1
Vraag
2
Reacties
s--mulder

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Edifier S3000 koppelen met Next

Ik heb een Mediabox Next aangesloten op een Philips tv. Voor het geluid heb ik mijn Edifier S3000 boxen aangesloten via een optische kabel echter moet ik het volume regelen met de Edifier afstandsbediening.

 

In de Next heb ik de afstandsbediening al proberen te koppelen echter krijg ik de Edifier niet gekoppeld.

Edifier via de Philips tv aansluiten is ook geen mogelijkheid omdat de Philips tv volume regeling via een optische kabel niet ondersteund.

 

Is de Edifier te koppelen? Of kan ik ook een universeel apparaat invullen om toch het volume te kunnen regelen?

 

 

Uitgelicht
Mikeo1

Level 2
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je update, het is mij nu ook gelukt!

s--mulder
topicstarter
Level 2
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vanavond nog eens geprobeerd met testen van toetsen en het werkt nu bij mijn S3000 Pro

37 Reacties 37
s--mulder
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij mij wordt de S3000 PRO ook gevonden echter reageren de boxen niet op de afstandsbediening van Ziggo. Gisteren nogmaals Test wat toetsen uitgeprobeerd (meer dan 10 keer) maar zonder resultaat.

Ook de raad van Ferdy opgevolgd, dit heeft ook niet geholpen.

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

@s--mulder Probeerde de site van deze actieve luidsprekers te bekijken. Maar de site wordt niet geopend. Wanneer de Edifier (geldt voor om het even welk merk) niet wordt duidelijk gemaakt via 'n schakeling of  draad, welk signaal moet worden weergegeven, komt er nooit geluid uit. Bekijk de handleiding wellicht overheen gelezen. 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Wat raar dat de boxen alsnog niet reageren op de afstandsbediening van de Next @s--mulder
Wanneer je het geluid bedient, zie je dan wel iets in jouw tv scherm verschijnen? 
Kun je eventueel ook eens een andere verbinding proberen? Bijvoorbeeld optisch rechtstreeks in de TV of eventueel een andere kabel? 

s--mulder
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zie niets op het scherm verschijnen, met mijn vorige soundbar (via HDMI) werkte het perfect. Ik kan de boxen ook via Bluetooth met de tv koppelen alleen loopt het geluid dan niet helemaal synchroon 

HarryEde

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat ik ook doe mijn Edifier S2000MKiii krijg ik qua geluid niet gekoppeld aan mijn AB van Ziggo 😞

HarryEde

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Klopt, wat ik ook doe, de koppeling van mijn Edifier S2000MKiii met de AB van Ziggo lukt niet 😞

 

s--mulder
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas werkt het nog steeds niet.

Hoedje1973

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik probeer ook mijn sounsysteem van edifier  S350DB in te stellen, op de Next, maar zonder resultant!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Goed nieuws! Het probleem is op 31 mei opgelost en het zou op dit moment moeten werken. Willen jullie eens testen of het lukt? 

Hoedje1973

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas....  het functioneert niet, en ik heb de S350DB en niet de S3000

Mikeo1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zojuist getest maar het werkt helaas nog niet. Ik heb eerst de toetsentest gedaan en vervolgens het modelnummer ingevoerd, allebei zonder succes.

 

@Alex, hoe zou de Edifier s3000 Pro volgens jullie gekoppeld moeten worden? Is er een specifiek modelnummer?

 

Groet,

 

Mike

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Mikeo1,

 

Ik verwacht dat het inderdaad volgens de reguliere weg gaat zoals je nu hebt geprobeerd. Helaas dus 😞 Ik heb jullie bevindingen opnieuw teruggekoppeld. Zodra ik meer weet, hoor je van me!

s--mulder
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vanavond nog eens geprobeerd met testen van toetsen en het werkt nu bij mijn S3000 Pro

Mikeo1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je update, het is mij nu ook gelukt!

Hoedje1973

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas, is het mij nog niet gelukt on de Edifier s350db te koppelen aan de next.  

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3330Likes

Goed om te lezen @s--mulder en @Mikeo1 🙂 

Nu nog op zoek naar de oplossing voor jou @Hoedje1973. Hebben jullie nog tips @Mikeo1 en @s--mulder

Mikeo1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Hoedje1973  ik zou een nieuw topic openen met een verzoek aan het ontwikkelteam van Ziggo Next om de s350db ook toe te voegen als ondersteunde boxen.

Hoedje1973

Level 2
  • 10Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat gaan we doen, bedankt voor he suggestie

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic