zien terwijl ze niet worden uitgezonden in een volgend jaar voor heropname

U zou een Humax 5200 met een externe schijf kunnen gebruiken en die opnames dan vanaf de externe schijf naar uw desktop/laptop kopiëren. Leest u dit eens ( zo maar een artikel ).

U kan ook software op uw desktop/laptop zetten en dan al Ziggo kijkende een opname maken. Deze opnames kunnen vaak worden opgeslagen in verschillende bestandstypes, waardoor het afspelen op andere apparaten veel eenvoudiger wordt. Terwijl er geen 'ingewikkelde' kopieer acties zoals bij de Humax nodig zijn, want alle opnames staan direct op uw desktop/laptop.

Het nadeel hiervan is, dat Ziggo de resolutie op desktops/laptops ( via ZiggoGo.Tv ) bewust laag houdt, namelijk op 720. Gaat het u om de inhoud en niet om de beeldkwaliteit, dan is die 720 natuurlijk geen beperking.

Overigens : Helaas 😉 wordt er ieder jaar genoeg uitgezonden, wat al eerder op tv is geweest. Maar of we daar ( ieder jaar ) weer blij van worden, dat is de vraag. Vaak betreft het goedkope zender vulling van hele oude A-films of wat modernere B-films.

0 Kudos
Garihd
Level 18

Muziek optredens is iets anders maar de meeste "Kerst" films komen bijna elk jaar wel terug soms tot vervelens toe.

Maar inderdaad we moeten ons erbij neerleggen of creatief zijn. Dit ligt niet alleen aan Ziggo maar aan de eigenaren van de content. 

Random
Level 16

@Johan78 

Ik heb een Humax 5200c met HDD en smartcard.

Welk programma zou je graag opgenomen hebben?

RoWi
Level 20

Andere vraag @Johan78 hoe kijkt u nu? U hoeft natuurlijk helemaal niet over te stappen naar een Next Mini en Cloudopname beschikbaar vanaf TV Compleet.

Behalve klanten met een eigen Humax kan er al een jaar of twee of iets langer alleen nog van Cloudopname gebruik worden gemaakt.

@Random je kan wel een opname ergens van maken echter de topic starter kan dat niet afspelen. Of begreep ik het verkeerd en was dat geen aanbod om iets op te nemen voor de topic starter.

0 Kudos
Random
Level 16

@RoWi 

Tot nu toe kon ik alle opnames met VLC afspelen in Windows en Ubuntu.

Ik kan de bestanden downloaden via FTP van de Humax of in mijn netwerk streamen met DLNA in Windows Media Player, beiden werken.

RoWi
Level 20

Ach ja dat was ik alweer vergeten. Je bent niet gebonden aan de harde schijf van de Humax. Ik heb met mijn 5300C nooit opnames gemaakt althans 1 keer als test. 

Random
Level 16

@RoWi 

Even een testje gedaan. André Rieu opgenomen zonet op NLD1 en daarna m.b.v. FTP naar een Windows systeem in VLC speelt ie perfect af.

Ik heb dit al in geen jaren meer gedaan maar het werkt nog steeds.

Random_0-1703606880173.png

Random_1-1703606903049.png

youriy
Level 17

Wat voor mediabox gebruik je nu dan?

0 Kudos
CobusR
Level 11

Dat opnemen pakket is gewoon van de zotte vindt ik, daar je al betaald heb voor het beeld wat je kijkt het is niks anders dan een verdienmodel dat is erg jammer, en dan heb je betaald dan is het maar 1 jaar geldig ? te gek voor woorden maar dat is mijn mening (en Ziggo is inderdaad niet de enige wie deze praktijken gebruikt)

0 Kudos
CobusR
Level 11

koop een goedkope DVB-C box met HDD en je kunt in ieder geval de gewone kabel zenders opnemen zo veel en vaak je zelf wil en jaaaren bewaren.

0 Kudos
Garihd
Level 18

@CobusR je weet toch dat dit geen besluit van de distributeurs is, maar van de content eigenaren.

Het enige probleem wat ziggo en andere  providers hebben als de digitale kopies in de cloud langer bewaard mogen blijven is de capaciteit. Terzijde Ziggo heeft niet eens een opnemen pakket althans niet los verkrijgbaar zoals bij de overige providers.

We zijn wel verwend sinds de videorecorder. Ooit als je iets niet had gezien had je pech.

0 Kudos
CobusR
Level 11

Dit is gewoon een verdien model je koopt het recht om te kijken en op te nemen je betaald immers ook al copy heffing als je een hdd koopt en of apparaat om op te nemen.

0 Kudos
Garihd
Level 18

@CobusR  schreef:

Dit is gewoon een verdien model je koopt het recht om te kijken en op te nemen je betaald immers ook al copy heffing als je een hdd koopt en of apparaat om op te nemen.

Deels ben ik het daar wel mee eens echter het is een verdien model van de content leveranciers dus Talpa, DPG media en noem maar op. De providers zullen hier niet gek veel aan overhouden.

0 Kudos
CobusR
Level 11

Het probleem is gewoon dat de mensen alles slikken en dat is ook al met de CI (+) en dan de plus dat is hetzelfde geneuzel de mensen denken dat is beter maar juist de mensen zelf worden steeds meer afgeknepen qwa mogelijkheden terwijl het heel eenvoudig is op te lossen namelijk gewoon niet eraan meedoen! als het gros het niet doet zullen zowel de providers als de content leverancier(s) heel snel overgaan op hetgeen de mensen wel willen maar dat is al met zoveel dingen zo. Maar wel jammer.

0 Kudos