1
Vraag
2
Reageer en help mee
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Eerste ervaringen Viaplay

Vorige maand heb ik gebruik gemaakt van de aanbieding van Viaplay voor een abonnement t.b.v. 99 euro over de eerste 12 maanden. De reden voor mijn keuze was dat Ziggo de app niet heeft toegevoegd aan de apps op de Mediabox XL, alsmede dat ik naast de F1 ook geïnteresseerd ben ik het aanbod van films en series.

 

Op 1 maart moest ik wel even gebruik maken van de zoekfunctie om de Viaplay app te vinden. Vervolgens deze geïnstalleerd en met de reeds een paar weken eerder beschikbaar gekomen accountgegevens ingelogd.

 

Inmiddels twee afleveringen bekeken van de serie The Following en als proef vanmorgen stukjes teruggekeken van UK Open Darts.

 

Menu:

Over het menu ben ik zeer tevreden. Heel overzichtelijk, wat bij andere streamingdiensten zoals Prime Video m.i. flink te wensen overlaat, c.q. voor verbetering vatbaar is. Zappen gaat heel snel.

Verder Kijken Naar is functioneel om een serie die je volgt (of een film die je nog niet volledig hebt bekeken) te vervolgen. Minder functioneel vind ik Anderen Kijken Naar, want ik begrijp niet wat hiervan het nut is.

 

Beeldkwaliteit:

The Following en het darts biedt een beeldkwaliteit die ik heel acceptabel vind. Helaas geen UHD.

 

Ondertiteling:

Dit vind ik een heikel punt. In de eerste plaats vind ik de letters iets te klein, maar ergerlijker is het zwarte kader waarbinnen de ondertitels in beeld komen. In de app valt dit niet bij te stellen. Helaas is de functie ondertitels bij instellingen op mijn smart tv niet geactiveerd.

 

Terugkijken:

Ik heb vanmorgen deels 2 uitzendingen van gisteren UK Open Darts teruggekeken.

Wat mij opvalt is dat de uitzending niet direct start, er wordt 2 minuten afgeteld. Dat vind ik uiterst merkwaardig en ik zal binnenkort hierover een vraag stellen aan Support Viaplay.

 

Al met al zijn mijn ervaringen met Viaplay redelijk positief.

Ik lees hier en daar kritiek over het aanbod, maar daar ben ik het niet mee eens. Kwestie van persoonlijke smaak natuurlijk.

 

35 Reacties 35
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De genoemde 2 minuten bij het terugkijken van Darts is niks, vergeleken met de 5 minuten voorafgaand aan het terugkijken van de F1 tests.

En wat nu is opgelost ik had eerder bij de live en teruggekeken sport uitzendingen geen audio, dat zat in de taalkeuze vreemd genoeg moest dat voor mijn Firestick op Norsk staan.

 

Mijn keuze betreffende Viaplay is al gemaakt, dit is geen blijver bij ons thuis.

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Ik heb een klacht via de mail bij Viaplay gedeponeerd.
Het is zowel op mijn Firestick 4K als op de MI Box S problematisch om een live stream zonder schokken te ervaren.
Op beide devices zitten er hickups in de F1 livestream.
Het maakt niet uit of ik beide bekabeld of via WiFi heb verbonden (Mi Box via USB lan adapter, Firestik via de otg)
De beschikbare content is wel vloeiend, dus het ligt aan de aangeboden livestream, die ik onacceptabel vindt
Het is net geen 1080P, en dat met de upscaling van de LG Oled actief.
Ik begin maar niet over het slaapverwekkend commentaar, dat is een ander issue 😉

MarcB1970

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Vandaag viaplay toegevoegd. ik moet zeggen dat ik teleurgesteld ben. beeld is met momenten wazig, stotterend, stilstaand, bufferend en soms een zwart beeld van een seconde erdoor. heel teleurstellend. als f1pro Nederlands commentaar heeft ga ik over.

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

Ik heb toch wel iets positiefs te melden nl. dat het beeld via het lineaire kanaal 200, wel goed is.
geen stotteren oid, dus ik hoop dat Ziggo dit "tijdelijke" kanaal gewoon permanent maakt, zeker als je alleen via een Next evt. de app kan opstarten, (hopen dat dit wel een vloeiend beeld geeft).
de mensen met een CI+, vissen anders straks naast het net mbt live F1 beelden.
De apps voor android, smarttvm firestick ed, hebben allemaal moeite met een live stream en dat komt wellicht omdat viaplay de livestream content niet goed aanbiedt.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Voor mijn is Formule 1 een leuke bijkomstigheid, maar verder had ik gehoopt op wat meer Scandinavische content. Maar zelfs van de Millennium-trilogie hebben ze de Amerikaanse pulp-versie erop staan; “The Girl with the Dragon Tattoo” en niet de Zweedse versie.

Ik kijk het nog even aan.

MarcB1970

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb kanaal 200 ook even getest, ik was hier niet van op de hoogte, en ik moet zeggen dat me dit beter bevalt. Het streamen valt me echt tegen. Goede zet als Ziggo dit kanaal open houdt!!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Op kanaal 200 is nu ook de testdagen te bekijken.

Novitafour

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik zie die instellingen helemaal niet. Niet op de iPhone maar ook niet op de MacBook. Serie die ik nu afspeel heeft helemaal geen ondertiteling. 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Novitafour misschien heb ik eroverheen gelezen, maar welke serie op Viaplay heeft geen ondertiteling?

Zeeburgia
Topicstarter
Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Serie 'The Following', eerste seizoen, aflevering 13 mist ondertitels. Heel teleurstellend wanneer je deze serie aan het bingewatchen bent.

Skatecrazy

Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Hoe is het beeld van Viaplay tijdens de Formule1? Hapert het beeld tijdens de F1-race? 

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@Skatecrazy volgens mijn ervaring is de beeldkwaliteit hetzelfde als toen het door Ziggo werd gedaan.

Persoonlijk had ik wel meer verwacht van de overige content. Als dat niet verder uitgebouwd wordt dan vind ik het bedrag voor alleen Formule 1 te hoog.

charleyr

Level 10
  • 444Posts
  • 28Oplossingen
  • 211Likes

De beeldkwaliteit is acceptabel., als je als referentie de uitzendingen van Ziggo Sport van afgelopen jaar in je geheugen hebt staan. Geen 4K, maar goed beeld op mijn LG C1 oled,.
Er zijn ook meer camara standpunten te zien, dus in die zin is Viaplay wel een verbetering.
Commentaar is wellicht wennen of het went niet 😉
De weergave via de App op de Next box is vrijwel identiek als op het extra kanaal.
Helaas vind ik de prijs een showstopper en ga wellicht na 4 maanden over naar F1TV, of Viaplay moet iets aan de abonnement hoogte willen doen!

 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@charleyr schreef: “Commentaar is wellicht wennen of het went niet...

Het commentaar van Robert Doornbos met elke keer z’n ge-sjakka in z’n commentaar daar werd ik ook niet echt blij van. Er is nu vaak een soort Tel Sell-verkoper achter de microfoon, maar ja ik hoef ook niet overal aan te wennen.

Skatecrazy

Level 4
  • 24Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Omdat meeste Viaplay-gebruikers nog niet tevreden met Viaplay zijn, wacht ik nog af. Ik denk dat ik voorlopig op internet ergens zit kijken 😞

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Skatecrazy Als de meeste Viaplay gebruikers niet tevreden zijn, zou je hier in ieder geval minstens honderden gebruikers moeten zien met reacties, van de paar honderd duizend gebruikers die via Ziggo het abonnement hebben.

Ik zie enkele tientallen gebruikers hier die niet tevreden zijn met de Viaplay app.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic