Ik had een Mediabox XL en een extra Mediabox XL. Met deze laatste kan je geen Netflix ontvangen, en wanneer je Netflix kijkt via een app op je Smart TV loopt de Extra box zo warm, dat hij kapot gaat. Ik ben nu aan mijn derde toe, maar gebruik geen Netflix meer via de Smart TV.
sinds deze week heb ik een Next èn een CI+ module. De installatie van de Next werkte perfect, de ontvangst is uitstekend en de beeldscherpte zo mogelijk nog beter.
De CI+ module werkt niet op mijn tweede TV, Ziggo ondersteunt dit toestel niet.
De mediabox XL werkt (nog) wel op mijn tweede TV, maar die moet ik eigenlijk terug sturen, en binnen twee weken zal hij het niet meer doen.
Mijn vraag: zolang er geen tweede Next mogelijk is, wil ik, omdat de CI+ module niet compatibel is, graag mijn Mediabox XL behouden en actief houden. Hoe krijg ik dat geregeld?
Hans V.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @Hans.V
Welkom op de Community! Fijn dat je zo tevreden bent over de Next. Ik snap dat je ook graag op een tweede TV digitaal zou kijken. Jammer dat dat met de CI+ module niet lukt. De Mediabox XL wordt automatisch gedeactiveerd nu je een Next hebt. Het is geen optie om deze te behouden, een Next en een Mediabox XL kunnen niet worden afgenomen in 1 abonnement. Is het een optie om eerst rechtstreeks via de kabel te kijken op de extra TV? In dit stappenplan lees je hoe je dit instelt. Als dit niet lukt op je TV kun je een gratis digitale ontvanger bestellen. Je hebt dan uiteraard minder zenders maar, wellicht is dit een tussenoplossing voor je?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @Hans.V
Welkom op de Community! Fijn dat je zo tevreden bent over de Next. Ik snap dat je ook graag op een tweede TV digitaal zou kijken. Jammer dat dat met de CI+ module niet lukt. De Mediabox XL wordt automatisch gedeactiveerd nu je een Next hebt. Het is geen optie om deze te behouden, een Next en een Mediabox XL kunnen niet worden afgenomen in 1 abonnement. Is het een optie om eerst rechtstreeks via de kabel te kijken op de extra TV? In dit stappenplan lees je hoe je dit instelt. Als dit niet lukt op je TV kun je een gratis digitale ontvanger bestellen. Je hebt dan uiteraard minder zenders maar, wellicht is dit een tussenoplossing voor je?
Beste mensen,
Ik heb dit vraagstuk ook bij Ziggo voorgelegd. Zij geven inderdaad aan dat de Next niet in éen abonnement gaat met de Horozon. Als oplossing hebben zij een Humax voorgesteld, maar die kost €4,- per maand. Jullie spreken van een gratis! digitale ontvanger. Hoe heet die ontvanger en hoe kan ik die omruilen met de bestelde Humax?
Bij een abo hoort een ontvanger in gratis bruikleen. Dat is je Next.
Je kunt een standaard Mediabox (Humax) of CI+ Module bijhuren voor de andere TV die was aangesloten op de MBXL Extra.
Er is wel 1 gratis ontvanger van Ziggo voor een TV die geen DVB-C Tuner heeft. Dit uitsluitend na opheffing van het Analoge TV signaal in je regio. Daarmee ontvang je alleen de vrije zenders op de kabel. Zoals dat ook kan op een TV met DVB-C Tuner, maar zonder CI+ Module met Smartcard.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/humax-5500c
Vrije zenders = Kabel-TV:
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht/kabel-tv
Hans.V wrote:
Beste mensen,
Ik heb dit vraagstuk ook bij Ziggo voorgelegd. Zij geven inderdaad aan dat de Next niet in éen abonnement gaat met de Horozon. Als oplossing hebben zij een Humax voorgesteld, maar die kost €4,- per maand. Jullie spreken van een gratis! digitale ontvanger. Hoe heet die ontvanger en hoe kan ik die omruilen met de bestelde Humax?
Die ontvanger is de Humax 5500c. Heb je genoeg aan alleen de vrije zenders, kun je daar dus goed mee uit de voeten. Is ook klein, maar heeft verder geen opties, zoals opnemen, on demand etc.
Heb je zo de informatie die je zocht, @Hans.V ? En weet je wat je het liefste wilt, nu? 🙂
Dank jullie wel.
Ik ben hiermee echt geholpen, heb de XL- boxen en de CI+ module terug gestuurd, ga de Mediabox Humax aan de deur weigeren, en heb de Humax 5500c besteld.
Ik had donderdag ook een adviseur van KPN over de vloer, maar dat gaat t dus niet worden.
Nogmaals bedankt.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.