1
Vraag
2
Reageer en help mee
Fiki

Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Een radiozender kiezen is heel lastig bij Ziggo

Op de website vind je een zenderoverzicht. Alle zenders hebben een nummer. Radiozenders vanaf 800.

Wil je een televisiezender kiezen, dan kan dat blindelings, door het nummer in te toetsen. Je hoort dan het geluid van de televisie. Je moet de televisie natuurlijk aanzetten om het programma te kunnen zien.

 

Met de radio is dat anders. Waar het nummer voor dient, is me een raadsel. Toets je het nummer in, dan hoor je niks. Zet je dan de televisie aan, dan zie je instructies wat je moet doen om een radiozender te ontvangen. Jaja, je hebt er de televisie voor nodig! Als je de zender gevonden hebt, kun je de televisie weer uitzetten.


In het boekje is die instructie niet te vinden, wel op de website, op https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/alles-over-radio/digitale-radio#/met-je-stereo-e...
Daar staat ook nog de leugen dat het "heel makkelijk" is. Je moet maar durven!

 

Er zijn negen radiozenders die "Lokale omroep" heten. Je moet ze aanzetten en wachten tot er wordt gezegd "U luistert naar..." Kun je niet meer vertellen?

2 Reacties 2
Fiki
Topicstarter
Level 4
  • 41Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes

Hé, ik heb iets nieuws ontdekt. Je kunt een zender kiezen door op de microfoon te drukken en de naam van de zender uit te spreken. En het werkt echt! Althans, met radiozenders. Dan is het "heel makkelijk" dus geen leugen meer.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Je kunt de TV ook uitlaten en de stembesturing gebruiken.

Zeg radio omroep Brabant of Radio 1 of Sky radio en de Next gaat er naar toe.

Stembesturing met de Voice Afstandsbediening | Klantenservice | Ziggo

 

Ik hoop dat Ziggo wel beslist om de 800+ kanalen op de Next beschikbaar te maken, dat zou nog een stuk handiger zijn bij een aantal radio kanalen die niet met de stembesturing te vinden zijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic