Op de website van TV Totaal verscheen vanmorgen een artikel met als onderwerp:
Ik heb al jarenlang een apart abonnement op ESPN Eredivisie. En in mijn Max-abonnement is Movies En Series XL inbegrepen.
Mijn vraag is nu of ikzelf het abonnement voor ESPN Eredivisie moet cancelen of dat Ziggo dat al automatisch doet voor de betreffende abonnees met een huidig apart abonnement op ESPN Eredivisie.
Wel de juiste informatie vermelden hoor 🙂 Alléén ESPN1 (kanaal 421) wordt toegevoegd aan het TV Start/Standaard pakket. Echter niet ESPN2, 3 en 4 (kanaal 422, 423 en 424) Wat natuurlijk ook niet logisch zou zijn. En ben daarom persoonlijk zelf niet blij met deze beslissing, maar dat is een ander verhaal 🙂
Wil je alles blijven zien dan heb je het totale pakket nodig, waar je nu nog € 17,95 voor betaalt per maand. Dus antwoord op je vraag, nee, Ziggo beëindigt niet automatisch het abonnement op ESPN voor de abonnees die het al afnemen 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik dacht eerst even dat ze van ESPN1 een open kanaal gingen maken ivm de onzekerheid of FOX (kanaal 11) hier in Nederland nog blijft bestaan. Wat ook te maken heeft dus met de verplichte wedstrijden die op het open net beschikbaar moeten zijn zoals de KNVB beker. In andere landen verdwijnt namelijk FOX langzaam van de buis. Maar dan zou ESPN ook via KabelTV te zien moeten zijn en dat is het niet.
Prijsverhoging straks door deze wijziging? Nee, dat hoop ik niet. Gaan we zeker in de gaten houden.
12 januari is wel een perfect datum om ook weer eens een aantal zenders naar HD te slingeren. Wel bezig blijven he Ziggo en nu doorpakken!
Ik denk dat de programmering van ESPN 1 en ESPN UHD gelijk is aan elkaar.
Ik weet dat KPN de zender ESPN UHD voor iedereen met een 4 K ontvanger vrij geschakeld heeft in het basispakket.
Waarom doet Ziggo dit dan ook niet?
Ik ben ook wel benieuwd op het antwoord met de vraag net als @wewanl
Dan hebben we een Mediabox Next voor de beste beeldervaring en dan wordt ESPN UHD niet opengezet.
Wat is hier de rede van?
Ik kan ook bevestigen dat ESPN UHD bij KPN open staat als je het 4K pakket hebt.
Je hebt dus geen ESPN Compleet pakket nodig.
@sebas14 als je het UHD pakket afneemt, snap ik dat. Wie dat niet afneemt bij KPN krijgt ook hun UHD box althans dat was wel zo. Dat zegt niet dat beide ESPN 1 versies worden vrij geschakeld lijkt mij. Ik zal ook een kijken wat ik daarover vindt.
@RoWi. op de website vermeld...
De programmering van ESPN UHD is gelijk aan ESPN 1, de KPN klanten betalen extra voor het UHD pakket en de Ziggo klanten betalen extra voor de beste kijkervaring met de Mediabox Next. Dus ik zie geen reden voor Ziggo om EDPN UHD niet door te geven in het basispakket zoals KPN
@sebas14 Goed lezen kanaal 694 zit dus gewoonweg niet in het basispakket, de reactie van @wewanl doet dat wel denken. Alleen kanaal 14 de gewone ESPN 1 zit in het basis pakket, wie 694 wil zien kost dat € 2,50 p/m extra.
Het argument we betalen voor de beste kijk ervaring, kan ik in komen, dat het niet gebeurt is zoals met alles een centen kwestie, wees blij met de gewone ESPN 1 nu in het basispakket.
Psstttt @wewanl naast de € 2,50 voor dat 4K pakket, betaalt elke KPN klant al sinds 2017 € 2,50 mee voor de doorgifte van destijds nog Fox sports. Er is jaren voor betaald zonder dat iets te zien was.
Bij Ziggo betalen naar verluidt alleen de klanten met een abonnement hieraan. Kortom waarom zou Ziggi meer dan alleen het gewone kanaal vrijgeven?
Sinds de nieuwe deal betalen nu ook alle klanten van Ziggo mee aan ESPN . De overeenkomst is voor alle aanbieders gelijk.
@RoWi. het zit niet standaard in het basispakket, dat klopt.
Maar degene die momenteel de Mediabox Next gebruiken EN het extra pakket TV Zenders Plus of Movies & Series XL, zou naar mijn mening wel gebruik mogen maken van ESPN UHD. In het extra pakket zit namelijk ook Love Nature 4K.
Ziggo heeft geen apart 4K pakket net als KPN, want dan hebben we welgeteld 1 zender: Love Nature 4K. Dat gaat niemand nemen. Ziggo Sport zit al in het basispakket.
En na 28 januari geldt dit hopelijk ook voor de klanten met een Ci+ module en een 4K TV en het extra zenderpakket.
@Template schreef:@RoWi. @wewanl Niet alle Ziggo klanten betalen voor ESPN. VodafoneZiggo heeft duidelijk laten weten dat dit niet zo is. Hier is ook gewoon bewijs van door Ziggo gepubliceerd
Als Disney niet zou doen wat VodafoneZiggo eiste zou FOX Sport Nederland op zwart gaan.
Dat weet ik, en wat mij betreft was daar niks mis mee.
De voorwaarden zijn in ieder geval voor alle aanbieders gelijk.
We zullen het wel zien. Ik verwacht niks dan kan het alleen maar meevallen.
@wewanl schreef:De voorwaarden zijn in ieder geval voor alle aanbieders gelijk.
Welke voorwaarden? En de voorwaarden van wie?
@RoWi. schreef:We zullen het wel zien. Ik verwacht niks dan kan het alleen maar meevallen.
Natuurlijk hebben we ( als klanten ) er geen invloed op. Maar als het alleen aan Ziggo zou liggen, dan betalen we de hoofdprijs.
Ik ben geen voetbal fan, dus ga ik er geen extra abonnement voor afsluiten en wil natuurlijk ook niet ESPN 'belasting' betalen.
Ik sponsor al weet-ik-veel hoe veel Ziggo kanalen, die ik nooit kijk, maar natuurlijk wel voor betaal.
@Pasi schreef:
Ik sponsor al weet-ik-veel hoe veel Ziggo kanalen, die ik nooit kijk, maar natuurlijk wel voor betaal.
Dat geld voor elke klant die waar dan ook TV afneemt. Daarom nemen we een TV pakket af, dat is goedkoper dan per kanaal betalen.
@RoWi. schreef:
.... Daarom nemen we een TV pakket af, dat is goedkoper dan per kanaal betalen.
Nee ... daarom verkoopt Ziggo een basis bundel ( = geen keuze ). Dan lijkt het, gezien het aantal zenders, goedkoop. Maar als dan ik de zenders uit die bundel tel, die ik werkelijk kijk, dan blijven er maar zo'n 7 zenders over.
@Pasi schreef:
@RoWi. schreef:.... Daarom nemen we een TV pakket af, dat is goedkoper dan per kanaal betalen.
Nee ... daarom verkoopt Ziggo een basis bundel ( = geen keuze ). Dan lijkt het, gezien het aantal zenders, goedkoop. Maar als dan ik de zenders uit die bundel tel, die ik werkelijk kijk, dan blijven er maar zo'n 7 zenders over.
Off topic,
Dat is hier niet veel meer, vergeet niet dat TV distributeurs verplicht zijn minimaal 30 kanalen in een basis pakket aan te bieden, dat was mijn probleem met Knippr destijds.
Kortom Ziggo hoeft er maar 30 door te geven, zelfs voor het kabelTV pakket. Alle providers leveren een basispakket omdat dit is vast gelegd in de mediawet
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.