1
Vraag
2
Reageer en help mee
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

ESPN in basispakket Ziggo

Op de website van TV Totaal verscheen vanmorgen een artikel met als onderwerp:

Ziggo plaatst ESPN met Eredivisie voetbal in digitaal basispakket

Ik heb al jarenlang een apart abonnement op ESPN Eredivisie. En in mijn Max-abonnement is Movies En Series XL inbegrepen.

Mijn vraag is nu of ikzelf het abonnement voor ESPN Eredivisie moet cancelen of dat Ziggo dat al automatisch doet voor de betreffende abonnees met een huidig apart abonnement op ESPN Eredivisie.

Uitgelicht
Pineapple

Level 16
  • 1712Reacties
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Wel de juiste informatie vermelden hoor 🙂 Alléén ESPN1 (kanaal 421) wordt toegevoegd aan het TV Start/Standaard pakket. Echter niet ESPN2, 3 en 4 (kanaal 422, 423 en 424) Wat natuurlijk ook niet logisch zou zijn. En ben daarom persoonlijk zelf niet blij met deze beslissing, maar dat is een ander verhaal 🙂 

 

Wil je alles blijven zien dan heb je het totale pakket nodig, waar je nu nog € 17,95 voor betaalt per maand. Dus antwoord op je vraag, nee, Ziggo beëindigt niet automatisch het abonnement op ESPN voor de abonnees die het al afnemen 🙂 

38 Reacties 38
Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Wel de juiste informatie vermelden hoor 🙂 Alléén ESPN1 (kanaal 421) wordt toegevoegd aan het TV Start/Standaard pakket. Echter niet ESPN2, 3 en 4 (kanaal 422, 423 en 424) Wat natuurlijk ook niet logisch zou zijn. En ben daarom persoonlijk zelf niet blij met deze beslissing, maar dat is een ander verhaal 🙂 

 

Wil je alles blijven zien dan heb je het totale pakket nodig, waar je nu nog € 17,95 voor betaalt per maand. Dus antwoord op je vraag, nee, Ziggo beëindigt niet automatisch het abonnement op ESPN voor de abonnees die het al afnemen 🙂 

Zeeburgia
Topicstarter
Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Ook een agent van Ziggo klantenservice kwam met dezelfde reactie dat het alleen maar kanaal 421 zou betreffen (ESPN1). Maar dat valt niet af te leiden uit het artikel in Totaal TV. In dat artikel wordt zelfs gesteld dat Ziggo de service aan abonnees recht trekt t.o.v. andere providers die ESPN als onderdeel van het basispakket aanbieden. En bij die providers is dat niet beperkt tot ESPN1.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Desbetreffende medewerker heeft gelijk. Lees het artikel dan nog eens rustig door 🙂 In het artikel staat letterlijk het volgende vermeld;

 

Daarom voegt Ziggo het eerste kanaal van ESPN toe aan alle tv-abonnementen, vanaf minimaal TV Start of TV Standard.

 

Lees ook https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Geniet-bij-Ziggo-gratis-van-live-Eredivisie-voetbal-met... en https://www.vodafoneziggo.nl/nieuws/ziggo-klanten-krijgen-espn-kanaal-standaard-tv-pakket/.

 

6 januari 2022

Het eerste kanaal van ESPN wordt een vast onderdeel van de tv-pakketten van Ziggo, vanaf minimaal TV Start of TV Standard. Vanaf 12 januari kunnen deze klanten iedere week een aantal live wedstrijden van het Eredivisie-voetbal en een selectie live wedstrijden uit andere nationale en internationale topcompetities kijken. Het eerste kanaal van ESPN is beschikbaar op kanaal 421.

 

Aanvullend abonnement met alle ESPN-kanalen
Klanten die alle ESPN-kanalen willen ontvangen, kunnen daar naar eigen wens het aanvullende abonnement ESPN Compleet voor afsluiten. Naast de programmering op het hoofdkanaal biedt ESPN Compleet extra live wedstrijden uit verschillende competities en kunnen klanten kijken naar sportprogramma's en sportdocumentaires. ESPN Compleet telt in totaal vier kanalen en biedt een nog breder aanbod van live (inter)nationaal voetbal en Amerikaanse sportcompetities zoals de NBA, NFL, NHL en MLB.

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Het wordt voor de abonnementhouders van ESPN bij Ziggo gewoon duurder zonder dat de prijs omhoog gaat. Ze betalen nu immers hetzelfde maar dan voor drie kanalen ipv vier. Het komt ook niet in het basispakket, het komt de in pakketten waarvoor een geregistreerde mediabox en/of smartcard nodig zijn. Ziggo mag het ook niet in het goedkoopste pakket plaatsen, ESPN is verplicht bij Ziggo namelijk achter een soort betaalmuur. 

Zeeburgia
Topicstarter
Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Ik moet toegeven dat mijn eerste reactie inderdaad te impulsief was.

Ik had mij kunnen beperken door erop te wijzen dat de kop van het artikel in Totaal TV misleidend is., hetgeen helaas wel vaker het geval is. ESPN Eredivisie omvat immers meer kanalen dan kanaal 421.

Voor trouwe Ziggo klanten, die graag iedere speelronde hun favoriete Eredivisie club live willen volgen, is deze actie van Ziggo niet interessant en compenseert deze geenszins het verlies van de F1 en HBO.

Overigens heeft Sander Ziggo vanmorgen een artikel gepost in het Community forum over dit onderwerp waarvan de inhoud weliswaar helder is maar de kopregel is net zo misleidend als op Totaal TV.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Ik neem de nieuwsberichten op TotaalTV dan ook niet direct als een feit of bron. Te vaak foutieve informatie daar gelezen. En daarnaast hoeft Ziggo niets te 'compenseren' vanwege het niet meer uitzenden van F1 en HBO. Dit zijn ze namelijk niet verplicht. Veranderingen kunnen nou eenmaal plaatsvinden. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Ik heb werkelijk geen idee wat op ESPN kanaal 1 te zien is. Maar vaak zijn op het eerste kanaal, de belangrijkste wedstrijden te zien. Dus zou men eventueel het ESPN abonnement kunnen opzeggen.

Maar .... er staat mij iets in het geheugen, dat een tijd geleden, bij een andere zender, spontaan veel belangrijke wedstrijden naar het tweede kanaal gingen en zo een volledig abonnement toch weer nodig was, om e.e.a. te zien.

Eerst zien, dan pas geloven.....

Zeeburgia
Topicstarter
Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Het klopt dat regelmatig belangrijke wedstrijden op kanaal 2 worden uitgezonden.

Persoonlijk ben ik alleen geïnteresseerd in live wedstrijden van Ajax, maar die worden lang niet altijd op kanaal 1 uitgezonden. 

En dan kun je niet 'genieten' van je beoogde gratis live erdedivisie voetbalwedstrijd op ESPN. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Letop dit is een aanloop naar een komende prijsverhoging, als dit nog niet het geval is zoals bij de groene provider, zal ook hier bij Ziggo elke klant gaan meebetalen aan dit reclame kanaal. Ik hoop niet dat dit is wat @Zeeburgia in een reactie de "service recht trekken" noemt.

correct @Pasi 

Toen ESPN of toen nog Foxsports 1 bij KPN in het basis pakket kwam werden bijna meteen diverse toppers verplaatst naar kanaal 2 of zelfs 3.

Ik durf zelfs zover te gaan om dit te scharen onder schade beperking, een aantal sporten weg wat kunnen we doen om onze klanten te behouden.

 

Ja, dit klinkt negatief, we mogen hier mischien blij mee zijn, ik ben zelf geen sport kijker voor mij persoonlijk maakt het geen verschil. Het is het meest vervelend voor de ESPN klanten eerst van 6 naar 4 kanalen voor nagenoeg dezelfde prijs, nu komt ESPN1 in de basis dus hetzelfde blijven betalen voor 3 kanalen. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@RoWi.  schreef:

...Ik durf zelfs zover te gaan om dit te scharen onder schade beperking, een aantal sporten weg wat kunnen we doen om onze klanten te behouden.


Maar zijn F1 liefhebbers ook voetbal liefhebbers? Ik denk het niet, dus verwacht ik dat deze actie geen zin heeft om de F1 fans bij Ziggo te houden. Door het wegvallen van Ziggo's enige troef ( de F1 ), zijn Ziggo's concurrenten ineens veel aantrekkelijker geworden. En dat weet Ziggo ook !!

Ziggo is niet voor niets de laatste weken opmerkelijk actief, met het aanpassen van haar diensten. Blijkbaar komt ze er nu pas achter, dat de concurrentie niet stil staat.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pasi  schreef:

@RoWi.  schreef:

...Ik durf zelfs zover te gaan om dit te scharen onder schade beperking, een aantal sporten weg wat kunnen we doen om onze klanten te behouden.


Maar zijn F1 liefhebbers ook voetbal liefhebbers? Ik denk het niet, dus verwacht ik dat deze actie geen zin heeft om de F1 fans bij Ziggo te houden. Door het wegvallen van Ziggo's enige troef ( de F1 ), zijn Ziggo's concurrenten ineens veel aantrekkelijker geworden.


De F1 liefhebbers zullen overal Viaplay moeten afnemen, of dit nu is voor de F1, voor de PDC of andere sporten. Voor de liefhebber van de F1 en voetbal en de Ziggo Sport nabeschouwingen wordt de keuze alweer anders.

Laten we niet vergeten Ziggo is meer dan de F1 veel aantrekkelijker dat  blijft betrekkelijk

 elke provider, als we kijken naar het geheel, heeft zo hun eigen pro's en con's

Template

Level 16
  • 2512Posts
  • 59Oplossingen
  • 802Likes

Bekijk de afgelopen jaren van VodafoneZiggo en Disney eens anders ipv alleen ESPN

  • Ziggo en UPC zijn een bedrijf geworden oude UPC contract met FOX sport loopt af, Ziggo krijgt gelijk
  • Disney lijdt 20th century FOX en dit is wereldwijd inclusief FOX Sport, Disney verkoopt in USA direct FOX sport terug aan FOX Corp. 
  • International Mogen ze 20th century Fox nog maar korte duur gebruiken als Merk voor de film studio en Fox sport, Fox sport buiten de USA wordt ESPN 
  • Contract met Ziggo loopt af voor FOX Sports, wederom krijgt VodafoneZiggo gelijk 
  • Disney krimpt ESPN in naar vier kanalen 
  • Ziggo compenseert dit door Ziggo Sport en ESPN in een pakket te stoppen 
  • Het jaar nadat ESPN terug is gegaan naar vier kanalen voegt Ziggo opeens ESPN1 toe aan alle pakketten die achter de betaalmuur zitten, dit alles dus binnen anderhalf jaar nadat VodafoneZiggo strijd om Disney de zin niet te geven omtrent ESPN?

Kijk eens verder tussen de regels door, Disney wil sinds de aankoop van 20th century Fox al van bedrijfsonderdelen af, niet alleen van het voormalige 20th century ook van andere merken die ze deels houden in USA en andere landen, echter ook in bepaalde landen willen ze het kwijt. Ziggo kan opeens Ziggo Sport totaal samen met ESPN in een sport pakket aanbieden, Ziggo kan opeens ESPN1 in het goedkoopste pakket en hoger plaatsen, zolang dit pakket maar achter een betaalmuur zit zoals mediabox of smartcard.

Bestaat ESPN binnenkort nog wel? Toen die deal met Disney en VodafoneZiggo opeens rond was om alleen de abonnementhouders van ESPN te laten betalen voor ESPN, zou er dan niet achter de schermen overeenkomst gesloten zijn, Liberty en Vodafone kopen Disney uit in ESPN Nederland? 

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Is ESPN1 in HDR?

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Template  schreef:

Bekijk


mmmmm ...... kritisch ...... doortastend ...... diepgaand ...... geniaal ...... exactement ...... maar ik snap het niet 😉

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@wewanl HD 1080 met HDR, dat heeft zover ik weet geen betrekking op ESPN 1. Dat gaat om kanaal 425.  https://espnnl.zendesk.com/hc/nl-nl/articles/4404017159314-Alles-over-ESPN-UHD

 

 

 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Template  schreef:

Bekijk de afgelopen jaren van VodafoneZiggo en Disney eens anders ipv alleen ESPN

  • Ziggo en UPC zijn een bedrijf geworden oude UPC contract met FOX sport loopt af, Ziggo krijgt gelijk
  • Disney lijdt 20th century FOX en dit is wereldwijd inclusief FOX Sport, Disney verkoopt in USA direct FOX sport terug aan FOX Corp. 
  • International Mogen ze 20th century Fox nog maar korte duur gebruiken als Merk voor de film studio en Fox sport, Fox sport buiten de USA wordt ESPN 
  • Contract met Ziggo loopt af voor FOX Sports, wederom krijgt VodafoneZiggo gelijk 
  • Disney krimpt ESPN in naar vier kanalen 
  • Ziggo compenseert dit door Ziggo Sport en ESPN in een pakket te stoppen 
  • Het jaar nadat ESPN terug is gegaan naar vier kanalen voegt Ziggo opeens ESPN1 toe aan alle pakketten die achter de betaalmuur zitten, dit alles dus binnen anderhalf jaar nadat VodafoneZiggo strijd om Disney de zin niet te geven omtrent ESPN?

Kijk eens verder tussen de regels door, Disney wil sinds de aankoop van 20th century Fox al van bedrijfsonderdelen af, niet alleen van het voormalige 20th century ook van andere merken die ze deels houden in USA en andere landen, echter ook in bepaalde landen willen ze het kwijt. Ziggo kan opeens Ziggo Sport totaal samen met ESPN in een sport pakket aanbieden, Ziggo kan opeens ESPN1 in het goedkoopste pakket en hoger plaatsen, zolang dit pakket maar achter een betaalmuur zit zoals mediabox of smartcard.

Bestaat ESPN binnenkort nog wel? Toen die deal met Disney en VodafoneZiggo opeens rond was om alleen de abonnementhouders van ESPN te laten betalen voor ESPN, zou er dan niet achter de schermen overeenkomst gesloten zijn, Liberty en Vodafone kopen Disney uit in ESPN Nederland? 


Een prachtige opsomming, maar wat is de clou ?


Ps. overigens zag ik een paar logjes terug, echt een logje met alleen maar


@Template  schreef:

Bekijk


RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De clou is dat Disney nooit FoxSport had moeten kopen. Op het moment dat de EMM hiermee begon ( lees Fox Sports) was het al gedoemd te mislukken.

 

Wat 20 Century betreft dat blijft bij Disney enkel de naam wijzigt. En een deel wordt voor een jaar gedeeld met Warner Media. En het is op zich niet meer dan logisch dat takken worden afgestoten als deze niet rendabel zijn. Viaplay moet flink wat abonnementen verkopen wil het rendabel zijn.

 

Verder als VodafoneZiggo of Ziggo Sport verstandige mensen in dienst hebben laten ze ESPN lekker bij Disney, hooguit een bod uitbrengen op licentie rechten op sporten als deze vrij komen. 

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@RoWi.  schreef:

De clou is dat Disney nooit FoxSport had moeten kopen...


Zoiets meende ik ook te lezen. Maar wat heeft dat met "ESPN in basispakket Ziggo" te maken, dat ontging mij.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Helemaal niks. Blijkbaar denkt Template dat Liberty Global en Disney ergens een deal hebben gemaakt zie de laatste opmerkingen.  En dit is daar blijkbaar een gevolg van. Ik kan dat hele epistel ook niet combineren.

 

Bij KPN betaalden de klanten sinds 2016/17 al maandelijks € 2,50 mee voor FoxSports ook al had je enkel internet. Kortom niet meer dan billijk dat ESPN 1 daar sinds kort in de basis zit. Ziggo lijkt voor de buitenwereld die dans te zijn ontsprongen bij de laatste licentie onderhandelingen. Kortom waarom ESPN 1 nu ook hier in de basis komt kan enkel als marketing worden uitgelegd en een excuus voor de prijs verhoging die we ongetwijfeld weer krijgen dit jaar.

 

Template's denkwijze volgend ziet hij/zij natuurlijk graag dat  ESPN exclusief bij Ziggo komt zoals met HBO gebeurde.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic