Tv kijker Anne

Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Een lopend programma vanaf begin starten

Wij hebben sinds kort een Ziggo abonnement met CI-module. Op onze LG televisie zie ik niet de mogelijkheid om een live programma te pauzeren (om een kopje thee te zetten bijv.) of vanaf het begin te starten. We hebben geen aparte afstandsbediening van Ziggo gekregen. 
Ziggo klantenservice kan me niet helpen (willen wel een monteur tegen betaling sturen) en verwijst me naar deze community. Kijk uit naar reacties. 

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19170Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7273Likes

@Tv kijker Anne De Mediabox is inmiddels geleverd en ook de korting van 6 maanden voor € 29,95 is er opnieuw ingezet. Kun je laten weten of er verder nog iets is waarmee we jou kunnen helpen?

Bekijk in context

Tv kijker Anne
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Met de mediabox is mijn vraag opgelost.

Bekijk in context

52 Reacties 52
Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Het hangt ook sterk van de Tv af of dat kan. Een CI module heeft zo zijn voordelen, waarvan er één is dat je met alleen de afstandsbediening van de Tv toe kan, maar er kleven ook zeker nadelen aan het gebruik ervan. Je zal dus in de handleiding van de Tv moeten kijken wat mogelijk is, maar vaak is een losse decoder/ontvanger/mediabox, of hoe je het maar noemen wil toch een voordeel. Je kan dan bijvoorbeeld ook opnemen en tegenwoordig kun je ook dan doorgaans met één afstandsbediening toe. 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Dat zou ook een ''feature'' van je tv moeten zijn, met een externe harddisk is het vaak wel mogelijk .

Het zit niet in de mogelijkheden van een ci-module, een ci-module is voornamelijk voor decoderen van signalen.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dank voor de aanvulling @Steefb !

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Tv kijker Anne Welkom op de Ziggo Community!

Even lekker genieten van een kopje thee tijdens het tv kijken, wie wil dat nou niet!?:) Het is dan inderdaad wel handig dat de tv even op pauze kan.

Ik zie dat @Willem-A1 & @Steefb jouw vraag beantwoord hebben.
Kun je hier iets mee? 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Tv kijker Anne 

 

Nog even ter aanvulling:

 

In voormalig Ziggo gebied  ( oud Casema, Multikabel , Essent ) heb je met een CI + module wel de mogelijkheid om interactief TV te kijken doormiddel van de rode knop op de AB van de TV. 

 

Niet zo uitgebreid als met een Media box Xl of een Media-box NEXT .

 

Woon je in een voormalig UPC gebied dan geeft de ci + module NIET de mogelijkheid om interactief te kunnen kijken.

 

https://www.ziggo.nl/televisie/mediaboxen/ci-plus

 

Ronihd_0-1632398701794.png

Ik wilde even zoeken of dit nog steeds zo is waar ik wel van uit ga , maar kan het onderscheid welk gebied wel of niet ,  niet op de Ziggo site vinden......of ik kijk niet goed ? 

Tv kijker Anne
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Heel verhelderende antwoorden maar geen oplossing. 

Tv kijker Anne
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Dank voor je bericht. Uitzending terugkijken lukt wel met de rode knop op de afstandsbediening, maar een programma pauzeren nog steeds niet. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Tv kijker Anne  schreef:

Dank voor je bericht. Uitzending terugkijken lukt wel met de rode knop op de afstandsbediening, maar een programma pauzeren nog steeds niet. 


Dan denk ik dat je voormalig Ziggo gebied woont , heb ik zelf ook in gewoond kan me alleen niet meer herinneren of de pauze knop daar werkte ......

Tv kijker Anne
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Ik lees zojuist dat je alleen met een interactieve CI-module een programma kunt pauzeren. Met een digitale CI-module kan dat niet. 
ik kan op mijn ziggo niet zien wat voor kaart we hebben. Da’s niet handig.
  

Met de Interactieve Televisie CI module kunt u in HD digitaal tv kijken zonder dat u een extra tv ontvanger nodig heeft. Daarnaast kunt u gebruik maken van de interactieve tv diensten van Ziggo zoals terugspoelen, pauzeren tv gemist etc.

U kunt ook kiezen voor de Digitale CI module. In dat geval kunt u alleen digitaal tv kijken maar beschikt u niet over de interactieve diensten van Ziggo.

Tv kijker Anne
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

 

Ik lees zojuist dat je alleen met een interactieve CI-module een programma kunt pauzeren. Met een digitale CI-module kan dat niet. 
ik kan op mijn ziggo niet zien wat voor kaart we hebben. Da’s niet handig.
  

Met de Interactieve Televisie CI modulekunt u in HD digitaal tv kijken zonder dat u een extra tv ontvanger nodig heeft. Daarnaast kunt u gebruik maken van de interactieve tv diensten van Ziggo zoals terugspoelen, pauzeren tv gemist etc.

U kunt ook kiezen voor de Digitale CI module. In dat geval kunt u alleen digitaal tv kijken maar beschikt u niet over de interactieve diensten van Ziggo.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Ik laat het reageren verder even aan @Ronihd over, maar ik vind de benamingen van de CI modules wel wat ongelukkig gekozen. Die zijn altijd digitaal. Maar in oud UPC gebied kun je geen/nooit gebruik maken van Interactieve Tv. Je kan zo zien of je in dat gebied woont, want dan beschik je over een NAgravision smartcard. Woon je in oud Ziggo gebied heb je een IRdeto smartcard en kun je wel gebruik maken van Interactieve Tv. Maar ik wist niet dat je kan kiezen tussen een Interactieve CI module, of een Digitale CI module. Hoe zit dat in elkaar @Jiri ? Of er een pauzemogelijkheid is met alleen een CI module weet ik niet, maar volgens mij is dat niet het geval en moet een Tv daar ook geschikt voor zijn. Dom dat ik dat niet precies weet, maar er veranderd zoveel in korte tijd qua techniek van Tv toestellen. Misschien kan @Ronihd , @Jiri daar ook een antwoord op geven? Ik zie echter dat @Ronihd twijfelde en dat @Steefb daarover al wat had gepost. 

Is er iemand met een CI module, die er gebruik van maakt? 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Om een lopend programma vanaf het begin te starten heb je een mediabox nodig.

Of pauzeren kan hangt van de mogelijkheden van de tv af.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@youriy bedankt. Moet er dan wel een harde schijf worden gebruikt? 

Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

In oud ziggo gebied kun je van de interactieve tv diensten van Ziggo gebruik maken, en daarin kun je pauzeren etc. De gewone live tv heeft deze mogelijkheid niet, ook opnemen is niet mogelijk.

Ook is het TV gemist gedeelte beperkt en zeker bij de commerciële zenders incompleet.

In fUPC gaat dit al helemaal niet.

 

De site die je aanhaalt is geen ziggo site en geeft geen volledig  juiste info en is nogal verouderd.

 

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Steefb 

dank! Ik had niet op de link in de tekst geklikt. Had ik achteraf wel moeten doen. Je reactie brengt veel duidelijkheid. Had er ook nooit van gehoord, of iets over gelezen dat je kan kiezen tussen die 2 verschillende modules, waarvan ik de benaming dus al wat vreemd vond aandoen. Die keuze is er natuurlijk ook helemaal niet. Woon je in fUPC gebied krijg je gewoonweg een andere module en smartcard dan in fZiggo gebied. En daar ligt ook het verschil van de mogelijkheden. 

Ik denk dus dat je je antwoord nu wel hebt @Tv kijker Anne Als je meer wilt dan dit, is het beter te kiezen voor een mediabox. 

Tv kijker Anne
Topicstarter
Level 3
  • 20Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

dat is ons niet verteld. Bij T mobile hadden we een extra afstandsbediening en konden we pauzeren en vanaf begin van het programma starten. Bij Ziggo volstond 1 afstandsbediening volgens de Ziggo monteur.  Hadden ze erbij moeten zeggen @Jiri  dat met onze tv afstandsbediening een programma niet gepauzeerd kan worden of gestart kan worden vanaf het begin. Wat een gedoe, hoe konden wij weten dat je een mediabox nodig hebt om een programma te pauzeren. 
@Jiri   Is een afstandsbediening van Ziggo een oplossing? 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 151Oplossingen
  • 709Likes

Te laat om te editen.:ik bedoelde om te pauzeren zonder mediabox hangt af van de mogelijkheden van de tv, er moet dan inderdaad iig van een opslagmedium gebruik gemaakt worden.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Tv kijker Anne bij T mobile zal je een mediabox hebben gebruikt geen CI module.

Een afstandsbediening van Ziggo is geen oplossing, wat de interactieve CI module betreft, ik heb nog een 1.2 module die is niet interactief, de 1.3 versie is hier wel geschikt voor echter zal je ook hiermee live TV niet kunnen pauzeren zover ik weet.

 

Je hebt de Mediabox XL nodig die bij TV Start hoort dan kan je ook tot 2 dagen terugkijken via Replay vanuit de gids en kijken vanaf het begin.

Of zoals al geschreven een externe harddisk aan de TV koppelen een usb stick zal net niet genoeg zijn.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Tv kijker Anne 

als je een extra afstandsbediening had, had je dus ook een ontvanger/mediabox of hoe je het maar noemen wilt. Je krijgt nooit een extra afstandsbediening voor de Tv. Je moet dan dus anders hebben gewerkt dan met een module en die kans is eigenlijk 100% als je het over een extra afstandsbediening hebt. 

Je kan bij Ziggo inderdaad met één afstandsbediening toe, die van je Tv, maar dan maak je gebruik je gebruik van een CI module wat wezenlijk anders is. En dan zijn de mogelijkheden wel beperkt en niet gelijk aan wat je eerder had. 

Een andere afstandsbediening gaat daar natuurlijk geen verandering in brengen. Je Tv kan het gewoon niet, of alleen met omwegen, en daar is echt wel rekening mee gehouden door de Tv fabrikant. Kort gezegd: de afstandsbediening is geschikt voor alle opties die je/een Tv biedt. Een afstandsbediening van Ziggo veranderd niets aan de functies van je Tv en is ook minder uitgebreid dan die je nu bij je Tv hebt. 

Kortom: als ik zie dat je bij T-Mobile een extra afstandsbediening had, maakte je daar gebruik van een mediabox. Deze moet je ook nu dus weer in bezit krijgen. Ik zal @Jiri vragen of hij dat voor je wil regelen in samenspraak met jou. 

Uitgelicht topic