s--mulder
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Edifier S3000 koppelen met Next

Ik heb een Mediabox Next aangesloten op een Philips tv. Voor het geluid heb ik mijn Edifier S3000 boxen aangesloten via een optische kabel echter moet ik het volume regelen met de Edifier afstandsbediening.

In de Next heb ik de afstandsbediening al proberen te koppelen echter krijg ik de Edifier niet gekoppeld.

Edifier via de Philips tv aansluiten is ook geen mogelijkheid omdat de Philips tv volume regeling via een optische kabel niet ondersteund.

Is de Edifier te koppelen? Of kan ik ook een universeel apparaat invullen om toch het volume te kunnen regelen?

6 Reacties 6
anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5955Posts
  • 398Oplossingen
  • 1068Likes

de Edifier is rechtstreeks aan de next aangesloten ?

als je een paar keer aangeeft dat zender wijzigen niet gelukt is dan kun je een medelnummer invoeren

probeer daar eens  het type

s--mulder
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Edifier is rechtstreeks aangesloten op de Next middels een optische kabel (HDMI ontbreekt op de Edifier).

Ik heb het type S3000PRO en S3000 geprobeerd echter wordt dit niet herkend.

bloemen64
Super Expert
Super Expert
  • 3785Posts
  • 101Oplossingen
  • 1910Likes

Op zich maakt het niet uit of de Edifier via hdmi of optisch gekoppeld is voor de volume regeling. De Next moet de AB programmeren en moet het device daarvoor kennen/ondersteunen om de juiste codes aan de AB knoppen te koppelen.

Als de Edifier niet bekend is dan zou een compatible apparaat die een zelfde AB gebruikt gevonden moeten worden.

Ik had tot vandaag nog niet van deze naam gehoord. Zal eens een beetje rondneuzen.

@s--mulder weet je of de AB via RF of IR werkt. Als deze via RF werkt dan zal de Next AB deze niet kunnen aansturen. Die doet alleen IR.

Via "Tweakers" kom ik niet veel verder. Die helpen niet echt mee met hun info:

bloemen64_0-1632325790817.png

Nu vraag ik me af: Zullen er ook afstandsbedieningen zijn met een draad?  🤔

s--mulder
topicstarter
Ontdekker
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Afstandsbediening van de Edifier is IR

anoniemforum
Super Expert
Super Expert
  • 5955Posts
  • 398Oplossingen
  • 1068Likes

het is geen soundbar die specifiek voor een tv ontworpen is 

het zou kunnen dat het koppelen van de next afstandbediening aan de S3000PRO en S3000 niet ondersteund wordt

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 1180Posts
  • 98Oplossingen
  • 149Likes

Hai @s--mulder! Jammer dat je nu verschillende afstandsbedieningen moet gebruiken! Snap goed dat je dit in 1 afstandsbediening wilt hebben. 
Heb je al navraag gedaan bij Edifier of zij hier misschien eerder mee te maken hebben gehad? Zoals @anoniemforum aangeeft kan het zijn dat het niet ondersteund wordt en daarom niet gekoppeld kan worden.