1
Vraag
2
Reacties
s--mulder

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Edifier S3000 koppelen met Next

Ik heb een Mediabox Next aangesloten op een Philips tv. Voor het geluid heb ik mijn Edifier S3000 boxen aangesloten via een optische kabel echter moet ik het volume regelen met de Edifier afstandsbediening.

 

In de Next heb ik de afstandsbediening al proberen te koppelen echter krijg ik de Edifier niet gekoppeld.

Edifier via de Philips tv aansluiten is ook geen mogelijkheid omdat de Philips tv volume regeling via een optische kabel niet ondersteund.

 

Is de Edifier te koppelen? Of kan ik ook een universeel apparaat invullen om toch het volume te kunnen regelen?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Goed nieuws! Het probleem is op 31 mei opgelost en het zou op dit moment moeten werken. Willen jullie eens testen of het lukt? 

Bekijk in context

Uitgelicht
Mikeo1

Level 2
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je update, het is mij nu ook gelukt!

s--mulder
topicstarter
Level 2
  • 11Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vanavond nog eens geprobeerd met testen van toetsen en het werkt nu bij mijn S3000 Pro

37 Reacties 37
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

de Edifier is rechtstreeks aan de next aangesloten ?

 

als je een paar keer aangeeft dat zender wijzigen niet gelukt is dan kun je een medelnummer invoeren

probeer daar eens  het type

s--mulder
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Edifier is rechtstreeks aangesloten op de Next middels een optische kabel (HDMI ontbreekt op de Edifier).

 

Ik heb het type S3000PRO en S3000 geprobeerd echter wordt dit niet herkend.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Op zich maakt het niet uit of de Edifier via hdmi of optisch gekoppeld is voor de volume regeling. De Next moet de AB programmeren en moet het device daarvoor kennen/ondersteunen om de juiste codes aan de AB knoppen te koppelen.

 

Als de Edifier niet bekend is dan zou een compatible apparaat die een zelfde AB gebruikt gevonden moeten worden.

Ik had tot vandaag nog niet van deze naam gehoord. Zal eens een beetje rondneuzen.

 

@s--mulder weet je of de AB via RF of IR werkt. Als deze via RF werkt dan zal de Next AB deze niet kunnen aansturen. Die doet alleen IR.

 

Via "Tweakers" kom ik niet veel verder. Die helpen niet echt mee met hun info:

bloemen64_0-1632325790817.png

Nu vraag ik me af: Zullen er ook afstandsbedieningen zijn met een draad?  🤔

s--mulder
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Afstandsbediening van de Edifier is IR

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

het is geen soundbar die specifiek voor een tv ontworpen is 

het zou kunnen dat het koppelen van de next afstandbediening aan de S3000PRO en S3000 niet ondersteund wordt

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hai @s--mulder! Jammer dat je nu verschillende afstandsbedieningen moet gebruiken! Snap goed dat je dit in 1 afstandsbediening wilt hebben. 
Heb je al navraag gedaan bij Edifier of zij hier misschien eerder mee te maken hebben gehad? Zoals @anoniemforum aangeeft kan het zijn dat het niet ondersteund wordt en daarom niet gekoppeld kan worden. 

Mikeo1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Is het mogelijk een verzoek in te dienen (bij de ontwikkelaars van Ziggo Next Mediabox) om ondersteuning voor de Edifier S3000 PRO toe te voegen? Hij zit nu inderdaad niet in de lijst van ondersteunde systemen maar zijn voorloper de S2000 wel echter werkt deze optie niet voor de S3000 PRO.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hi @s--mulder & @Mikeo1

In principe zou alles wat werkt via infra rood verbonden moeten kunnen worden met de Next. Er is nog een optie dat je bepaalde infra rood frequenties bij langs gaat om te kijken of dat werkt. Willen jullie deze optie eens proberen?
 
Je mag de volgende stappen doorlopen in de instellingen:
Koppel je afstandsbediening > Kies ander audiosysteem > Kies de Edifier merknaam > Test wat toetsen.

Vervolgens gaat de box alle bekende frequenties voor de Edifier bij langs en kun je elke keer testen of jouw volumeknoppen en/of muteknop werkt. Werkt het niet, dan druk je op "Nee" en gaat hij verder zoeken. Het kan dus zomaar zijn dat je 8,9 of 10 keer op "Nee" moet drukken voordat je bij de goede instellingen komt. 

Werkt geen enkele instelling, dan horen we het graag en kunnen wij kijken of we deze instellingen alsnog aan onze database kunnen toevoegen. 

s--mulder
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb bovenstaande geprobeerd maar is nog niet de oplossing, circa 12 keer nee gedrukt

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor het testen, @s--mulder
We laten de Edifier S3000 toevoegen aan onze database.
Dit proces kan wel even duren. Wil je het elke week eens proberen?

Werkt het over 4 weken nog niet, dan hoor ik het graag van je. 
 

Mikeo1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oh dat is goed nieuws!

Fijn dat jullie dit oppakken 😊

 

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@Mikeo1 Jazeker, ik wens je een hele fijne jaarwisseling! 

HarryEde

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Jiri,

 

Edifier is een bekend audiomerk dat actieve boxen maakt. Ik heb de:

- Edifier S2000MKIII

- Edifier R1280db

- Edifier R1855db en al deze boxen kan ik niet koppelen, wil je deze aub ook laten toevoegen?

 

mvgr

Harry

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemiddag @HarryEde, we proberen Edifier als merk toe te voegen. Inmiddels zijn de vier weken verstreken maar uit jouw bericht maak ik op dat het niet lukt? 

Mikeo1

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik kan de Edifier s3000 Pro wel toevoegen als ik de hele modelnaam invoer. Het volume werkt dan echter niet via de Mediabox Next afstandsbediening. Ook het volume van de TV zelf niet meer, wat ook normaal is als je een soundbar aansluit. Is er iemand bij wie het al wel werkt?

s--mulder
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb het elke week een paar keer geprobeerd maar tot nu toe werkt het nog niet.

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Beste @s--mulder wanneer iets optisch verbonden wordt wordt. Dan wordt er niet gecommuniceerd (als in een netwerk) er is alleen 'n uitvoer naar de Edifier. De volume regeling gaat rechtstreeks naar Edifier en staat los van de tv. Het is dan ook mogelijk om via de radio app, te luisteren terwijl de tv uitstaat.

Haal 10 seconden (terwijl de Next aan staat) verwijder de stroom van de Next (reset) FFF wachten tot de LED weer wit is 😉

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 671Likes

@Mikeo1 goed te horen dat je hem nu wel kan toevoegen. Begrijp ik goed dat je op deze box het volume niet kan bedienen? In eerdere uitleg lees ik dat het soms wel echt een heel aantal keren kosten voordat deze echt alle frequenties voor het infrarood signaal werkende heeft.

Koppel je afstandsbediening > Kies ander audiosysteem > Kies de Edifier merknaam > Test wat toetsen.

Vervolgens gaat de box alle bekende frequenties voor de Edifier bij langs en kun je elke keer testen of jouw volumeknoppen en/of muteknop werkt. Werkt het niet, dan druk je op "Nee" en gaat hij verder zoeken. Het kan dus zomaar zijn dat je 8,9 of 10 keer op "Nee" moet drukken voordat je bij de goede instellingen komt. 

Volume van TV staat hier los van en bij de instelling in het menu kies je dan welk apparaat je het volume wil bedienen 

 

Jos
Community Moderator
Community Moderator
  • 1334Posts
  • 203Oplossingen
  • 671Likes

@s--mulder kun je iets meer informatie delen over het koppelen? Ik begrijp uit de berichten van @Mikeo1 dat die namelijk wel gevonden wordt, alleen niet werkt. Neem de stappen die @Jiri deelde nog eens door omdat het soms meerdere keren nodig heeft om de juiste koppeling te vinden. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic