1
Vraag
2
Reacties
EagleForce

Raadgever
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

ESPN UHD (425) op Next beeld en kleuren probleem (zie foto)

Nieuw topic gestart omdat ik een ander topic aan het kidnappen was :-).
Recent, door verhuizing en ontbreken van voldoende bandbreedte op nieuw adres, "moeten" wisselen van provider en klant geworden van Ziggo zakelijk.

Zie foto voor het beeld wat ik zie bij kanaal 425.

Mijn setup:

LG 65 inch TV

Marantz AVR

Mediabox Next

Ter AANVULLING: Deze setup, uiteraard zonder de Next, werkte probleemloos met een KPN iTV ontvanger/settopbox (2952). Dezelfde bekabeling gebruikt en zelfde setup qua instellingen, ook andere HDMI-kabel, geleverd door Ziggo, gebruikt, geen verschil.

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
EagleForce
topicstarter
Raadgever
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dat zou kunnen, weet ik nietmeer precies. Werd getriggerd door andere topic.

Ben momenteel nog te druk met de verhuizing, althans met alles op nieuwe adres. Dus niet veel tijdzaken te testen verder.

Ik zal voorstellen het topic te sluiten en waar nodig weerwattestarten als ik weer meer tijd en gelegenheid heb.

Bedankt voor alle hulp en suggesties van een ieder zover!

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 57726Posts
  • 3849Oplossingen
  • 14087Likes

Een roze scherm kan wijzen op een nog niet helemaal goed verbonden HDMI kabel.

Kun je de stekkers er nog eens uithalen en weer stevig in de TV en de Next duwen?

youriy
Expert
Expert
  • 2099Posts
  • 118Oplossingen
  • 383Likes

En rechtstreeks op de tv nog steeds niet geprobeerd..., is natuurlijk het eerst wat je moet doen.

EagleForce
topicstarter
Raadgever
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Da's een aanname 🙂 Wel geprobeerd maar nog niet gemeld. Probleem blijft.

EagleForce
topicstarter
Raadgever
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Ja, meermaals. Bovendien zou ik dan op andere kanalen ook slecht beeld moeten hebben, althans, zou je kunnen verwachten vermoed ik. Maar idd, geprobeerd dus.

RoWi.
Expert
Expert
  • 12928Posts
  • 582Oplossingen
  • 3598Likes

Toch een eigen topic gemaakt  😉

Dus met de Next direct aan de TV hetzelfde probleem? 

Iets meer details zoals de model nummers  van de LG en de Marantz kunnen helpen. 

Wat ik eerder al aangaf u heeft een box met andere specificaties de 2952 is een HD box u heeft nu een UHD/4K box

Dit probleem doet zich niet voor op de andere kanalen? Dan begrijp ik het meeliften in het andere topic iets beter.

Het is in ieder geval een kleur verwerkings probleem. 

EagleForce
topicstarter
Raadgever
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

"Toch een eigen topic gemaakt"

Ja, op verzoek nietwaar 🙂

"Dan begrijp ik het meeliften in het andere topic iets beter."

Precies, ik d8 dit is mijn probleem ook, kennelijk iets genuanceerder blijkt nu, maar kwam door het kanaalnummer waar het om ging en "beeldproblemen". Weet de typenummers niet uit mijn hoofd, zal ik later toevoegen!

RoWi.
Expert
Expert
  • 12928Posts
  • 582Oplossingen
  • 3598Likes

Het was ook niet zo heel erg dat meeliften 😉 , maar op deze manier raakt je vraag niet ondergesneeuwd.

Even technisch ESPN 425 stuurt een HD signaal uit met HLG (Hybrid Log Gamma) dit bevat zowel HDR als SDR kleur informatie zowel de Marantz als de TV moeten hiermee overweg kunnen. 

In het andere topic zat daar een probleem in bij lineair kijken. Jouw probleem met dat kanaal lijkt toch net iets af te wijken. 

Hoe zien filmpjes met HDR via YouTube eruit als je via de Next kijkt?

https://youtu.be/0nTO4zSEpOs

https://youtu.be/vJz8QzO1VzQ

De Next lijkt gebaseerd op vergelijkingen in een ander topic minder goed om te gaan met HDR in vergelijking met de Next Mini.

EagleForce
topicstarter
Raadgever
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

EDIT: 
typenummers apparatuur:

AVRMarantz SR5009

TV = LG 65UK6400PLF

RoWi.
Expert
Expert
  • 12928Posts
  • 582Oplossingen
  • 3598Likes

@EagleForce  schreef:

EDIT: 
typenummers apparatuur:

AVRMarantz SR5009

TV = LG 65UK6400PLF

De TV ondersteund wat ik vind HDR10en Hybrid Log Gamma.

De Marantz 

• Acht HDMI-ingangen (waarvan één aan de voorzijde), twee HDMI-uitgangen (4K, 50/60 Hz, 3D, ARC, Deep Color)

Is blijkbaar ook 4K geschikt dan is het daarin mogelijk de deep color optie of deze aan of uit staat.

Wat al is aangegeven zijn de kabels soms het probleem zelfs de meegeleverde kunnen een  defect hebben. Omdat het puur om één specifiek kanaal lijkt te gaan vermoed ik toch dat het elders gezocht moest worden.

Ik vermoed dat dit ESPN kanaal niet beschikbaar was met jouw vorige abonnement.

EagleForce
topicstarter
Raadgever
  • 16Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Dat zou kunnen, weet ik nietmeer precies. Werd getriggerd door andere topic.

Ben momenteel nog te druk met de verhuizing, althans met alles op nieuwe adres. Dus niet veel tijdzaken te testen verder.

Ik zal voorstellen het topic te sluiten en waar nodig weerwattestarten als ik weer meer tijd en gelegenheid heb.

Bedankt voor alle hulp en suggesties van een ieder zover!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic