1
Vraag
2
Reageer en help mee
EgbertH

Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Een revolutie bij Ziggo - ik kan terugspoelen.

Kan het bijna niet geloven. Zet vanochtend mijn TV aan, midden in een willekeurig programma, en blijk nu met backward toets willekeurig te kunnen terugscrollen, ook voorbij het moment dat ik de TV aanzet. Het kijken wordt steeds plezieriger .....

22 Reacties 22
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Om welke kanalen gaat dit als ik vragen mag waar je kan terug spoelen.

Sommige kanalen zoals NPO en Ziggo en dacht RTL die kunnen worden terug gespoeld in replay TV en Live TV kan soms ook worden terug gespoeld, welke kanalen die toestemming hebben weet ik niet uit me hoofd. Daarvoor heb ik even info gevraagd bij een Moderator. (via dit topic)

 

Opname's van kanalen kan altijd worden terug gespoeld en vooruit, hier is niks in veranderd.

 

EgbertH
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Ben vooral een kijker naar NPO1 en NPO2. De ervaring die had is toch (helaas) niet helemaal herhaalbaar. De ervaring was dat ik 's ochtends de TV aanzette, bij Goedemorgen Nederland of een later programma. Toen ik midden in een item terecht kwam, bleek ik terug te kunnen scrollen naar het begin van het item .....

EgbertH
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

PS. Het is wel het gedrag dat ik verwacht nu live TV verdwijnt , als eerste bij de Next Mini .....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Live TV verdwijnt niet, de Next mini is niet anders dan een Next of een Mediabox XL.

Het enige verschil is dat de Next mini ook live TV via internet binnenkrijgt.

EgbertH
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Laat ik het anders zeggen:  een betere integratie tussen internet en internet.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Dan zou je direct live in replay terecht moeten komen in de programma's die als replay bekeken mogen worden.

Dat lijkt me technisch niet onmogelijk en wel handig.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@EgbertH  schreef:

PS. Het is wel het gedrag dat ik verwacht nu live TV verdwijnt , als eerste bij de Next Mini .....


U bedoeld de standaard vertraging die tv via internet heeft ten opzichte van DVB-C en DVB-T2 heeft. 

 

Een lopend programma naar een willekeurig punt terug spoelen durf ik wat de Mini betreft niks over te schrijven. In de Ziggo Go app was dat op nagenoeg elk kanaal mogelijk als ik mij dit goed herinner.

 

Kunt u omschrijven waarom u dit bij de Mini verwacht?

EgbertH
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 1Oplossingen
  • 12Likes

Lijkt me prettig als het hele onderscheid tussen live en replay verdwijnt. Scheelt een hoop gedoe ....

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Hooguit enkele minuten terug veel meer niet.

Met het pauzeren van de Mini ga je deels al naar Replay hoewel ik er vanuit ga dat de Mini ook een soort buffer heeft.

 

Vanuit live naar het begin van het lopende programma kan natuurlijk wel maar of dat met de Mini via de backward toets werkt weet ik niet. Ik ga er voorzichtig vanuit dat de situatie in het start bericht puur toeval was.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@EgbertH  schreef:

Ben vooral een kijker naar NPO1 en NPO2. De ervaring die had is toch (helaas) niet helemaal herhaalbaar. De ervaring was dat ik 's ochtends de TV aanzette, bij Goedemorgen Nederland of een later programma. Toen ik midden in een item terecht kwam, bleek ik terug te kunnen scrollen naar het begin van het item .....


Nog niet alle programma's kunnen terug gespoeld worden op Live TV of replay, dat heeft met rechten en de omroep te maken, maar wie weet in de toekomst, Ziggo ontwikkelt door en krijgen vanzelf de melding er van.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@Dave! Ik heb nog geen 1 programma gevonden wat je terug kunt spoelen, als je live op een zender gaat kijken via zappen.

Jij wel?

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Nee is had alleen Replay moeten zijn, sorry was ook even privé aan de Phone met onze chef 😉 maar idd nog geen Live onderdeel gevonden, helemaal gelijk @Bert  😉 kan niet aanpassen zit over me uur heen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Dave!  En @Bert helemaal niet of hooguit een minuut?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

@RoWi. Helemaal niet, want je komt op live wat via DVB-C komt en je komt niet in de cloud.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert ik bedoel de Mini deze heeft helemaal geen DVB-C. Dat werkt dan net iets anders daarvan verwacht ik toch een terugspoel optie al is het minimaal. De 'gewone' Next is een ander verhaal inderdaad. Zet je de 'gewone' Next op pauze ga je wezenlijk naar de cloud( Replay), of de Next moet een Timeshift optie hebben in de vorm van een geheugen buffer.

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

@RoWi.  schreef:

Zet je de 'gewone' Next op pauze ga je wezenlijk naar de cloud( Replay), of de Next moet een Timeshift optie hebben in de vorm van een geheugen buffer.


De gewone next heeft een geheugen buffer van een paar minuten.

 

Staat de box langer op pauze ga je naar cloud opname.

Er is dan ook verschil in melingen als je met vooruitspoelen weer live gaat kijken, bij kort pauzeren is het alleen de mededeling, bij lang pauzeren de vraag of je naar live wil.

 

 

 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

@Dave!  schreef:

Nee is had alleen Replay moeten zijn, sorry was ook even privé aan de Phone met onze chef 😉 maar idd nog geen Live onderdeel gevonden, helemaal gelijk @Bert  😉 kan niet aanpassen zit over me uur heen.


@RoWi.  als je bovenste reactie had gelezen, had je Bert ook niet hoeven taggen, ik kom me topic niet aanpassen want ik zat net na een uur en ik had even telefoon wat dringend was.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Beste @Dave! Ik heb uiteraard  jouw reactie gelezen en ook de aanvulling, dat gaf nog geen antwoord op mijn vraag. En ik begrijp dat jullie beiden vanuit de ervaring met de Next reageren Bert sowieso, ik bedoel de Mini dat heeft met de reactie van de vraagsteller te maken, die dit terugspoel gedrag verwacht en eerlijk gezegd verwacht ik dat ook van de Mini.

 

Dat dit met de normale Next niet kan is deels logisch aan de andere kant met een Hybride box die tussen dvb en IP moet kunnen schakelen zou je ook anders mogen verwachten.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Op die manier, misverstandje, sorry zit Catastrofe te kijken 😂 maar dan is ie duidelijk. 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic